*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Παρασκευή, 6 Απριλίου 2012

Αυξήσεις-φωτιά φέρνει το "ναυάγιο" των ακτοπλοϊκών

Τί «βούλιαξε» και το 2011 τους τρεις μεγάλους της ακτοπλοΐας.
Η άνοδος στην τιμή των καυσίμων, η μείωση της επιβατικής κίνησης και το αυξημένο λειτουργικό κόστος «βούλιαξαν» τις τρεις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες (Μινωϊκές Γραμμές, ΑΝΕΚ, Attica Group) κατά την οικονομική χρήση του 2011. Πρόκειται για την τρίτη
συνεχόμενη χρονιά κατά την οποία οι ακτοπλοϊκές παρουσιάζουν ζημιές, φέρνοντας τις εταιρείες στο «κόκκινο» και καθιστώντας μονόδρομο αυξήσεις κεφαλαίων για την ενίσχυση της ρευστότητας τους, καθώς και σε ρυθμίσεις των δανειών τους.
Η προβληματική οικονομική κατάσταση των ακτοπλοϊκών μετακυλείται φυσικά και στο "πορτοφόλι" του επιβάτη, καθώς εν μέσω κρίσης καλείται να πληρώσει τσουχτερότερα εισιτήρια για τις μετακινήσεις του. Η αύξηση, η οποία φτάνει το 6% δεν αφορά όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αλλά την Blue Star Ferries μόνο προς το παρόν, ενώ αύξηση των τιμολογίων επίκειται, σύμφωνα με πληροφορίες, και για άλλες εταιρείες.
Οι επιβάτες διαμαρτύρονται διότι οι τιμές ανεβαίνουν, χωρίς οι εταιρείες να ενημερώνουν το επιβατικό κοινό, τη στιγμή που η διάρκεια των ταξιδιών παραμένει μεγάλη, αφού τα πλοία "κατεβάζουν ταχύτητα", με στόχο την μικρότερη κατανάλωση καυσίμων και τη μείωση των εξόδων τους.
ΜΙΝΩΙΚΕΣ
Αναλυτικότερα: Οι Μινωικές Γραμμές είχαν ζημιές, αλλά αυξημένο κύκλο εργασιών το οικονομικό έτος 2011. Οι ζημιές διαμορφώθηκαν στα 39,4 εκατ. ευρώ. O κύκλος εργασιών της Minoan Lines εμφανίζει αύξηση 14,2% σε σχέση με το 2010 και διαμορφώθηκε σε 193,2 εκατ. ευρώ, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) ανήλθε σε -13,3 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο ομίλου, το 2011, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 193,3 εκατ. ευρώ, ενώ τόσο η λειτουργική κερδοφορία (ΕBITDA) όσο και τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας.
Στις γραμμές της Βόρειας Αδριατικής (Ανκόνα και Βενετία) η Minoan Lines με γνώμονα την όσο το δυνατόν αποδοτικότερη οικονομική εκμετάλλευση των πλοίων του στόλου της, το δωδεκάμηνο του 2011 πέτυχε σε όλες τις κατηγορίες μεταφορικού έργου υψηλότερη κίνηση και μερίδια σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η εταιρεία, πραγματοποιώντας το 38,4% των ταξιδιών στην αγορά της Βόρειας Αδριατικής, διακίνησε το 48,2% των επιβατών, το 46,8% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 45,9% των φορτηγών αυτοκινήτων.
Η Minoan Lines κατά το έτος 2011 συνολικά μετέφερε 640.000 επιβάτες, 165.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 87.000 φορτηγά αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, η Minoan Lines μετέφερε 448.000 επιβάτες (αύξηση 15,1%), 110.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα (αύξηση 22,4%) και 69.000 φορτηγά αυτοκίνητα (αύξηση 16,8%).
Στη γραμμή «Ηράκλειο - Πειραιάς» η Minoan Lines το δωδεκάμηνο του 2011 διατήρησε την ισχυρή της θέση στην αγορά, ενώ πέτυχε να αυξήσει περαιτέρω το μεταφορικό της έργο και τα μερίδια αγοράς τόσο στους επιβάτες όσο και στα Ι.Χ. αυτοκίνητα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2010.
Η εταιρεία, πραγματοποιώντας το 44,2% των ταξιδιών στην εν λόγω αγορά, διακίνησε το 61,9% των επιβατών, το 56,9% των Ι.Χ. αυτοκινήτων και το 39,9% των φορτηγών αυτοκινήτων. Περαιτέρω, η Minoan Lines κατά το έτος 2011 συνολικά μετέφερε 917.000 επιβάτες, 121.000 Ι.Χ. αυτοκίνητα και 51.000 φορτηγά αυτοκίνητα.
ATTICA GROUP
Επίσης, μειωμένα είναι τα έσοδα της Attica Group αλλά και αυξημένες οι ζημιές στην οικονομική χρήση του 2011. Αναλυτικότερα, οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν σε 246,8 εκατ. ευρώ, ενώ το 2010 ήταν 271,5 εκατ. οι ενοποιημένες ζημιές προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 8,9 εκατ. (ζημιές 2,5 εκατ. ευρώ). Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group παρουσιάζουν ζημιές μετά από φόρους 86,5 εκατ. ευρώ, οι οποίες περιλαμβάνουν απομειώσεις ενσώματων στοιχείων και ενεργητικού του ομίλου 41,8 εκατ. ευρώ (ζημιές μετά από φόρους 49,3 εκατ. ευρώ). Στα ετήσια αποτελέσματα του ομίλου περιλαμβάνονται επίσης κέρδη 3,9 εκατ. ευρώ από την πώληση του «Superferry II» τον Μάρτιο 2011.
Την περίοδο Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2011, η Attica Group δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική θάλασσα και στην ελληνική ακτοπλοΐα με πέντε πλοία Superfast και οκτώ πλοία Blue Star (μέχρι την πώληση του «Superferry II» και μετά την παραλαβή του «Blue Star Delos»). Σύμφωνα με τα στοιχεία των ελληνικών λιμεναρχείων, η συνολική κίνηση στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας σημείωσε μείωση 10% σε επιβάτες, 7% σε Ι.Χ. οχήματα και 9% σε φορτηγά σε συνολικά 19% λιγότερα δρομολόγια το έτος 2010.
Στις γραμμές αυτές, τα πλοία της Attica Group, «Superfast VI», «Superfast XI», «Superfast I» και «Superfast II», με 7% λιγότερα δρομολόγια από το 2010, μετέφεραν 550.958 επιβάτες (μείωση 7% έναντι του 2010), 113.191 φορτηγά οχήματα (μείωση 3%) και 128.788 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 5%) και κατέκτησαν μερίδια αγοράς 30% στους επιβάτες, 32% στα φορτηγά οχήματα και 27% στα Ι.Χ. οχήματα επί του συνόλου των μεταφερθέντων επιβατών, φορτηγών οχημάτων και Ι.Χ. οχημάτων στις γραμμές Ελλάδος-Ιταλίας στην Αδριατική θάλασσα το 2011. Τα μερίδια αγοράς προέρχονται από στοιχεία των ελληνικών λιμενικών Αρχών.
Στις γραμμές εσωτερικού ο όμιλος δραστηριοποιήθηκε στις θαλάσσιες συνδέσεις Πειραιάς-Κυκλάδες, Πειραιάς-Δωδεκάνησα και Πειραιάς-Ηράκλειο και λόγω της πώλησης του «Superferry II» δεν δραστηριοποιήθηκε στη σύνδεση Ραφήνα-Κυκλάδες. Εκτελώντας συνολικά 28% λιγότερα δρομολόγια από το 2010, τα πλοία του ομίλου, «Blue Star 1», «Blue Star 2», «Blue Star Paros», «Blue Star Naxos», «Blue Star Ithaki», «Superferry II» (έως τέλος Φεβρουαρίου), «Blue Horizon» (μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου), «Διαγόρας», «Blue Star Delos» (από τα μέσα Νοεμβρίου) και «Superfast XII» μετέφεραν 2.988.538 επιβάτες (μείωση 23%) 130.145 φορτηγά οχήματα (μείωση 14%) και 369.442 Ι.Χ. οχήματα (μείωση 31%).
Μειωμένος ο κύκλος εργασιών της ΑΝΕΚ
Ο κύκλος εργασιών της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης ανήλθε σε 243,6 εκατ. έναντι 263,1 εκατ. τη χρήση 2010, παρουσιάζοντας μείωση κατά 7,4%. Τα έσοδα από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εσωτερικού διαμορφώθηκαν σε 122,1 εκατ. έναντι 137,1 εκατ. την προηγούμενη χρήση, από τις ναυτιλιακές δραστηριότητες εξωτερικού - στις οποίες περιλαμβάνονται και οι έκτακτες ναυλώσεις πλοίων - ανήλθαν σε 116,2 εκατ. έναντι 121,0 εκατ., ενώ τα έσοδα από τις λοιπές δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε 5,3 εκατ. έναντι 4,9 εκατ.
Επίσης τα ενοποιημένα μικτά κέρδη για τη χρήση 2011 ανήλθαν σε 36,7 εκατ. έναντι 22,4 εκατ. το 2010. Η αύξηση των μικτών κερδών, παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών και την αύξηση των τιμών των καυσίμων, οφείλεται στη σημαντική μείωση του κόστους πωληθέντων που διαμορφώθηκε το 2011 σε 206,9 εκατ. έναντι 240,8 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. Η μείωση του λειτουργικού κόστους επήλθε, κυρίως, ως αποτέλεσμα των οικονομιών κλίμακας που επιτεύχθηκαν από τη λειτουργία της κοινοπραξίας που συστάθηκε στις γραμμές του Ηρακλείου και της Ανκόνας, καθώς και της αποτελεσματικότερης διαχείρισης των λειτουργικών δαπανών των πλοίων.
Συνολικά, σε όλες τις γραμμές ο όμιλος ΑΝΕΚ το 2011 διακίνησε 2,4 εκατομμύρια επιβάτες έναντι 2,7 εκατ. το 2010, 380 χιλιάδες Ι.Χ. αυτοκίνητα έναντι 447 χιλ. και 193 χιλ. φορτηγά έναντι 255 χιλιάδων.

απο REPORTER 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...