Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το ελληνικό γιαούρτι κατακτά Αμερική & Μεγάλη Βρετανία

απο http://www.marketingweek.gr
Γράφει η Κατερίνα  Πολυμερίδου 
 Και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού, ειδικοί κάνουν λόγο για ένα «φαινόμενο» που ήρθε για να μείνει. Άλλοι πάλι, μιλούν για παροδική «υστερία», για μια μόδα που θα ξεθωριάσει. Όπως και να ‘χει, επί του παρόντος το ελληνικό, ή ελληνικού τύπου γιαούρτι, κατακτά τις αγορές και γίνεται αντικείμενο πλήθους πειραματισμών...
Δεν είμαι παρά μια υποκρίτρια», γράφει η senior editor του Atlantic Newswire, Jennifer Doll, σε πρόσφατο άρθρο της. Προς τί όμως αυτή η κρίση αυτοκριτικής; Μετά από σειρές άρθρων στα οποία με ζήλο προέβλεπε το ξεφούσκωμα της μόδας που ακούει στο όνομα ελληνικό γιαούρτι, αναγκάστηκε να παραδεχθεί ότι και η ίδια γεμίζει ενίοτε το ψυγείο της με κεσεδάκια ΦΑΓΕ: «Ένα με μέλι, ένα με κεράσι, ίσως και ένα με φράουλα για αλλαγή».
Το ελληνικό, ή ελληνικού τύπου γιαούρτι έχει πλέον κατακτήσει και τους πιο σκεπτικούς καταναλωτές. Όσο για τους marketers, δεν μπορούν πια παρά να το δουν σοβαρά: Από το πενιχρό μερίδιο του 1% της συνολικής αγοράς γιαουρτιού το 2007, το ελληνικό γιαούρτι έχει οδηγήσει σήμερα ολόκληρη την κατηγορία στην εντυπωσιακή αύξηση του 6.6% το 2012 σε σύγκριση με το 2011.
Ένα φαινόμενο πολλών εκατομμυρίων...Η επανάσταση του ελληνικού γιαουρτιού έχει προκαλέσει θεαματικές αλλαγές συνολικά στην κατηγορία. Σύμφωνα με στοιχεία της Packaged Facts, η λιανική αγορά γιαουρτιού στις ΗΠΑ εκτοξεύθηκε στα 7,3 δισ. δολάρια το 2012, σημειώνοντας άνοδο 6.6%. Η Nielsen εκτιμά ότι το ελληνικό γιαούρτι αντιστοιχεί στα 2 δισ. δολάρια από τα 7 της συνολικής αγοράς γιαουρτιού, με τις πωλήσεις του γιαουρτιού ελληνικού τύπου να έχουν εκτοξευθεί κατά 53%.
Η Package Facts θεωρεί ότι αυτός ο θεαματικός ρυθμός ανάπτυξης δεν πρόκειται

να διατηρηθεί, καθώς ήδη από τις αρχές του 2013 ο «πόλεμος» σε επίπεδο τιμής έχει προκαλέσει επιβράδυνση σε κάποιους τομείς πωλήσεων και σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών. Παρόλα αυτά, αναλυτές εκτιμούν ότι το γιαούρτι, το οποίο καταναλώνεται με σχετικά χαμηλό κατά κεφαλή ρυθμό στις ΗΠΑ, έχει ακόμη πολλές κρυμμένες δυνατότητες. Η ευρύτερη προώθηση της υγιεινής διατροφής και η αύξηση της κατανάλωσης άπαχων πρωτεϊνών, θα εξακολουθήσουν να οδηγούν μπροστά την κατηγορία.
Επιπλέον, το ελληνικό γιαούρτι εξελίσσεται σε πλατφόρμα καινοτομίας και για άλλες προϊοντικές κατηγορίες, εντός και εκτός των σούπερ μάρκετ. Η αγορά του παγωμένου γιαουρτιού διευρύνεται διαρκώς με νέες εισόδους, ενώ η τάση έχει αγγίξει και την αγορά της εστίασης, με επίπεδα διείσδυσης του ελληνικού γιαουρτιού στα μενού των εστιατορίων της τάξης του 18%. Κάποιες εταιρείες στρέφουν το βλέμμα τους και προς τα εκεί, εκτός δηλαδή των σούπερ μάρκετ, με την Dannon και την Chobani να ετοιμάζουν το λανσάρισμα των δικών τους yogurt shops.
 

Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στην αγορά της Μ. Βρετανίας, οι πωλήσεις ελληνικού τύπου γιαουρτιού κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 29,6%. Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του agrotypos.gr, το οποίο αντλεί στοιχεία από μελέτη του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής Πρεσβείας στο Λονδίνο, η κατηγορία «ελληνικού τύπου γιαούρτι» (Greek style) κατέγραψε, κατά τη διάρκεια του έτους εντυπωσιακή αύξηση (τη μεγαλύτερη στο σύνολο της αγοράς) κατά 29,6% σε όγκο πωλήσεων και 43,1% σε αξία (στην κατηγορία περιλαμβάνονται τόσο τα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα – Greek yoghurts- όσο και τα ονομαζόμενα στην εδώ αγορά, Greek style), ενώ το απλό/φυσικό γιαούρτι είχε σημαντική αύξηση όγκου πωλήσεων κατά 17,8%.
Τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γιαούρτια έχουν επίσης καταγράψει αύξηση έως και 3,0%. Σύμφωνα με την Mintel, οι πιο σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή του γιαουρτιού είναι «χαμηλά λιπαρά» και «φυσικό». Το γιαούρτι για παιδιά κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση σε ετήσια βάση, με τον όγκο πωλήσεων να μειώνεται κατά 16,6%. Το χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γιαούρτι παραμένει το φθηνότερο (στις 1.78 λίρες/κιλό), ενώ το παιδικό γιαούρτι είναι το πιο ακριβό, στις 3,18 λίρες/κιλό.
Ωστόσο, η αξία των πωλήσεων ορισμένων επωνύμων προϊόντων με μικρότερο μερίδιο αγοράς κατέγραψε σημαντική αύξηση. Οι πωλήσεις της ΦΑΓΕ (με το Total) ανήλθαν στα 30,5 εκατ. λίρες, αυξημένες κατά 19,1%, αναδεικνύοντας το ενδιαφέρον του κοινού για το ελληνικό γιαούρτι. Η Yoplait (με την ετικέτα Weight Watchers) αύξησε τις πωλήσεις της κατά 3,2% (1,8 εκατ. λίρες), γεγονός οφειλόμενο κυρίως στην κυκλοφορία μίας νέας εκδοχής γιαουρτιού ελληνικού τύπου (Greek style).


Οι κινήσεις των εταιρειώνΚατά το προηγούμενο έτος, σχεδόν όλες οι εταιρείες παραγωγής τοποθέτησαν στην αγορά της Μ. Βρετανίας νέα προϊόντα γιαουρτιού ελληνικού τύπου, ενέργεια που είχε ξεκινήσει από το 2011, προκειμένου να αντισταθμίσουν την υποχώρηση των πωλήσεων στους λοιπούς τύπους του προϊόντος αλλά και να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση αυτού του τύπου. «Αυτή η τελευταία, οφείλεται στην προώθηση του προϊόντος στη βάση της προβολής της ισορροπίας μεταξύ γεύσης και ιδιοτήτων του, στην έμφαση στα θρεπτικά συστατικά αντί της πεπτικής του δράσης και στην προσοχή που δίνει το καταναλωτικό κοινό στην υγιεινή διατροφή», αναφέρει η σχετική μελέτη του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής Πρεσβείας στο Λονδίνο. Στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι, καθώς οι πρωτεΐνες αναμένεται να αποτελέσουν το πλέον ζητούμενο συστατικό, το γιαούρτι αυτού του τύπου αποτελεί την κορυφαία επιλογή για τους καταναλωτές που θέλουν να συνδυάσουν απόλαυση και υγιεινή διατροφή.
 Οι εταιρείες φαίνεται να δίνουν περισσότερη έμφαση στην εμφάνιση και στην απόλαυση γι’ αυτή την κατηγορία γιαουρτιού. Δεν είναι τυχαίο ότι έχουν ήδη ανακοινωθεί καινούργιες τοποθετήσεις προϊόντων στην αγορά εντός του έτους. Η ΦΑΓΕ έχει τοποθετήσει από την αρχή του 2013 τέσσερα προϊόντα της σειράς Fruyo, τρεις γεύσεις φρούτων και βανίλια, ενώ η Yoplait έχει περιλάβει στα νέα της προϊόντα τα Perle de Lait Greek-style yogurt και Liberte Strained Greek-style 0% fat yogurt. Η βρετανική εταιρεία Tims Diairy, πρόκειται να κυκλοφορήσει το Μάϊο ένα νέο προϊόν με την ονομασία Greek Style yoghurt with Vanilla και σε συνεργασία με γνωστό, στο Λονδίνο Έλληνα chef, έχει ήδη κυκλοφορήσει τρεις νέες γεύσεις (δυο με φρούτα και μία με μέλι).

Τα γιαούρτια ελληνικού τύπου απέφεραν σημαντικά κέρδη για την εταιρεία Mullerlight, της οποίας το προϊόν Mullerlight Greek Style Yoghurt, από τις αρχές του Μαρτίου 2012, έχει καταγράψει στο Ηνωμένο Βασίλειο πωλήσεις 61 εκατ. συσκευασιών, αξίας 23 εκατ. λιρών. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Μ. Βρετανίας εξετάζουν το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσουν προϊόντα ίδιας ετικέτας με τον χαρακτηρισμό Greek Yoghurt, με γιαούρτι παραγόμενο από ελληνικές βιομηχανίες, προκειμένου να επωφεληθούν από την αύξηση της ζήτησης του προϊόντος (Πηγή: agrotypos.gr).

Στην αγορά των ΗΠΑ, η Danone (Dannon για την αγορά των ΗΠΑ) φαίνεται να παίρνει την πρωτιά στην ηγεσία της αγοράς γιαουρτιού, χάρη στη στρατηγική της για το ταχύτατα αναπτυσσόμενο segment του ελληνικού γιαουρτιού.

Η Danone ελέγχει τώρα το 27% των πωλήσεων γιαουρτιού, σε σύγκριση με το 25,8% του Yoplait της General Mills, σύμφωνα με στοιχεία της Symphony IRI. Οι δύο μάρκες ήταν μέχρι πρόσφατα «ισόπαλες», με μερίδιο περίπου 27% έκαστη, ως το τέλος του 2012. Κυρίαρχος του παιχνιδιού τα τελευταία δύο χρόνια υπήρξε αδιαμφισβήτητα η Chobani, της οποίας τα ελληνικού τύπου προϊόντα εκτοξεύθηκαν στην κορυφή. Η Chobani παραμένει μεγάλος παίκτης, με μερίδιο 16,4% στη συνολική αγορά γιαουρτιού.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η Danone και η Yoplait φαίνεται να υποτίμησαν αρχικά την ταχύτητα ανάπτυξης και το μέγεθος του «ελληνικού φαινομένου». Όμως η Danone έδειξε πιο γρήγορα αντανακλαστικά, λανσάροντας ελληνικές εκδοχές σχεδόν για το σύνολο των προϊοντικών σειρών της. «Δεν βλέπουμε το ελληνικό γιαούρτι ως ένα segment», αναφέρει στέλεχος της εταιρείας. «Περισσότερο το βλέπουμε ως μια νέα πλατφόρμα πάνω στην οποία μπορούμε να τοποθετήσουμε τη στρατηγική μας ανά segment».

Το brand «Oikos Greek» της Danone τοποθετείται στην κατηγορία της γεύσης και της απόλαυσης, ενώ το Light & Fit Greek με 80 θερμίδες απευθύνεται στη διαχείριση βάρους.

Μια νέα καμπάνια, παρακινεί τις γυναίκες να πάψουν να κάνουν θυσίες, υποστηρίζοντας ότι μπορούν να έχουν πλούσια γεύση χωρίς τις θερμίδες. Πρόσφατα επαναλανσαρίστηκε το Activia Greek, με περισσότερο κρεμώδη φόρμουλα και νέο branding στο οποίο η έννοια «Greek» είναι περισσότερο εμφανής. Σε καινούργια διαφήμιση, η γνωστή ηθοποιός Jamie Lee Curtis, παραδέχεται ότι είχε «σχέση» με άλλα ελληνικά brands, μέχρι που ανακάλυψε το νέο Activia. Από την πλευρά της η General Mills ενισχύει σημαντικά την υποστήριξη στο Yoplait Greek με 100 θερμίδες, σημειώνοντας ήδη πρόοδο.
Το brand συμπληρώνεται από το κανονικό Yoplait Greek και το Yoplait Greek με γκρανόλα. Όμως, οι πωλήσεις του Yoplait total έπεσαν κατά 8,2% το 2012, σε σύγκριση με την ανάπτυξη 9% της Danone. Το Oikos της Danone επωφελείται από ένα positioning ως περισσότερο «αυθεντικό», ενώ το Yoplait «συνδέεται περισσότερο με τα παιδιά και το πιο mainstream segment», αναφέρουν αναλυτές της αγοράς.

Είναι Π.Ο.Π, ή όχι;Το ελληνικό γιαούρτι δεν είναι κατοχυρωμένο προϊόν Π.Ο.Π. (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) ή Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη). Στη βρετανική αγορά η διάκριση στην ονομασία μεταξύ του ελληνικού γιαουρτιού (Greek yoghurt) και του ελληνικού τύπου (Greek style yoghurt) καθιερώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980, μετά από δικαστικούς αγώνες των ελληνικών εταιρειών και βασίστηκε στη νομοθεσία (εθνική και ευρωπαϊκή) περί προστασίας του καταναλωτή. Η διάκριση αυτή επιβεβαιώθηκε πρόσφατα, στην υπόθεση χρήσης της ονομασίας ελληνικό γιαούρτι (Greek authentic yoghurt) σε προϊόν αμερικανικής εταιρείας, παραγόμενο στις ΗΠΑ, με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Μ. Βρετανίας, στην οποία αναφέρεται ότι τον όρο «ελληνικό γιαούρτι» δεν μπορεί να φέρει προϊόν που δεν παράγεται στην Ελλάδα.

Με την ίδια αιτιολογική βάση εκδόθηκαν προσωρινά μέτρα, μετά από προσφυγή της εταιρείας ΦΑΓΕ, για απόσυρση του χαρακτηρισμού «Greek yoghurt» από προϊόν της εταιρείας Danone, παρασκευαζόμενου στην Πολωνία (Πηγή: agrotypos.gr).

Η «φρενίτιδα» του ελληνικού γιαουρτιούΤο ελληνικό γιαούρτι είναι ίσως η πλέον «hot» τάση αυτή τη στιγμή στο εξωτερικό. «Καταλαβαίνεις ότι το ελληνικό γιαούρτι είναι στα πάνω του, όταν ένας τεχνίτης στο Μπρούκλιν φτιάχνει γιαούρτι με βάση μια παραδοσιακή οικογενειακή συνταγή, οι mixologists το χρησιμοποιούν σε κοκτέϊλς και οι σεφ το συνδυάζουν με τηγανητά λαχανάκια Βρυξελών και πράσινο κουνουπίδι», αναφέρεται σε πρόσφατο άρθρο των New York Times.

Η «υστερία» του ελληνικού γιαουρτιού βρίσκει πρόσφορο έδαφος στην αμερικανική υπερβολή: Τον Σεπτέμβριο, τα εγκαίνια ενός yogurt café στη Νέα Υόρκη έγινε το απόλυτο «talk of the town», προσελκύοντας «όλους τους ωραίους ανθρώπους της Νέας Υόρκης, όλους όσοι είναι κάποιοι», ανέφερε δημοσίευμα της New York Post. Τα μαγαζιά που σερβίρουν γιαούρτι, παγωμένο και μη, ανακαλύπτουν στο ελληνικού τύπου γιαούρτι ένα υλικό με πλούσια υφή, ικανό να αναμειχθεί με πλήθος υλικών: Εκτός από φρούτα, toppings και ξηρούς καρπούς, προτείνουν μικρά γεύματα με ελιές, ελαιόλαδο, ντομάτα και αγγούρι. Διάσημα εστιατόρια και αναγνωρισμένοι σεφ πειραματίζονται με το ελληνικό γιαούρτι στις κουζίνες τους: Αντί για βούτυρο πάνω στις ψητές πατάτες, ως επικάλυψη στο κοτόπουλο, με σταφίδες, ρούμι και κανέλα σε μορφή κοκτέϊλ...

Σε επίπεδο προϊόντων, οι marketers το δοκιμάζουν πλέον παντού: Στις παιδικές τροφές, η Gerber έχει προϊόν με γιαούρτι και η Stonyfield λανσάρει το YoBaby. Η Bolthouse Farms και η Marie’s προτείνουν έτοιμα dressings για σαλάτες με γιαούρτι. Το διάσημο Hummus της Eat Well Enjoy Life, κυκλοφορεί πλέον και σε βερσιόν με ελληνικό γιαούρτι, ενώ η Honey Bunches of Oats διαθέτει και σειρά προϊόντων με ελληνικό γιαούρτι. Οι Yasso, Quaker και Natural Valley πουλάνε μπάρες δημητριακών με ελληνικό γιαούρτι (παγωμένο και μη), ενώ στη Μ. Βρετανία μπορεί κανείς να βρει το Bols Natural Yoghurt Liqueur. Πίσω στις ΗΠΑ, οι άνδρες μπορούν να βρουν ένα ελληνικού τύπου γιαούρτι, σχεδιασμένο ειδικά γι’ αυτούς: Το «Powerful Yogurt», εκτός από πλήρη κάλυψη των διατροφικών αναγκών τους, υπόσχεται και τους... τέλειους κοιλιακούς: «Find Your Inner Abs» είναι το μήνυμα της σχετικής καμπάνιας του brand...


Marketing Week (T. 1412)
-------------

Γιατί οι Αμερικάνοι «ερωτεύθηκαν» το ελληνικό γιαούρτι;

Συνολικά, ξοδεύουν 1.600.000.000 δολάρια για αυτό το κάποτε μυστηριώδες γαλακτοκομικό προϊόν...
Τι συμβαίνει με τους Αμερικάνους και το ελληνικό γιαούρτι; H Joanne Chen σχολιάζει στο Time τον νέο, διατροφικό, έρωτα των Αμερικάνων.
"Η ερωτική σχέση της Αμερικής με το ελληνικό γιαούρτι έχει φτάσει στο αποκορύφωμα. Συνολικά, ξοδεύουμε 1.600.000.000 δολάρια για αυτό το κάποτε μυστηριώδες γαλακτοκομικό προϊόν, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε το Packaged Facts  τον περασμένο μήνα – ένα επιβλητικό 50% περισσότερο από πέρυσι. Το 35% του συνόλου των γιαουρτιών που αγοράζουμε σήμερα είναι ελληνικά, ενώ το 2007 ήταν μόλις 1%.
Δεδομένου ότι αυτό το πάθος φαίνεται να έχει θολώσει τον εγκέφαλο των καταναλωτών, οι έμποροι βάζουν το «ελληνικό γιαούρτι» στα πάντα σχεδόν – από τα ζαχαρούχα δημητριακά και τα ντιπς από λαχανικά, ως τα σνακ και το βούτυρο. Αλλά, όπως έχει αποδείξει η ιστορία, τα φωτοστέφανα υγείας ακολουθούνται αναπόφευκτα από αντιδράσεις.
 

Το είδαμε με το νέκταρ αγαύης. Το είδαμε με τα μούρα ακάι. Και τα δύο ήταν γευστικά προϊόντα με πλεονεκτήματα για την υγεία, αλλά με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης να τα διαλαλούν ως οιονεί θαυματουργά τρόφιμα και τις εταιρείες να τα βάζουν σε οτιδήποτε τρώγεται, ούτε αυτά τα τρόφιμα δεν θα μπορούσαν ενδεχομένως να επιζήσουν από την υπερβολική διαφήμιση.
Δεν θα ήθελα να συμβεί κάτι τέτοιο  στο ελληνικό γιαούρτι. Οι αληθινοί δογματικοί, όπως ο Μάικλ Ψιλάκης, πρώτης γενιάς Αμερικανός σεφ με πέντε εμπνευσμένα από την ελληνική κουζίνα εστιατόρια στη Νέα Υόρκη, επισημαίνει ότι το γιαούρτι που είχε την τιμητική του στα χωριά της αγροτικής Ελλάδας,  είναι στην πραγματικότητα πλήρες σε λιπαρά και προέρχεται από κατσικίσιο γάλα. Αλλά ακόμα κι έτσι, το αμερικανοποιημένο ελληνικό γιαούρτι, από αγελαδινό και συνήθως χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή άπαχο γάλα, έχει θαυμάσια διαπιστευτήρια ως είδος στο σούπερ μάρκετ. Στις ΗΠΑ, θεωρούν ότι το ελληνικό γιαούρτι υποβάλλεται σε ζωντανές και ενεργές βακτηριακές καλλιέργειες – ως εκ τούτου, έχει πεπτικά οφέλη για την υγεία. Επίσης, θεωρούν ότι έχει στραγγιστεί στο βαθμό που το περισσότερο νερό και ο ορός γάλακτος έχουν εξαλειφθεί – άρα έχει πιο πλούσια υφή και πιο ξινή  γεύση. (Λέω «θεωρούν» επειδή η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων δεν παρέχει τυποποιημένο ορισμό για το «ελληνικό» γιαούρτι. Το Ανώτατο Δικαστήριο της Αγγλίας και της Ουαλίας, αντίθετα, μόλις τον περασμένο μήνα αποφάσισε ότι το ελληνικό γιαούρτι πρέπει να προέρχεται από την Ελλάδα).

Χρειάζεται δύο ή και τέσσερις φορές περισσότερο γάλα για να γίνει ελληνικό γιαούρτι σε σύγκριση με το κανονικό γιαούρτι. Και επειδή περιλαμβάνει περίπου διπλάσια ποσότητα πρωτεΐνης, είναι πολύ πιο ικανοποιητικό. Παρόλα αυτά, δεν θα μας λυτρώσει από κακές επιλογές, ειδικά αν δεν είναι πραγματικό. Στην περίπτωση του Good & Delish Probiotic Greek Yogurt Covered Pretzel Bites (κάτι σαν γιαούρτι σε μπουκιές), η ζάχαρη και το φοινικοσπορέλαιο είναι υψηλότερα στον κατάλογο των συστατικών από ό,τι το ελληνικό γιαούρτι σε σκόνη. Στο Nice! Blueberry Greek Yogurt Cake, (κατασκευασμένο σε μεγάλο βαθμό από λευκό αλεύρι σίτου, παρεμπιπτόντως), το «ελληνικό γιαούρτι» στα συστατικά περιγράφεται ως κάτι που φτιάχνεται από «άπαχο γάλα και χωρίς λιπαρά στερεά γάλακτος». Και όπως επισημαίνει η Kantha Shelke, εκπρόσωπος του Ινστιτούτου Τεχνολόγων Τροφίμων, «ό,τι αναγράφεται στην ετικέτα εκτός από το ‘γάλα’ και τις ‘ζωντανές και ενεργές καλλιέργειες’ αποτελεί απλώς εμπλουτισμό του προϊόντος ώστε να μοιάζει με το πρωτότυπο».

Οι ζωντανές και ενεργές καλλιέργειες έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής εκτός ψυγείου. Συνήθως δεν μπορούν να επιβιώσουν από τα υψηλά επίπεδα σακχάρου και τις χαμηλές θερμοκρασίες που είναι αναγκαίες για να δημιουργηθεί η πλειοψηφία των γεύσεων παγωμένου γιαουρτιού. Λέξεις όπως παστεριωμένο ή θερμικά επεξεργασμένο, μετά την καλλιέργεια, πληροφορούν τους καταναλωτές για την  έλλειψη οφελών στο πεπτικό. Αν οι διαδικασίες σύνθεσης συμβούν πριν προστεθούν οι καλλιέργειες, μπορούν πράγματι  να έχουν μια ευκαιρία να επιβιώσουν: αυτό συμβαίνει επειδή κάποια προβιοτικά μπορεί να είναι βιώσιμα σε θερμοκρασία δωματίου. Ορισμένα χρειάζονται ειδική επεξεργασία για να αντέχουν στο ψήσιμο – αλλά αυτό δεν μπορεί να υποτεθεί, εκτός εάν ο παραγωγός το δηλώνει ρητά. Όμως, σε πολλές περιπτώσεις, όπως υποστηρίζει η Kristen Deshaies, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ του Stonyfield Organic Greek, «τα προϊόντα που διατηρούνται εκτός ψυγείου εκμεταλλεύονται μία τάση, χωρίς να προσφέρουν τα οφέλη που αναζητούν οι άνθρωποι για την υγεία τους».

Παρόλα αυτά, τα ελληνικά ψευτο-προϊόντα γιαουρτιού συχνά προσφέρουν ελάχιστη επιπλέον πρωτεΐνη, αλλά με υψηλό κόστος. Όταν έστειλα τις ετικέτες από ένα κουτί δημητριακά, μπουκίτσες γιαουρτιού και κέικ γιαουρτιού στη Νέα Υόρκη, η διαιτολόγος Lauren Slayton εξέφρασε τη λύπη της για τα υψηλά επίπεδα σακχάρου, το υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη σιρόπι καλαμποκιού και τα συντηρητικά και επεσήμανε ότι μερικές φορές η εκδοχή ενός προϊόντος ελληνικού γιαουρτιού είναι στην πραγματικότητα χειρότερη από ό,τι άλλες παρόμοιες επιλογές.

Είμαι υπέρ του ελληνικού γιαουρτιού όταν ενισχύει πραγματικά την υγεία ή τη γεύση ενός προϊόντος. (Για παράδειγμα, η ιδιαιτερότητα του ελληνικού παγωμένου γιαουρτιού μπανάνα- φυστικοβούτυρο των Ben & Jerry είναι – για να παραθέσω ό,τι λέει το κουτί – «πραγματικά καλή ελληνική γεύση».) Αλλά κατά τα άλλα, όπως συμβαίνει και με κάθε θυελλώδη έρωτα, καλύτερα να σκεφτούμε λίγο εάν πραγματικά αγαπάμε το ελληνικό γιαούρτι ή απλά την ιδέα του".
Πηγή: antinews.gr



 

 

 

 

 

Το ελληνικό γιαούρτι κατακτά τη Μεγάλη Βρετανία


απο www.tanea.gr 
Σκούφου Δήμητρα 
  Το ενδεχόμενο να κυκλοφορήσουν την Βρετανική αγορά ελληνικού τύπου γιαούρτι παραγόμενο από ελληνικές επιχειρήσεις ως προϊόν ιδιωτικής ετικέτας εξετάζουν βρετανικές αλυσίδες σουπερμάρκετ.
Η σημαντική αύξηση της κατανάλωσης στην αγορά της Μεγάλης Βρετανίας , που το 2012 για το ελληνικού τύπου γιαούρτι ανήλθε σε 11,33%- όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων - και 13,14% σε αξία, «δίνει» ιδέες στις αλυσίδες σούπερ μαρκετ, με δεδομένη και την παράλληλη αύξηση των προϊόντων γιαουρτιού ιδιωτικής ετικέτας, όλων των τύπων, η οποία τη χρονιά που πέρασε διαμορφώθηκε στο 105% σε αξία και 29,2% σε όγκο .
Έτσι οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου εξετάζουν πλέον σοβαρά το ενδεχόμενο να συνεργαστούν με ελληνικές επιχειρήσεις που θα παράγουν για λογαριασμό τους προϊόντα με τον χαρακτηρισμό «Greek Yoghurt». Ενώ εάν οι συνεργασίες ευοδωθούν αυτό θα σημαίνει σημαντική αύξηση των ελληνικών εξαγωγών στην συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων.
Την ίδια ώρα η ελληνική εταιρεία ΦΑΓΕ η οποία δραστηριοποιείται στην συγκεκριμένη αγορά κατέγραψε αύξηση των πωλήσεων της για το προϊόν ΤΟΤΑL την χρονιά που πέρασε κατά 19% σε αξία ( σε πωλήσεις 30,5 εκατ. λίρες) αποδεικνύοντας το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού της Μ. Βρετανίας για το ελληνικό γιαούρτι .
Σημειώνεται ότι το ελληνικό γιαούρτι δεν είναι κατοχυρωμένο προϊόν Π.Ο.Π. (Προστατευόμενη Ονομασία Προέλευσης) ή Π.Γ.Ε. (Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη). Ωστόσο στη βρετανική αγορά η διάκριση στην ονομασία μεταξύ του ελληνικού γιαουρτιού (Greek yoghurt)και του ελληνικού τύπου (Greek style yoghurt) καθιερώθηκε, στα τέλη της δεκαετίας του 1980, μετά από δικαστικούς αγώνες των ελληνικών εταιρειών και βασίστηκε στη νομοθεσία (εθνική και ευρωπαϊκή) περί προστασίας του καταναλωτή.
Η διάκριση αυτή επιβεβαιώθηκε πρόσφατα, στην υπόθεση χρήσης της ονομασίας ελληνικό γιαούρτι (Greek authentic yoghurt) σε προϊόν αμερικανικής εταιρείας και συγκεκριμένα της CHOBANI, παραγόμενο στις ΗΠΑ, με απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου της Μεγαλης Βρετανίας, στην οποία αναφέρεται ότι τον όρο «ελληνικό γιαούρτι» δεν μπορεί να φέρει προϊόν που δεν παράγεται στην Ελλάδα.
Με την ίδια αιτιολογική βάση εκδόθηκαν προσωρινά μέτρα, μετά από προσφυγή της εταιρείας ΦΑΓΕ, για απόσυρση του χαρακτηρισμού «Greek yoghurt» από προϊόν της εταιρείας DANONE, παρασκευαζόμενου στην Πολωνία.
Συμφωνα με την τελευταία έκθεση του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της ελληνικής πρεσβείας στο Λονδίνο, η οποία αναφέρεται σε στοιχεία της Kantar Wordpanel ( δημοσίευση DiaryCo- The Grocer), προκύπτει ότι η κατηγορία ελληνικού τύπου γιαούρτι κατέγραψε την χρονιά που πέρασε αύξηση 29,6% σε όγκο και 43,1% σε αξία πωλήσεων.
Σήμερα οι εισαγωγές προϊόντων γιαούρτης από την Ελλάδα καλύπτουν ένα μερίδιο της τάξης του 10,55% ποσοστό το οποίο μπορεί να αυξηθεί δεδομένης για αύξησης της ζήτησης. Μάλιστα την χρόνια που πέρασε οι ελληνικές εξαγωγές γιαουρτιού προς την Μ. Βρετανία κατέγραψαν αύξηση κατά 10,8% σε ποσότητα και 16,4% σε αξία έναντι του 2011.
Η αυξανόμενη ζήτηση σε προϊόντα γιαούρτης ελληνικού τύπου είναι άλλωστε η αιτία για την οποία οι εταιρείες ανακοινωθεί καινούργιες τοποθετήσεις προϊόντων στην αγορά εντός του έτους.
Η ΦΑΓΕ έχει τοποθετήσει από την αρχή του 2013 τέσσερα προϊόντα της σειράς Fruyo, τρεις γεύσεις φρούτων και βανίλια ενώ η Yoplait έχει περιλάβει στα νέα της προϊόντα τα Perle de Lait Greek-style yogurt και Liberte Strained Greek-style 0% fat yogurt. Η βρετανική εταιρεία Tims Diairy, πρόκειται να κυκλοφορήσει το Μάιο ένα νέο προϊόν με την ονομασία Greek Style yoghurt with Vanilla και σε συνεργασία με γνωστό, στο Λονδίνο, Έλληνα chef, έχει ήδη κυκλοφορήσει τρεις νέες γεύσεις (δυο με φρούτα και μία με μέλι).
Τα γιαούρτια ελληνικού τύπου απέφεραν σημαντικά κέρδη και στην εταιρεία Mullerlight της οποίας το προϊόν Mullerlight Greek Style Yoghurt, από τις αρχές του Μαρτίου 2012, έχει καταγράψει στο Ηνωμένο Βασίλειο πωλήσεις 61 εκατ. συσκευασιών, αξίας 23 εκατ. λιρών.


Σχόλια

* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ερασιτεχνικό ψάρεμα -Τί προβλέπει ο νόμος για την ερασιτεχνική αλιεία και το υποβρύχιο ψάρεμα.

Η οικολογική καταστροφή και το μαύρο χρήμα από την πώληση ψαριών ερασιτεχνών αλιέων

Επικίνδυνα ψάρια εισβάλλουν στο Αιγαίο Σε μερικές δεκαετίες θα αναγνωρίζουμε τη Μεσόγειο όπως την ξέρουμε σήμερα;

*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *