*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Τετάρτη, 5 Δεκεμβρίου 2012

Αύξηση άνω του 50% των online αγορών σε σχέση με το 2011

 Ετήσια Έρευνα 2012 Ηλεκτρονικού Εμπορίου του ELTRUN/ΟΠΑ 
Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου σε επίπεδο business to consumer είναι ιδιαίτερα αυξητική το 2012, όπου 1,9 εκατ. Έλληνες αγόρασαν online προϊόντα ή υπηρεσίες αξίας 2,9 δις ευρώ, ενώ έκαναν κατά μέσο όρο ετησίως 20 αγορές μέσω του διαδικτύου, συνολικής αξίας 1.600 ευρώ.
Στους βασικούς δείκτες μέτρησης της online αγοράς υπήρξε αύξηση το 2012 κατά 25-35%, ενώ στις συνολικές αγορές η αύξηση ήταν πάνω από 50% σε σχέση με το 2011. Αυτά και άλλα στοιχεία προέκυψαν από τη σχετική ετήσια έρευνα για το 2012 του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Η μεγάλη δυναμική του διαδικτύου στις αγορές, καταγράφεται επίσης από το γεγονός ότι οι online καταναλωτές για το 50% των αγορών που έκαναν το 2012 σε φυσικά καταστήματα, είχαν ψάξει, συγκρίνει προϊόντα και κάνει έρευνα αγοράς στο Internet πριν κάνουν την αγορά. Όσον αφορά στα προϊόντα και στις υπηρεσίες που αγοράσθηκαν online το 2012 παρατηρείται μεγάλο εύρος κατηγοριών.
Η μεγαλύτερη αύξηση εμφανίσθηκε στις ταξιδιωτικές υπηρεσίες (από την 3η στην 1η θέση), ενώ μεγάλη αύξηση υπήρξε στα είδη ένδυσης και υπόδησης (από την 10η στην 5η θέση). Αξιοσημείωτη είναι εξάλλου η εμφάνιση για πρώτη φορά μίας νέας μεγάλης κατηγορίας υπηρεσιών γύρω από τις τηλεπικοινωνίες, ασφάλειες, ενοικίαση/πώληση, χρηματοοικονομικά/νομικά.
Όσον αφορά στις τρεις μεγαλύτερες κατηγορίες αγορών, τα φυσικά προϊόντα έχουν την πρωτιά, με τις υπηρεσίες να έρχονται δεύτερες (λόγω τουρισμού και της εμφάνισης των νέων υπηρεσιών) και τα ψηφιακά προϊόντα με αρκετή διαφορά, στην τρίτη θέση. Για την αξία των αγορών υπάρχει ένα εμφανές segmentation της αγοράς, αφού τα 2/3 των χρημάτων ξοδεύονται σε προϊόντα/υπηρεσίες τεχνολογίας και τουρισμού και μόνο το 1/3 σε όλες τις άλλες 20 κατηγορίες.
Μόνο το 61% των αγορών από ελληνικά sites Στις σημαντικές συμπεριφορές των online αγοραστών καταγράφεται ότι μόνο το 61% των αγορών πραγματοποιήθηκε σε ελληνικά sites (σε αντίθεση με την τάση των ευρωπαϊκών χωρών όπου το 80% των αγορών είναι από εθνικά/τοπικά sites). Σύμφωνα με την έρευνα

αναμένεται τα επόμενα χρόνια να αυξηθεί το ποσοστό αυτό και να πλησιάσει σταδιακά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Τα sites των online προσφορών επηρεάζουν τον Έλληνα, αφού 8 στους 10 τα επισκέπτονται και 6 στους 10 αγοράζουν μέσω των προσφορών (μόνο βέβαια το 7% αυτών πολύ συχνά).
Στην παραλαβή των προϊόντων η επίσκεψη στο κατάστημα δεν είναι αμελητέα συμπεριφορά (την προτιμούν ένας στους τρεις καταναλωτές), ενώ η αξία των online αγορών για το 2013 αναμένεται να κυμανθεί στα ίδια επίπεδα. Η δυσπιστία των Ελλήνων για το διαδίκτυο και τις αγορές από απόσταση είναι ο κύριος παράγοντας επιρροής στην επιλογή online εταιρείας, αφού 7 στους 10 online καταναλωτές αναφέρουν ως πρώτο παράγοντα επιλογής e-shop την «προσφορά ασφαλούς τρόπου πληρωμής μέσω γνωστού φορέα». Στη δεύτερη θέση, όπως και πέρυσι παραμένουν οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (π.χ. επιστροφή προϊόντων), ενώ πολύ κοντά είναι η ευκολία στην πλοήγηση/επιλογή, η εξυπηρέτηση και η ευχρηστία/σχεδίαση του site.

Το ενδιαφέρον είναι ότι πλέον ο Έλληνας online καταναλωτής αναφέρει όλες τις μεταβλητές επιλογών που ανήκουν στις 4 μεγάλες κατηγορίες θεμάτων που λαμβάνονται υπ’ όψη στην ανάπτυξη ενός επιτυχημένου ηλεκτρονικού καταστήματος: ασφάλεια/πιστοποίηση, site (γρήγορο/εύχρηστο), εξυπηρέτηση, branding. Παρ’ όλα αυτά τα 2/3 αναφέρουν ότι πολύ πιθανόν να αγόραζαν από ένα e-shop ακόμα και αν δεν κάλυπτε τα παραπάνω κριτήρια, αλλά είχε χαμηλές τιμές και πολλές προσφορές. Αυτό είναι χαρακτηριστικό των εθνικών οικονομιών σε ύφεση, αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Eltrun/OΠΑ.

Ακόμα προτιμάται η αντικαταβολή Όσον αφορά στους τρόπους πληρωμής, η αντικαταβολή παραμένει ακόμη στην πρώτη θέση. Παρ’ όλα αυτά, τα υψηλά ποσοστά της πιστωτικής κάρτας (με 48%), του Pay Pal (με 43%) και της χρεωστικής κάρτας (με 38%) καταγράφουν την σταδιακή αλλαγή συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών για την εμπιστοσύνη και ασφάλεια των συναλλαγών, αλλά και τη σοβαρή προσπάθεια των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα για προσφορά σχετικά ασφαλών υπηρεσιών, καθώς και της συνεχούς ενημέρωσης και εκπαίδευσης των Ελλήνων online καταναλωτών.

Παρ’ ότι οι Έλληνες έχουν πολύ υψηλά ποσοστά αγορών από το εξωτερικό, η έρευνα καταδεικνύει ότι υπάρχουν προβλήματα σε αυτές τις online συναλλαγές, αφού ένας στους τρεις περίπου αντιλαμβάνεται προβλήματα σε ασφάλεια/θεσμικό πλαίσιο, λιγότεροι αναφέρονται στην προβληματική κατάσταση των logistics (π.χ. έγκαιρη παράδοση, έξοδα αποστολής), ενώ ένας στους πέντε παραλαμβάνει συνήθως το προϊόν σε άσχημη κατάσταση. Τα λεπτομερή αποτελέσματα της σχετικής έρευνας ανακοινώνονται χθες και σήμερα στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διαδικτύου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν που οργανώνει η Ελληνική Εταιρία Διοικήσεως Επιχειρήσεων και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών στην Αθηναΐδα.

 
απο Marketing Week

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...