*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2012

Οι Έλληνες πολίτες/καταναλωτές αλλάζουν συμπεριφορά






Τα ευρήματα της 7ης πανελλαδικής Έρευνας CSR 2011 παρουσίασε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας με βασικό συμπέρασμα ότι οι ενεργοί πολίτες αποτελούν πλέον την πλειοψηφία.
Ολοκληρώθηκε η παρουσίαση της νέας αντιπροσωπευτικής ποσοτικής έρευνας CSR 2011 για την «Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και την Υπεύθυνη Κατανάλωση», που διοργανώθηκε για 7η χρονιά από το Ινστιτούτο Επικοινωνίας.

Η διαχρονική έρευνα του Ινστιτούτου Επικοινωνίας από το 2003 μέχρι σήμερα, σε συνεργασία με το διεθνή οργανισμό GlobeScan και το Πάντειο Πανεπιστήμιο, σκιαγραφεί ανάγλυφα όχι μόνο το θέμα της ΕΚΕ αλλά και την όσμωση του φαινομένου με την Ελληνική Κοινωνία. Στη φετινή μέτρηση διερευνήθηκε για δεύτερη χρονιά και η σχέση της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης με τα social media.
Τα Κύρια ευρήματα της έρευνας:
• Οι Έληνες πολίτες-καταναλωτές αλλάζουν συμπεριφορά. Πλειοψηφία είναι πλέον οι ενεργοί πολίτες.
• H επιβράβευση από τους καταναλωτές (56,6%) αποτελεί σήμερα την κυρίαρχη έκφραση του καταναλωτισμού στην Ελλάδα και διεθνώς.
• Στο κοινό των ενεργών πολιτών/καταναλωτών αύξηση καταγράφεται στους συνειδητοποιημένους πολίτες/καταναλωτές (24,1%) (όσοι έχουν τιμωρήσει και επιβραβεύσει μια εταιρεία)
• Οι πολίτες/καταναλωτές επιμένουν να ζητούν να παράγουν οι εταιρείες ασφαλή και υγιεινά προϊόντα (87,8%), που δεν βλάπτουν το Περιβάλλον (84,8%), προϊόντα με Κοινωνικό και Περιβαλλοντικά υπεύθυνο τρόπο (77,6%).
• Αυξητική τάση καταγράφεται στην αναγκαιότητα παροχής στον καταναλωτή προϊόντων καλής ποιότητας στην χαμηλότερη δυνατή τιμή (77,2%) αλλά και στην εφαρμογή της επιχείρησης των ίδιων υψηλών προτύπων σε όποια χώρα και αν δραστηριοποιείται (72%).
• Το 56% των Ελλήνων καταναλωτών (αυθόρμητα) δεν μπορεί να αναφέρει ούτε μία εταιρεία που ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της απέναντι στην κοινωνία.
• Συνεπής στις κοινωνικές του υποχρεώσεις θεωρείται ο κλάδος των εταιρειών υψηλής
τεχνολογίας.
• Το 82,2% αναφέρει ότι τακτικά επιλέγει να πληρώσει περισσότερα για προϊόντα και
υπηρεσίες που είναι κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνα και το 75,6% των καταναλωτών πιστεύει ότι ως καταναλωτής μπορεί να επηρεάσει στο πόσο υπεύθυνα συμπεριφέρεται μια εταιρεία.
• Πρέπει να δοθεί μεγάλη βαρύτητα από τις επιχειρήσεις στην ενημέρωση του κοινού. (72,7%) έχει ακούσει λίγα ή τίποτα για εταιρικές προσπάθειες βελτίωσης.
• Το «word of mouth» και το internet είναι πηγές ενημέρωσης που φέτος φαίνεται να έχουν πολύ σημαντική αύξηση, ενώ παραμένουν ψηλά η ενημέρωση μέσω των ειδήσεων (77,7%) και της διαφήμισης (69,9%).
• Η πλειοψηφία (56,6%) αναγνωρίζει «ρόλο» των social media στη λειτουργία των
επιχειρήσεων.
• Τα social media θεωρούνται κανάλια Επικοινωνίας με το καταναλωτικό κοινό (32%) και
πιστεύεται ότι προάγουν τη Διαφάνεια σε ενέργειες και διαδικασίες των επιχειρήσεων (31%).
• Χαρακτήρα καινοτομίας καρπώνονται οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στα social media (24%).
• Άμεση σχέση μεταξύ ΕΚΕ και social media αναγνωρίζει το 13% του κοινού.


Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 31 Μαΐου 2011, στο THE HUB EVENTS, παρουσία εκπροσώπων του ευρύτερου ακαδημαϊκού χώρου, της Πολιτείας, υψηλόβαθμων στελεχών επιχειρήσεων του χώρου της επικοινωνίας και μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών και μελών του Ινστιτούτου Επικοινωνίας.

Την έναρξη της εκδήλωσης έκανε ο Πρόεδρος του Ινστιτούτου Επικοινωνίας κ. Δημήτρης Γ. Μαύρος, ο οποίος τοποθετήθηκε, επισημαίνοντας ότι διαπιστώνεται συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον από τους πολίτες για τη σημασία του CSR και το σημαντικό ρόλο του στη δημιουργία υψηλών επιπέδων εμπιστοσύνης για τις επιχειρήσεις. Από την άλλη μεριά βλέπουμε και μεγαλύτερη συμμετοχή των επιχειρήσεων και οργανισμών στην εκπόνηση στρατηγικής και δημιουργία προγραμμάτων CSR ως εργαλείο διοίκησης που συμβάλλει στην αειφορία και τη βιωσιμότητα της.
Η παρουσίαση και ο σχολιασμός των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε από τον κ. Δημήτρη Α. Μαύρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της MRB HELLAS και την Δρ. Μπέττυ Τσακαρέστου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Παντείου Πανεπιστημίου.

Η έρευνα στο ευρύ κοινό, η οποία πραγματοποιείται σε 29 χώρες, διεξήχθη στην Ελλάδα τον Ιανουάριο 2011, σε δείγμα 1000 πολιτών. Διενεργείται από μεγάλους φορείς επικοινωνίας και έρευνας αγοράς σε κάθε χώρα, με την άδεια της καναδικής εταιρείας δημοσκοπήσεων GlobeScan Inc. ειδικής σε θέματα διερεύνησης της ΕΚΕ σε παγκόσμιο επίπεδο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...