*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Πέμπτη, 20 Δεκεμβρίου 2012

Εσβησαν τα φώτα στις βιτρίνες του lifestyle

Πολλοί οίκοι προσέφυγαν στο άρθρο 99, άλλοι ψυχορραγούν και ορισμένοι κατόρθωσαν περιορίζοντας το κόστος λειτουργίας να διασωθούν – προς το παρόν
O Δεκέμβριος ήταν ο μήνας των εμπόρων. Στους χρόνους της ανάπτυξης πολλές εμπορικές επιχειρήσεις έκαναν ακόμη και το 30% του ετήσιου τζίρου τους. Δεν ήταν λίγοι οι έμποροι που πλήρωναν τους προμηθευτές τους με επιταγές του Δεκεμβρίου.
Το λιανεμπόριο της ένδυσης είχε την τιμητική του. Υπήρχαν χρονιές που τα καταστήματα ήταν ανοιχτά δύο Κυριακές τον Δεκέμβριο και τα μικρά, τα μεσαίου μεγέθους, αλλά και πολυκαταστήματα του κέντρου και όχι μόνο ήταν τόσο γεμάτα από φρενήρεις καταναλωτές που το περιβάλλον ήταν εξαιρετικά πνιγηρό. Ο περίφημος δέκατος τρίτος μισθός ήταν σημείο αναφοράς για ολόκληρη την αγορά.
Και φυσικά καμία εμπορική επιχείρηση δεν έκανε εκπτώσεις αυτόν τον μήνα. Ολοι περίμεναν τις χειμερινές εκπτώσεις. Αν ωστόσο κάποιος έμπορος «παρασπονδούσε», τότε συγκέντρωνε όχι μόνο την μήνιν των συναδέλφων του - το θεωρούσαν unfair - αλλά και όλη την αρνητική φημολογία εις βάρος του. Ολα αυτά όμως είναι παρελθόν. Αφορούν τους παλιούς καιρούς. Τις εποχές της ανάπτυξης.
Στη διάρκεια των τελευταίων τεσσάρων χρόνων όλα άλλαξαν. Πολλά λαμπερά ονόματα του εμπορίου είδαν τον μύθο τους να καταρρέει, έχοντας ως καταφύγιο το άρθρο 99. Αλλοι ψυχορραγούν. Ορισμένοι κατόρθωσαν συρρικνώνοντας την παρουσία τους και περιορίζοντας με αιματηρό τρόπο το κόστος λειτουργίας να διασωθούν - τουλάχιστον προς το παρόν.
Ωστόσο οι τελευταίοι μήνες του 2012 δεν έχουν προηγούμενο. Εφέτος ο Οκτώβριος και ο Νοέμβριος - ήταν οι μήνες που η συζήτηση για το νέο μνημόνιο και για τη δόση βρισκόταν στην
κορύφωσή της - ήταν τραγικοί όχι μόνο για την παραδοσιακές εμπορικές επιχειρήσεις, αλλά ακόμη και για τις αλυσίδες σουπερμάρκετ.
Αλλά και στις πρώτες δύο εβδομάδες του Δεκεμβρίου η κατάσταση δεν βελτιώθηκε. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι προθήκες πολλών κεντρικών και συνοικιακών καταστημάτων είναι γεμάτες με προσφορές. Και φυσικά όλοι γνωρίζουν ότι οι παλιές εποχές που η αγορά προσδιοριζόταν από τον δέκατο τρίτο μισθό έχουν περάσει. Τα απομεινάρια του δέκατου τρίτου προέρχονται κυρίως από τους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα που έχουν την τύχη να έχουν ακόμη δουλειά και να πληρώνονται - δεν αφορούν το 25% των ανέργων, αφού οι έννοιες «άνεργος» και «καταναλωτής» είναι μεταξύ τους ασύμβατες.  

Η χειρότερη χρονιά
Ετσι κανείς δεν περιμένει ότι τα εφετινά Χριστούγεννα θα προσθέσουν σημαντικά ποσοστά στους τζίρους των καταστημάτων, των αλυσίδων και των εισαγωγέων.
Πόσω μάλλον που παράγοντες της αγοράς περιμένουν ότι το 2013 θα είναι ακόμη χειρότερη χρονιά. Ορισμένοι μάλιστα διατυπώνουν την εκτίμηση ότι για πολλούς οι εκπτώσεις που θα ακολουθήσουν τη χριστουγεννιάτικη περίοδο θα είναι και οι τελευταίες τους επιχειρηματικά.
Την αλλαγή συμπεριφοράς των καταναλωτών επιβεβαιώνει και η κυρία Μαρί Βουλβούλη, ιδιωτική υπάλληλος. Οπως ανέφερε, «αγοράζω πλέον λιγότερα επώνυμα ρούχα και επιλέγω τα καταστήματα που έχουν προσφορές, ενώ παράλληλα δίνω πια προτεραιότητα σε προϊόντα που έχουν σχέση με έλληνες σχεδιαστές ρούχων έτσι ώστε να συντηρήσουμε τους Ελληνες και να τους κρατήσουμε στη χώρα μας».
Σε παρόμοιο πνεύμα κινείται και η κυρία Βιργινία Καραβάκου από τον χώρο του μάρκετινγκ, η οποία τόνισε ότι «εφέτος τα Χριστούγεννα θα κάνω πιο έξυπνες αγορές που να συνδυάζουν μια καλή ιδέα με μια καλή τιμή» και πρόσθεσε ότι «δεν έχω ακυρώσει τις αγορές επώνυμων ρούχων, αλλά θα προτιμήσω να τα προμηθευθώ την περίοδο των εκπτώσεων ή να τα αγοράσω κατά τη διάρκεια κάποιου ταξιδιού στο εξωτερικό, όπου οι τιμές είναι χαμηλότερες».

Ερχονται και άλλα «κανόνια»
«Το καινούργιο έτος αναµένεται να φέρει και άλλα "κανόνια" εταιρειών και αντιπροσωπειών ένδυσης και κλείσιµο νέων καταστηµάτων, αλλά από το 2014 θα δυναμώσουν αυτοί που θα έχουν επιβιώσει», όπως εκτιμά ο επιχειρηματίας Σπύρος Πινακουλάκης - μέχρι πρότινος αντιπροσώπευε στην Ελλάδα τα ρούχα Hugo Boss και σήμερα διακινεί αποκλειστικά τα αμερικανικά, ανδρικά, χειροποίητα παπούτσια Allen Edmonds.
Ο ίδιος επιχειρηματίας σημειώνει ότι ο τζίρος των ρούχων έχει υποστεί μεγαλύτερη ζημιά από την υπόδηση και ότι το λιανεμπόριο της ένδυσης δεν έχει πλέον κέρδος, απομένει μόνο η προσπάθεια επιβίωσης των εμπόρων.
Η κίνηση των καταστημάτων στο διάστημα των Χριστουγέννων δεν μπορεί να δώσει την αναγκαία «ανάσα» στους εμπόρους, αφού, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Κηφισιάς κ. Μάρκο Πανέττα, σημειώνει μείωση περίπου 30% σε σχέση με πέρυσι.
Το 15% των καταστημάτων είναι κλειστά στην περιοχή της Κηφισιάς, συνεχίζει ο κ. Πανέττας, ενώ πολλά από τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης που είχαν βάλει λουκέτο έχουν μετατραπεί σε εστιατόρια.

Στο επώνυμο ρούχο οι μεγαλύτερες απώλειες

Η επώνυμη ένδυση και οι ακριβές φίρμες, που άλλοτε αποτελούσαν το κοινωνικό status για τη μεσαία τάξη, έχουν υποστεί και τις μεγαλύτερες απώλειες, αν και συνολικά ο κλάδος της ένδυσης - η καρδιά του lifestyle -  έχει χάσει περίπου το 70% από το 2009. Ο χάρτης της ένδυσης έχει αλλάξει.  Πολλά καταστήµατα βάζουν λουκέτο. Αρκετά «κανόνια» έχουν σκάσει. Πολλές εισαγωγικές εταιρείες που αντιπροσώπευαν ως τώρα γνωστές φίρμες της ένδυσης βρίσκονται πλέον σε διαδικασία πτώχευσης και έχουν χάσει τις µάρκες που διακινούσαν.  
Η Ridenco έχασε τις µάρκες της Timberland και της Nautica που αντιπροσώπευε για χρόνια, τις οποίες έχει κερδίσει πλέον η Notos Com, ο Λάκης Γαβαλάς συνελήφθη για χρέη προς το ∆ηµόσιο, παραμένει προφυλακισμένος και οι πολυτελείς φίρµες, όπως η βρετανική Burberry κι η ιταλική D&G, τις οποίες αντιπροσώπευε η εταιρεία του, πλέον παραδίδουν εµπορεύµατα απευθείας στους εμπόρους, ο όµιλος καταστηµάτων Γλου έχει ήδη ενταχθεί στο περιβόητο άρθρο 99, η γερµανική Puma «τρέχει» την Puma Ηellas στα δικαστήρια, ο όμιλος πολυκαταστημάτων Fokas έχει κάνει αίτηση για την ένταξή του στο άρθρο 99, η επιχείρηση Καρούζος έχει κλείσει πολλά καταστήματα και προσπαθεί να επιβιώσει και τα αδέλφια Χατζηιωάννου των Sprider Stores κατηγορούνται για εμπρησμό στις αποθήκες τους.

Η δικαστική διαμάχη και το άρθρο 99 για τον όμιλο Γλου
Εκτός όμως από τις επιχειρήσεις με τις πολυτελείς επωνυμίες ένδυσης, σε κατάρρευση οδηγήθηκαν και αλυσίδες με προϊόντα χαμηλής τιμής. Η αλυσίδα καταστημάτων αδελφών Γλου είναι χαρακτηριστική. Αναπτύχθηκε στις δεκαετίες του 1990 και του 2000 και με την εμφάνιση της κρίσης η αλυσίδα κατέρρευσε. Προσφάτως ο επιχειρηματίας κ. Αντώνης Γλου συνελήφθη για οφειλές προς το Δημόσιο ύψους 765.000 ευρώ, αλλά αθωώθηκε καθώς το δικαστήριο δέχθηκε ότι έχει κάνει διακανονισμό με την Εφορία. Η εταιρεία έχει υπαχθεί στο άρθρο 99, έχει κλείσει αρκετά καταστήματά της και προσπαθεί να επιβιώσει όπως-όπως. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η δικαστική διαμάχη της οικογένειας Γλου με τη γερμανική Puma, εταιρεία των γνωστών αθλητικών ειδών. Αντικείμενο της διαμάχης είναι 130 εκατ. ευρώ.


Η κατάρρευση του Λάκη Γαβαλά
Ο κ. Λάκης Γαβαλάς, πασίγνωστη φιγούρα στους κοσμικούς κύκλους της Αθήνας και της Μυκόνου, ήταν ένας από τους πιο επιτυχημένους εισαγωγείς επώνυμων ειδών ένδυσης και υπόδησης στην ελληνική αγορά. Τους τελευταίους μήνες βρίσκεται προφυλακισμένος κατηγορούμενος για φοροδιαφυγή. Ο εκκεντρικός επιχειρηματίας, που εκπροσωπούσε στην Ελλάδα, μεταξύ άλλων, τις φίρμες Anna Molinari, D&G, Burberry, Sonia Rykiel, DSquared, άρχισε να έχει σοβαρά προβλήματα λόγω της κρίσης αλλά και της κακής διαχείρισης από το 2010. Εκείνη την χρονιά ζήτησε και την προστασία του άρθρου 99, προκειμένου να διαχειριστεί τις υποχρεώσεις του προς τους πιστωτές του. Και οι ξένες πολυτελείς φίρμες που εισήγαγε και διακινούσε στη χώρα μας τον εγκατέλειψαν. Το Gruppo Pagoni πήρε την αντιπροσωπεία των Moschino και DSquared, η Fashion Lobby, ιδιοκτήτρια των καταστημάτων Soho-Soho, ανέλαβε την αντιπροσωπεία των Tortuga, ενώ η βρετανική Burberry και η ιταλική D&G παραδίδουν τα προϊόντα τους απευθείας στους εμπόρους.  


Η κάθοδος του ομίλου Carouzos
Τα καταστήματα Carouzos αποτελούσαν το κοινωνικό status για δύο δεκαετίες. Στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων έχουν κλείσει πολλά καταστήματα και η προσφυγή του στο άρθρο 99 ήταν η αναμενόμενη εξέλιξη. Η ύφεση αλλά και η απώλεια του ιδρυτή της, Αντώνη Καρούζου, οδήγησαν την εταιρεία σε αδιέξοδο. Το 2011 οι πωλήσεις της έπεσαν στα 21,9 εκατ. ευρώ, οι ζημιές της έφθασαν στα 7,3 εκατ. ευρώ και οι υποχρεώσεις της στα 80,7 εκατ. ευρώ - προς τους προμηθευτές, τις τράπεζες και το Δημόσιο. Η εταιρεία απογειώθηκε το 1980, όταν άνοιξε το κατάστημα στο Κολωνάκι. Στην ακμή της διέθετε 24 καταστήματα, ενώ σχεδίαζε την επέκτασή της και στο εξωτερικό.


Για εμπρησμό κατηγορούνται οι Χατζηιωάννου των Sprider Stores
Οι αδελφοί Χατζηιωάννου βρέθηκαν στο προσκήνιο τη δεκαετία του 1990, την εποχή του Χρηματιστηρίου. Με φιλόδοξους στόχους δημιούργησαν την αλυσίδα καταστημάτων ένδυσης Sprider Stores, η οποία στην ακμή της αριθμούσε 110 καταστήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό ως πριν από ενάμιση χρόνο. Πολλά από αυτά έχουν κλείσει και οι ζημιές της ανέρχονται στα 31,6 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2012. Προσφάτως οι αδελφοί Χατζηιωάννου κατηγορήθηκαν για προσχεδιασμένο εμπρησμό του κεντρικού κτιρίου της εταιρείας στην Ανθούσα, με σκοπό την είσπραξη της ασφάλειας.


Καταφύγιο στο άρθρο 99 ζητεί και ο όμιλος Fokas
Τις τελευταίες ημέρες στην προστασία του άρθρου 99 προσέφυγε και μια από τις ιστορικές εμπορικές αλυσίδες της Θεσσαλονίκης - από το 1936 -, ο όμιλος Fokas. Στις καλές εποχές, θεωρώντας ότι τα όρια της Θεσσαλονίκης ήταν περιορισμένα, είχε τη φιλοδοξία να αναδειχθεί ως η μεγάλη αγορά της Αττικής. Η κρίση όμως έφερε αλλιώς τα πράγματα… Τα προβλήματα της αλυσίδας πολυκαταστημάτων εντάθηκαν στη διάρκεια του 2012, όταν αρκετοί εργαζόμενοι προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας, καθώς ήταν απλήρωτοι από τον περασμένο Αύγουστο. Και σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2011 οι συνολικές υποχρεώσεις της ανέρχονταν στα 80 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές της ήταν στα 7,5 εκατ. ευρώ.

Η Ridenco έχασε τη Nautica και καταδιώκεται από πιστωτές
Η Ridenco είναι μια εταιρεία η οποία µεσουρανούσε στη δεκαετία του 1990. Τώρα έχει απομείνει χωρίς καταστήματα, εμπορεύματα και προμηθευτές, αλλά και με τεράστιες ζημιές και χρέη. Δεν κατάφερε να συμβιβαστεί με τους πιστωτές της και η αίτηση που υπέβαλε για την υπαγωγή της στο άρθρο 99 έχει απορριφθεί. Ο άλλοτε κραταιός όμιλος στο εννεάμηνο του 2012 έχει χάσει οριστικά όλες τις συνεργασίες που είχε με διεθνείς ξένους οίκους, έχει εκκαθαρίσει όλες τις θυγατρικές του στο εξωτερικό, μια τράπεζα έχει κατάσχει το ακίνητό της στο Κολωνάκι, ενώ άλλες έχουν προβεί σε δέσμευση λογαριασμών και σε ασφαλιστικά μέτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι στους παλιούς καιρούς της ευμάρειας η Ridenco αντιπροσώπευε για χρόνια τις αµερικανικές µάρκες ένδυσης Nautica και Timberland στην Ελλάδα - οι οποίες πλέον διατίθενται από τον όµιλο Notos Com, όσον αφορά τις καινούργιες τους κολεξιόν.



απο  -  tovima.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...