Σάββατο 10 Δεκεμβρίου 2011

PUZZLE

Δέσποινα Γλέζου

PUZZLE

Μια έθνικ - new age μουσική ωρίμανση

Συνθέσεις, πιάνο, πλήκτρα: Δέσποινα Γλέζου
Ενορχηστρώσεις, πλήκτρα, κρουστά: Νίκος Πιτλόγλου




Ύστερα από συνειδητή αποχή 22 χρόνων από τις μουσικές σκηνές και τη

Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου 2011

Αλλαγή κουλτούρας με διαδικασίες express

7 Δεκεμβρίου 2011 | 10:35 Γράφει ο Πλάτωνας Τσούλος Topics: Αγορά

Αλλαγή κουλτούρας με διαδικασίες express
Καμπανάκι κινδύνου έχει σημάνει στο ΥΠΑΑΝ, που τρέχει να προλάβει τις εξελίξεις δημιουργώντας αναχώματα για το επιχειρείν και τους καταναλωτές, έναντι της κρίσης χρέους της χώρας και κυρίως του ενδεχόμενου πτώχευσης της οικονομίας μας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, γνωρίζοντας το τελευταίο διάστημα ότι ο παράγοντας «χρόνος» είναι πολυτέλεια, προσπαθεί να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς, ώστε να προλάβει τα χειρότερα.
Όπως αναφέρουν πηγές του σελφ σέρβις, το υπουργείο έχει ήδη θέσει προς υλοποίηση τέσσερις πρωτοβουλίες. Αυτές προβλέπουν τη δημιουργία ενός νέου μηχανισμού ενημέρωσης των καταναλωτών για τις τιμές, παρεμβάσεις για τον περιορισμό των διοικητικών στρεβλώσεων που εμποδίζουν την επιχειρηματικότητα, πάταξη των στρεβλώσεων στον ανταγωνισμό και, τέλος, παρέμβαση από κοινού με το Υπουργείο Οικονομικών για τη δημιουργία νέου ενιαίου πλαισίου ελέγχου του transfer pricing, ώστε να καταπολεμηθούν αποτελεσματικότερα οι επιπτώσεις από τις ενδοομιλικές συναλλαγές, τόσο στις τιμές όσο και στα έσοδα από τη φορολόγηση των πολυεθνικών επιχειρήσεων.

Πρόκειται για τέσσερις παρεμβάσεις που, αποσκοπώντας στη διαμόρφωση ενός ευνοϊκότερου περιβάλλοντος για το επιχειρείν, θέλουν χρόνο για να αποδώσουν, οπότε τίθεται το κρίσιμο

Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2011

Ολο το σχέδιο για την κατάργηση του ΚΒΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Δ. ΤΣΟΥΠΑΡΟΠΟΥΛΟΣ - Γ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
Καινοτομίες που ξεπερνούν τα συνήθη ελληνικά φορολογικά δεδομένα και μέτρα εκσυγχρονισμού του απαρχαιωμένου και εξοντωτικού συστήματος επιβολής προστίμων περιλαμβάνει η κατάργηση του υφιστάμενου από το 1952 (!) Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και η αντικατάστασή του από τον Κώδικα Απεικόνισης Συναλλαγών.

Το πόρισμα της Ειδικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής είναι ήδη έτοιμο και έχει παραδοθεί στον υπουργό Οικονομικών κ. Ευ. Βενιζέλο και έχει καταρτιστεί υπό τη βασική αρχή ότι εκείνο που χρειαζόταν εκ βάθρων αναμόρφωση υπήρξε το κυρωτικό μέρος του Κώδικα και το τμήμα εκείνο που προβλέπει την επίδραση των παραβάσεων στο κύρος των βιβλίων των επιχειρήσεων.

Με τον νέο ΚΑΣ, οι επιχειρηματίες απαλλάσσονται από τον εφιάλτη της απόρριψης των βιβλίων τους και τα πρόστιμα όχι μόνο παύουν να είναι εξοντωτικά, αλλά παρέχεται στους συνεπείς... παραβάτες και μπόνους επιστροφής μέρους αυτών, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μπόνους μειωμένων προστίμων αποκτούν και όσοι έχουν εντοπισθεί με τον παραδοσιακό ΚΒΣ να παραβατούν, καθώς αποκτούν τη δυνατότητα αυτόματης ένταξης στις νέες ρυθμίσεις. Από την άλλη πλευρά συνυπεύθυνοι για παραβάσεις μη έκδοσης αποδείξεων καθίστανται και οι καταναλωτές.

Η κατάργηση του Κώδικα αποτελούσε πάγιο αίτημα της αγοράς εδώ και πολλά χρόνια, κάτι το οποίο είχε επίσης εδώ και καιρό ενστερνιστεί και η πολιτεία, πλην όμως η αντικατάστασή του απαιτούσε αλλαγή μία προς μία όλων των υφιστάμενων διατάξεων σε συνδυασμό με την αναμόρφωση του φορολογικού συστήματος και του ελεγκτικού μηχανισμού που μόλις τώρα καθίσταται εφικτό.

Οι διαδικασίες αναμόρφωσής του ξεκίνησαν επί υπουργίας κ. Γ. Παπακωνσταντίνου για να συνεχισθούν με τον σημερινό υπουργό και σημειωτέον έχουν μία ευρύτερη δυνατή συναίνεση, καθώς αποτελούν περισσότερο θέμα εκσυγχρονισμού του φορολογικού συστήματος και λιγότερο θέμα επιλεκτικής οικονομικής πολιτικής. Για τον λόγο αυτό δεν αποκλείεται να κατατεθεί στη Βουλή πολύ νωρίτερα από το φορολογικό νομοσχέδιο, όπου εκεί πράγματι υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ των κομμάτων. Το «Κέρδος» παρουσιάζει τις βασικότερες ρυθμίσεις του νέου ΚΑΣ, που έχουν ως εξής:

ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ Η ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ
Τα βιβλία των επιχειρήσεων στο εξής θα ισχύουν σε κάθε περίπτωση και δεν θα καταρρίπτονται από τις φορολογικές Αρχές ούτε στις περιπτώσεις ουσιαστικών και εκτεταμένων παραβάσεων. Τα ακαθάριστα έσοδα και το φορολογητέο εισόδημα θα προσδιορίζονται μέσω αντικειμενικών κριτηρίων.

Στην περίπτωση που διαπιστώνεται παράβαση στα δηλωθέντα ακαθάριστα έσοδα θα προστίθενται τα αποκρυβέντα, προσαυξανόμενα με συντελεστές ανάλογα με τη βαρύτητα και την επανάληψη της παράβασης. Οι παραβάσεις θα υπολογίζονται στα έσοδα και στα έξοδα της επιχείρησης με τη μέθοδο του λογιστικού προσδιορισμού (έσοδα μείον έξοδα) πλέον των προσαυξήσεων.

Στόχος, όπως τονίζεται στο πόρισμα, είναι τα βιβλία όλων των επιχειρήσεων να εξακολουθήσουν να χαρακτηρίζονται ως ακριβή και επαρκή, ακόμη και όταν υπάρχουν παραβάσεις. Το δε φορολογητέο κέρδος να υπολογίζεται αποκλειστικά με βάση τη λογιστική μέθοδο (έσοδα μείον έξοδα).

Τα πρόστιμα σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνουν τα 300.000 ευρώ για τις περιπτώσεις χρήσης πλαστών, εικονικών ή νοθευμένων στοιχείων και τα 100.000 ευρώ για τις λοιπές περιπτώσεις προστίμων. Σε περίπτωση υποτροπής, τα όρια προσαυξάνονται κατά 50%.

ΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΠΡΟΣΤΙΜΩΝ
Εάν ο φορολογούμενος υποπίπτει για πρώτη φορά σε συγκεκριμένο είδος παράβασης δεν θα του επιβάλλεται πρόστιμο. Αντίθετα, σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο προσαυξάνεται. Ως βάση υπολογισμού των προστίμων καθορίζονται τα παρακάτω ποσά:

* 300 ευρώ για ?η υπόχρεους σε τήρηση βιβλίων.
* 900 ευρώ για υπόχρεους σε τήρηση απλογραφικών βιβλίων (βιβλίων β' κατηγορίας του ισχύοντος ΚΒΣ).
* 1.200 ευρώ για υπόχρεους σε τήρηση διπλογραφικών βιβλίων (γ' κατηγορίας του ισχύοντος ΚΒΣ).

Για τις υπόλοιπες παραβάσεις εξακολουθεί να ορίζεται το ύψος της συναλλαγής για την οποία διαπιστώθηκε η παράβαση.

Ειδικά για την έκδοση ή λήψη πλαστών ή εικονικών φορολογικών στοιχείων, καθώς και για την καταχώρηση στα βιβλία αγορών ή εξόδων που δεν έχουν πραγματοποιηθεί και δεν έχει εκδοθεί φορολογικό στοιχείο, τα πρόστιμα μειώνονται σημαντικά μέχρι και 70%, ενώ τίθεται ανώτατο πλαφόν 300.000 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο στην ίδια διαχειριστική περίοδο.

ΜΠΟΝΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΕΠΕΙΣ
Η σημαντικότερη καινοτομία του νέου ΚΑΣ έχει ασφαλώς να κάνει με το μπόνους επιστροφής που θα λαμβάνουν οι συνεπείς παραβάτες. Συγκεκριμένα, όσοι εντοπισθούν παραβαίνοντες αλλά καταβάλλουν κανονικά το σύνολο του προστίμου θα λαμβάνουν πίσω το 30% εφόσον δεν εντοπισθούν άλλες παραβάσεις κατά τη διαχειριστική περίοδο επιβολής του προστίμου και των δύο επόμενων αυτής. Η ρύθμιση αφορά ενεργές επιχειρήσεις και όχι αυτές που τελούν σε ουσιαστική ή τυπική αδράνεια.

ΠΟΤΕ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΕΞΩΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ
Εξωλογιστικός προσδιορισμός εφαρμόζεται όταν δεν τηρούνται ή δεν διαφυλάττονται ή δεν προσκομίζονται έπειτα από δύο τουλάχιστον προσκλήσεις τακτικού φορολογικού ελέγχου τα εξής βιβλία:

- Βιβλία στα οποία καταχωρίζονται οι πρωτογενείς εγγραφές.
- Πρόσθετα βιβλία.
- Το βιβλίο απογραφών.
- Το βιβλίο αποθήκης και τεχνικών προδιαγραφών.
Επίσης όταν δεν τηρούνται ή δεν διαφυλάττονται ή δεν προσκομίζονται έπειτα από δύο προσκλήσεις τακτικού φορολογικού ελέγχου τα φορολογικά στοιχεία και τα υπόλοιπα δικαιολογητικά έγγραφα καθώς και τα συνοδευτικά στοιχεία συναλλαγών αλλά και όταν δεν φυλάσσονται οι φορολογικές ταμειακές μηχανές ή τα φορολογικά συστήματα.

Ποιες επιχειρήσεις απαλλάσσονται από το πρόστιμο
- Διαπιστώνεται για πρώτη φορά οποιαδήποτε παράβαση ανεξάρτητα από το είδος και το πλήθος αυτών.

- Εχουν εκδοθεί αθεώρητα φορολογικά στοιχεία, αντί θεωρημένων, εφόσον στις ως άνω περιπτώσεις έχουν εκδοθεί από παραδρομή και έχουν καταχωρηθεί στα βιβλία εμπρόθεσμα και δηλώθηκε εγγράφως από τον υπόχρεο στον προϊστάμενο της ΔΟΥ η παράλειψη αυτή, πριν από τη διαπίστωσή της από οποιονδήποτε φορολογικό έλεγχο.

- Για συγκεκριμένη συναλλαγή έχει εκδοθεί το ?η προσήκον φορολογικό στοιχείο, εφόσον το εκδοθέν περιλαμβάνει τουλάχιστον τα δεδομένα του προβλεπόμενου, έχει εκδοθεί στον οριζόμενο γι’ αυτό χρόνο και φέρει θεώρηση στην περίπτωση που απαιτείται.

- Δεν έχουν διαφυλαχθεί από τον κατά περίπτωση υπόχρεο τα επιπλέον προαιρετικώς εκδοθέντα αντίτυπα.

- Δεν έχουν εκδοθεί από τον υπόχρεο δελτία αποστολής για τις περιπτώσεις: Παράδοσης επιστρεφόμενων αγαθών αξίας μέχρι και 5.000 ευρώ ή παράδοσης αγαθών προς επισκευή, συντήρηση ή άλλη αιτία που δεν συνεπάγεται απόκτηση εσόδων για τον υπόχρεο, εφόσον για τις προαναφερόμενες περιπτώσεις έχουν εκδοθεί από τον παραλήπτη των αγαθών δελτία αποστολής κατά τις διατάξεις των ΚΑΣ και αποδεικνύεται ?ε αντίτυπο ή φωτοαντίγραφο του σχετικού δελτίου αποστολής.

- Εχουν εκδοθεί δελτία αποστολής ?ε γενική (ελλιπή) περιγραφή των ειδών εφόσον σκοπός της διακίνησης είναι ο δειγματισμός άνευ παραδόσεως των ειδών και δεν τηρείται βιβλίο αποθήκης.

- Διαπιστώνονται παρατυπίες ή παραλείψεις που δεν εμπίπτουν στις προηγούμενες περιπτώσεις και αποτελούν τυπικές παραβάσεις, οι οποίες δεν καταγράφονται σε αυτές που επηρεάζουν τα ακαθάριστα έσοδα ή τα έξοδα, εφόσον οφείλονται σε παραδρομή ή συγγνωστή πλάνη.

- Πρόκειται για υποθέσεις που έχουν ήδη ελεγχθεί ?ε τακτικό φορολογικό έλεγχο και έχουν εκδοθεί οριστικά φύλλα ελέγχου ή πράξεις προσδιορισμού του φόρου στη φορολογία εισοδήματος και στον ΦΠΑ ή για υποθέσεις που έχουν περαιωθεί ως προς τις φορολογίες αυτές με οποιονδήποτε τρόπο.

Στο κόκκινο οι καθυστερήσεις πληρωμών

2 Νοεμβρίου 2011 | 11:58 Γράφει ο Πλάτωνας Τσούλος Topics: Αγορά


Στο κόκκινο οι καθυστερήσεις πληρωμών

Συναγερμός έχει σημάνει στο Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας λόγω των υπερβολικών πλέον καθυστερήσεων που διαπιστώνονται στις πληρωμές του λιανεμπορίου προς τους προμηθευτές. Όπως αναφέρουν πηγές του σελφ σέρβις, η πολιτική ηγεσία του φέρεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο νομοθετικής παρέμβασης προκειμένου να περιορίσει τον χρόνο πληρωμών.

Kατά τις ίδιες πηγές, το κύριο σενάριο το οποίο έχει ήδη συζητηθεί σε υψηλόβαθμο επίπεδο στο υπουργείο, προβλέπει τον περιορισμό των καθυστερήσεων στους δύο μήνες, διάστημα που ήδη προβλέπεται ως ανώτατο όριο για τις καθυστερήσεις πληρωμών, εφόσον μεταξύ των συμβαλλόμενων δεν υπάρχει σύμβαση η οποία ορίζει κάτι το διαφορετικό.

Στο υπουργείο το θέμα τέθηκε για πρώτη φορά στις αρχές Σεπτεμβρίου, αφού προηγουμένως οι αρμόδιες υπηρεσίες του είχαν κατακλυστεί από παράπονα προμηθευτών, σχετικά με τις καθυστερήσεις στις πληρωμές τους από μεγάλους πελάτες τους, επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ, που υπερβαίνουν σε ορισμένες περιπτώσεις τους εννέα μήνες! Μάλιστα, στην αγορά καταγράφονται καθυστερήσεις πληρωμών που φθάνουν το δωδεκάμηνο!

Οι αρμόδιοι του υπουργείου, αν και γνωρίζουν καλά τα προβλήματα ρευστότητας που προκαλεί η ύφεση στο λιανεμπόριο, επ’ ουδενί λόγω είναι διατεθειμένοι να ανεχθούν καθυστερήσεις που υπερβαίνουν τα εσκαμμένα, καθώς, όπως αναφέρουν υπηρεσιακοί παράγοντες, έτσι κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε οικονομικό αδιέξοδο ακόμα και υγιείς προμηθευτικές επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες έχουν βασίσει σημαντικό μέρος των εσόδων τους στη συνεργασία τους με τις μεγάλες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ.

Προσθέτουν δε, ότι ήδη αρκετές είναι οι επιχειρήσεις που έχουν δεχθεί «γερό ταρακούνημα» λόγω των απωλειών τους από την κατάρρευση της Ατλάντικ, πράγμα που δεν τους επιτρέπει άλλα μεγάλα ανοίγματα.

Για ποιον χτυπά η καμπάνα
Ενδιαφέρον έχει η πληροφορία ότι πριν από μερικές εβδομάδες στο υπουργείο κλήθηκαν τα στελέχη μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, σε βάρος της οποίας έχουν εκφραστεί τα περισσότερα παράπονα για υπερβολές στο ζήτημα των καθυστερήσεων πληρωμών. Αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου φέρονται να προειδοποίησαν την εταιρεία πως πρέπει άμεσα να επαναπροσδιορίσει τις συναλλακτικές σχέσεις με τους προμηθευτές της, καθώς πολλοί εξ αυτών διαμαρτύρονται ότι κινδυνεύουν να υποστούν «οικονομικό στραγγαλισμό».

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το υπουργείο έλαβε διαβεβαιώσεις από στελέχη της εταιρείας ότι η κατάσταση θα εξομαλυνθεί σχετικά γρήγορα, ήτοι από τον Νοέμβριο, οπότε οι καθυστερήσεις της θα περιοριστούν σε πολύ μικρότερες περιόδους. Πάντως, από την πλευρά του υπουργείου έγινε σαφές ότι, αν τα παράπονα των προμηθευτών συνεχιστούν, δεν θα διστάσει να παρέμβει νομοθετικά, βάζοντας σε τάξη τις πληρωμές για το σύνολο της αγοράς. Εξάλλου, όπως επισημάνθηκε, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου δέχονται σχετικές οχλήσεις και παράπονα προμηθευτών και για άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ...

Είναι γνωστό το όργιο των φημών (ενίοτε ακραίων) για μια ακόμη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, μεταξύ των παραδοσιακών επωνυμιών του κλάδου, η οποία, αντιμετωπίζοντας σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας, συχνά αναγκάζεται να ζητά αντικατάσταση των επιταγών που έχει εκδώσει με νέες, που λήγουν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Το γεγονός είναι ότι και μόνο το άθροισμα του δυναμικού και του μεγέθους των δύο προαναφερόμενων αλυσίδων, όπως και των απωλειών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που λείπουν από την αγορά εξαιτίας του ναυαγίου της Ατλάντικ, δημιουργούν πραγματικό ρίγος ως προς τη σημασία της έκτασης του προβλήματος των καθυστερήσεων πληρωμών.

Σε κάθε περίπτωση το χρήμα που λείπει από την αγορά υπερβαίνει σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ. Στο ποσό αυτό, ωστόσο -μην ξεχνιόμαστε-, πρέπει κανείς να προσθέσει τα οφειλόμενα του Δημοσίου προς τις επιχειρήσεις (επιστροφές φόρων), τα οποία στο σύνολο της επιχειρηματικής κίνησης φτάνουν το ιλιγγιώδες ποσό των 7 δισ. ευρώ!

σελφ σερβις (T. 410)

: Πως θα μπορέσουν οι δημότες να αντιμετωπίσουν τα άνομα και ληστρικά ΧΑΡΑΤΣΙΑ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η μνημονιακή πολιτική μέσα σε δύο μόλις χρόνια,κατάφερε να εξαφανίσει από τον εμπορικό χάρτη της χώρας σχεδόν τις μισές επιχειρήσεις ,
τα νοικοκυριά αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους και οι αντοχές τις κοινωνίας βρίσκονται κυριολεκτικά στα όρια τους.
Μέσα σε αυτό το θολό και αβέβαιο περιβάλλον,οι πολιτικές <μαριονέτες>, πρεσβευτές αυτής της πολιτικής,συνεχίζουν χωρίς καμία συναίσθηση της ζοφερής πραγμαστικότητας,την επαίσχυντη εφαρμογή των μέτρων λιτότητάς.
Τα εκβιαστικά διλήμματα που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση για να εισπράξει το γνωστό σε όλους <χαράτσι > μέσω της ΔΕΗ,η ωμή παρέμβαση μελών της κυβέρνησης προς τις αποφάσεις της δικαιοσύνης και η μετάλλαξη ενός δημόσιου οργανισμού,που προσφέρει ένα κοινωνικό αγαθό,όπως είναι το ρεύμα ,σε φοροεισπρακτικό μηχανισμό,έγιναν η θρυαλλίδα για να ξεχειλίσει το ποτήρι και οι αντιδράσεις της κοινωνίας να πάρουν καθολικό χαραχτήρα.
Για να μπορέσουμε αυτήν την αντίδραση να την μετατρέψουμε σε δύναμη αλλαγής της καθεστηκυίας τάξης πραγμάτων και να ανατρέψουμε όλους εκείνους που τόσα χρόνια διαγούμισαν τον κοινωνικό πλούτο,παραμένοντας κυριολεκτικά στο απυρόβλητο ,πρέπει οι αντιδράσεις να αποκτήσουν μια συλλογική ,συμμετοχική συνείδηση ,με συγκεκριμένα πολιτικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά.
Ο Εμποροεπαγγελματικός σύλλογος καλεί όλα τα μέλη του να συμμετάσχουν στη λαική συνέλευση με πρωτοβουλια του Δήμου Νάξου καιι Μικρών Κυκλάδων,
την Τετάρτη 30\11\11 στις 18.00 στο
Δημοτικό θέατρο Ι.Καμπανελλης
με θεμα : Πως θα μπορέσουν οι δημότες να
αντιμετωπίσουν τα άνομα και ληστρικά ΧΑΡΑΤΣΙΑ
ΕΜΠΟΡΟΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΑΞΟΥ

Στη Νάξο, 11-13 Ιουνίου 2021 Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας με θέμα:   «Η θάλασσα στον κινηματογράφο» σε συνεργασία με την Κινηματογρα...