*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Τρίτη, 12 Φεβρουαρίου 2013

Αγοράζουμε Ελληνικά - Εξάγουμε Ελληνικά

 Λ. Κουμάκης
 Αγοράζουμε Ελληνικά / Εξάγουμε Ελληνικά ή πως μειώσαμε το έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου από 44,7 δις Ευρώ το 2008 σε 12 δις Ευρώ το 2012!
 Η σημερινή οικονομική κρίση της Ελλάδος που έγινε ευρύτερα ορατή από το 2009 ξεκίνησε μερικές δεκαετίες νωρίτερα αφού πρώτα η χώρα, αργά αλλά σταθερά, βρέθηκε σε μια κατάσταση εικονικής ευημερίας με απλόχερο και απεριόριστο δανεισμό που της πρόσφεραν οι διάφοροι «δανειστές» της, εκμεταλλευόμενοι τις πολύ σοβαρές αδυναμίες του πολιτικού, κοινωνικού και συνδικαλιστικού κατεστημένου αλλά και την αυτονόητη επιθυμία κάθε λαού για οικονομική ευημερία.
 Έτσι, αφού πρώτα η Ελλάδα οδηγήθηκε στους «μηχανισμούς» του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι διάφοροι «δανειστές» άρχισαν να εκδίδουν οδηγίες και εντολές, συχνά αλληλοσυγκρουόμενες, σχεδιάζοντας ψυχρά και μεθοδικά την λεηλασία της ανεκτίμητης περιουσίας όχι μόνο των Ελλήνων αλλά κυρίως  του Ελληνικού Κράτους σε τιμές ευκαιρίας. Άλλωστε η μέθοδός τους αυτή είναι δοκιμασμένη με εξαιρετικά αποτελέσματα σε πάρα πολλές χώρες – θύματα, τις οποίες βύθισαν στην κοινωνική υποβάθμιση και την αθλιότητα αποσπώντας με συνοπτικές διαδικασίες ότι πολυτιμότερο είχαν για να «εξοφληθούν τα δάνεια» που χορήγησαν.
Όλα αυτά τα γεγονότα κάνουν πιο «ελκυστικές» τις διάφορες θεωρίες συνομωσίας που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας, όπως π.χ. αυτά που αποδίδονται στον Στήβ Φόρμπς, γιό του εκδότη του διάσημου, δεκαπενθήμερου επαγγελματικού περιοδικού Forbes (Η Ελλάδα είναι ευκαιρία ζωής! Θα πάρουμε τα πάντα, αεροδρόμια, τζόγο με ψευτοδεκάρες!) σε video που κυκλοφορεί ευρύτατα στο διαδίκτυο εδώ και πολύ καιρό.
Οι Έλληνες όμως δεν υπήρξαν ποτέ εύκολα θηράματα, ακόμα και για τους πλέον ισχυρούς. Η διαχρονική πορεία τους μέσα στον χρόνο αποτελεί αδιάψευστο τεκμήριο της αλήθειας αυτής. Έτσι ακριβώς και στις μέρες μας, οι Έλληνες προσπαθούν να ξεφύγουν από τα νύχια αδίστακτων «φίλων» οι οποίοι με τον μανδύα άκακου αρνιού έχουν τους πιο σκοτεινούς
στόχους: Να ευνουχίσουν την εθνική κυριαρχία των Ελλήνων, να τους εντάξουν στην κατηγορία του υποτελούς δορυφόρου της παγκοσμιοποίησης την οποία επέβαλαν στον πλανήτη οι ποικιλώνυμοι «δανειστές» και φυσικά  να λεηλατήσουν τον αμύθητο, υλικό τους πλούτο (Σχετικό είναι και το 8ο άρθρο της σειράς Αγοράζουμε Ελληνικά!).
Μέσα στα πλαίσια της γενικότερης προσπάθειας αντίδρασης του Ελληνισμού, ένας στρατηγικός και βασικός τομέας ήταν και είναι το εμπορικό μας ισοζύγιο το οποίο υπήρξε μόνιμα ελλειμματικό και απόλυτα «εναρμονισμένο» στην «προγραμματισμένη» πορεία της Εθνικής μας οικονομίας. Από την εποχή όμως που έγινε ευρύτερα ορατή η οικονομική κρίση ο Ελληνισμός και οι Φιλέλληνες, μέσα και έξω από την Ελλάδα, άρχισαν να ψάχνουν πρακτικούς τρόπους αντιμετώπισης της κρίσης στην οποία οδηγήθηκε η Ελλάδα.
Ένας πολύ σημαντικός και πρακτικός τρόπος, ήταν η ολοένα και μεγαλύτερη επιμονή να αγοράζουμε για τις καθημερινές καταναλωτικές μας ανάγκες προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα προσφέροντας απασχόληση, φόρους, επενδύσεις και ασφαλιστικές εισφορές στην Ελληνική Οικονομία.
Αντίστοιχα, τόσο ο Απόδημος Ελληνισμός όσο και οι Φιλέλληνες σε ολόκληρο τον κόσμο άρχισαν να επιλέγουν διάφορα προϊόντα με την ένδειξη «Produce of Greece» ή «Made in Greece» ή κάτι ανάλογο, ώστε να βοηθήσουν την προσπάθεια των Ελλήνων να απαλλαγούν από τον θανάσιμο εναγκαλισμό των διαφόρων «δανειστών». Το δίπτυχο της προσπάθειας αυτής που εφαρμόζεται με συνέπεια και αποδίδεται μέσα από τέσσερις μόνο λέξεις (Αγοράζουμε Ελληνικά, Εξάγουμε Ελληνικά!) παρουσιάζει εντυπωσιακά αποτελέσματα, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα του εμπορικού μας ισοζυγίου της τελευταίας πενταετίας:

ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΙΣΑΓΩΓΩΝ / ΕΞΑΓΩΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ 2008-2012)

Έτος
Εισαγωγές
Εξαγωγές
Έλλειμμα
2008
62,6 δις Ευρώ
17,9 δις Ευρώ
44,7 δις Ευρώ
2009
49,7 δις Ευρώ
14,7 δις Ευρώ
35,0 δις Ευρώ
2010
48,1 δις Ευρώ
16,7 δις Ευρώ
31,7 δις Ευρώ
2011
40,3 δις Ευρώ
20,4 δις Ευρώ
19,9 δις Ευρώ
2012*
36,0 δις Ευρώ
24,0 δις Ευρώ
12,0 δις Ευρώ
Πίνακας: Λ. Κουμάκης. * Τα στοιχεία μέχρι και το έτος 2011 βασίζονται σε προσωρινά στοιχεία Μαρτίου 2012 της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Τα στοιχεία του 2012 αποτελούν εκτιμήσεις του συντάκτη του πίνακα.




Όπως προκύπτει από τον παραπάνω πίνακα, το έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου από 44,7 δις Ευρώ το 2008 αναμένεται να περιοριστεί σε 12 δις Ευρώ το 2012 με την σταθερή μείωση των εισαγωγών και την σημαντική αύξηση των εξαγωγών μας.
Ίσως μερικοί σπεύσουν να θεωρήσουν πως η θεαματική μείωση των εισαγωγών είναι αναγκαστική συνέπεια της οικονομικής κρίσης (δεν υπάρχουν χρήματα στον κόσμο και φυσικά δεν αγοράζει εισαγόμενα προϊόντα). Η «απλοποίηση» όμως αυτή είναι τεράστιο σφάλμα!
Μήπως δεν βλέπουμε ακόμα τα ράφια των αλυσίδων λιανικής της χώρας μας να είναι πλημμυρισμένα από εισαγόμενα προϊόντα σε κάθε τμήμα; Μήπως δεν βλέπουμε πλέον τις νοικοκυρές ή τους καταναλωτές να απλώνουν τα χέρια σε εισαγόμενα γάλατα ή βούτυρα ή τυριά, σε εισαγόμενα απορρυπαντικά, σε εισαγόμενα υγρά πιάτων, σε εισαγόμενα φιαλίδια υγραερίου, σε εισαγόμενα Perrier ή αναψυκτικά, σε εισαγόμενες σοκολάτες, σε εισαγόμενες μπύρες ή κρασιά, σε εισαγόμενα Lacoste, σε εισαγόμενα έπιπλα στο ΙΚΕΑ, σε εισαγόμενα τσιγάρα, σε εισαγόμενα ντοματάκια της Heinz, σε εισαγόμενα απολυμαντικά ή καθαριστικά, σε εισαγόμενα ξύδια και σε χιλιάδες άλλα εισαγόμενα προϊόντα που καταναλώνονται καθημερινά, την ίδια μάλιστα στιγμή που υπάρχουν αντίστοιχα, φθηνότερα προϊόντα Ελληνικής παραγωγής τα οποία τις περισσότερες φορές είναι και πολύ καλύτερα;
Συνεπώς η μείωση των εισαγωγών της χώρας μας είναι και το αποτέλεσμα της ολοένα και μεγαλύτερης ευαισθητοποίησης των Ελλήνων καταναλωτών που στρέφονται πλέον πολύ συχνότερα σε προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και φέρνουν την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν» ή κάτι ανάλογο για να προστατευτούν από τις ολοένα και πιο παράλογες απαιτήσεις των «αόρατων» δανειστών (μην παρασύρεστε από τον κωδικό EAN BARCODE που αρχίζει από 520 γιατί πρόκειται περί τελείως τυπικής σήμανσης που γίνεται αποπροσανατολιστική – σχετικό είναι το 9ο άρθρο της σειράς «Αγοράζουμε Ελληνικά!»).
Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για την αύξηση των Ελληνικών εξαγωγών: Ο Απόδημος Ελληνισμός και οι Φιλέλληνες έχουν κινητοποιηθεί ψάχνοντας προϊόντα με την ένδειξη  «Produce of Greece» ή «Made in Greece» ή κάτι ανάλογο, τα οποία αγοράζουν επίμονα σαν μια συμβολική ενέργεια υποστήριξης της Ελλάδος απέναντι στους επικίνδυνους «δανειστές» της. Το «εναρκτήριο λάκτισμα» για τον Απόδημο Ελληνισμό έδωσε ο Παναγιώτης Μακριάς τον Ιούνιο του 2010 στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, στο παλαιότερο ομογενειακό περιοδικό μαζικής εστίασης, επινοώντας μάλιστα πρώτος το σύνθημα «Αγοράζουμε Ελληνικά!» (Σχετικό είναι το άρθρο μας 14/6/2010 για το Περιοδικό Estiator).




Συμπέρασμα : Το 2013 πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες των απανταχού συνειδητοποιημένων Ελλήνων και Φιλελλήνων ώστε η Ελλάδα να καταφέρει το έτος 2013 να πετύχει κάτι που υπήρξε αδιανόητο για ολόκληρες δεκαετίες: Να μηδενίσει το έλλειμμα του εμπορικού της ισοζυγίου!
Όσο και αν ο στόχος αυτός φαίνεται άπιαστος, όσο και αν ο στόχος αυτός θεωρείται από τους πολλούς σαν εξωπραγματικός, εμείς πιστεύουμε πως είναι απόλυτα εφικτός! Αφού μειώσαμε το έλλειμμα από 45 δισεκατομμύρια Ευρώ το 2008 σε 12 δις το 2012, σίγουρα μπορούμε να το μηδενίσουμε μέσα στο 2013! Αρκεί όταν αγοράζουμε κάτι, ανεξάρτητα αν είναι τρόφιμο, ποτό, ένδυμα, έπιπλο ή κάτι άλλο, να ερευνούμε πρώτα που υπάρχει αντίστοιχο προϊόν Ελληνικής παραγωγής. Να είστε σίγουροι πως θα είναι τουλάχιστον εφάμιλλης ποιότητας και (πιθανότατα) πολύ φθηνότερο!
Φθάνει πλέον η ασυγχώρητη αδιαφορία μας στις καθημερινές καταναλωτικές μας επιλογές όταν αποτελεί εθνική ανάγκη η άμεση αντιμετώπιση των επικίνδυνων και απαιτητικών «δανειστών» μας! Ας τους αντιμετωπίσουμε επί τέλους με τα δικά τους όπλα, δηλαδή την οικονομία!
Αγοράζετε επίμονα και συστηματικά προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα αγνοώντας την πλύση εγκεφάλου που επιχειρείται κυρίως μέσα από τις διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές (ιδίως τα διάφορα τούρκικα σήριαλ - τα σύγχρονα γιουσουφάκια των «μεγάλων» καναλιών μας τα προμηθεύονται είτε με ελάχιστο είτε με μηδενικό κόστος για να μεταφέρουν τον «τουρκικό πολιτισμό» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι) με ένα τσουνάμι διαφημιστικών μηνυμάτων τα οποία στο συντριπτικό τους ποσοστό αφορούν βέβαια εισαγόμενα προϊόντα!
Μην αγοράζετε στα τυφλά ένα προϊόν αν δεν διαβάσετε πρώτα στην συσκευασία του την ένδειξη «Ελληνικό προϊόν»! Μην περιμένετε από «λεονταρίζοντες» πολιτικούς ή από συνδικαλιστές και εργατοπατέρες αμφίβολων «κινήτρων» να πετύχουν για λογαριασμό σας αυτό που τελικά μπορείτε να κάνετε εσείς με τα ίδια σας τα χέρια!
 
Ο Απόδημος Ελληνισμός και οι Φιλέλληνες είναι βέβαιο πως θα συνεχίσουν διευρυμένη την μέχρι σήμερα υποστήριξη τους στα Ελληνικά προϊόντα σαν τον πιο απλό και πρακτικό τρόπο που έχουν για να βοηθήσουν την Ελλάδα: Όταν παρουσιάζονται Δήμαρχοι μικρών Ευρωπαϊκών κωμοπόλεων που χαρίζουν συμβολικά τον μισθό τους υπέρ του Ελληνικού χρέους για να ευαισθητοποιήσουν συμπατριώτες τους, όταν Ελληνόφωνα Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας από την Αμερική και τον Καναδά μέχρι την Αυστραλία προβάλλουν την ανάγκη επιλογής όποιων Ελληνικών προϊόντων είναι διαθέσιμα στην τοπική αγορά τους, όταν σε σημαντικές κατηγορίες ελληνικών εξαγωγών όπως είναι τα τρόφιμα ή τα παραδοσιακά ποτά παρατηρούνται σημαντικές αυξήσεις, πιστεύουμε πως είναι εφικτό να μηδενιστεί στο τέλος του 2013 το έλλειμμα του εμπορικού μας ισοζυγίου, κάτι που θα μας προσφέρει καταλυτικά «όπλα» στην μάχη μας με τους ποικιλώνυμους «δανειστές» μας.
Ο στόχος αυτός είναι αποκλειστικά και μόνο στο δικό μας χέρι! Αν τον πιστέψουμε και τον μετατρέψουμε σε καθημερινή πρακτική, θα καταφέρουμε μόνοι μας, χωρίς καμιά άλλη «βοήθεια», να πάρουμε μια βαθειά ανάσα ξεσφίγγοντας την θηλιά που μας έχουν περάσει στο λαιμό άσπονδοι «φίλοι», «δανειστές» και πολλοί άλλοι υποτακτικοί τους…

Λεωνίδας Κουμάκης *

24 Ιανουαρίου 2013
lk@kbanalysis.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...