*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Σάββατο, 18 Μαΐου 2013

ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΤΣΙΡΑΚΙΑ ΤΩΝ ΕΦΟΠΛΗΣΤΩΝ


Αν σας έλεγε κανείς ότι εν μέσω αυτής της δραματικής κατάστασης που βιώνουμε με την φτώχεια και την εξαθλίωση να χτυπά την πόρτα σε εκατομμύρια ανθρώπους, ότι υπάρχουν 150 όλες κι όλες οικογένειες οι οποίες διατηρούν στο ακέραιο όλα τα σκανδαλώδη προνόμιά τους, θα το πιστεύατε;
Και όμως τα καμάρια του ελληνικού επιχειρηματικού κόσμου, οι εφοπ-ληστές, αποτελούν ένα ξεχωριστό κομμάτι στην ιστορία του ελληνικού καπιταλισμού. Μεταπολεμικά υπήρξαν οι στυλοβάτες όλων των απολυταρχικών καθεστώτων με αποκορύφωμα την απριλιανή δικτατορία. Όμως και στην εποχή της δημοκρατίας δεν είχαν κανένα πρόβλημα συνεργασίας τόσο με τις κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ, και σήμερα χρηματοδοτούν ανενδοίαστα το νεοναζιστικό κόμμα της Χρυσής Αυγής. Οι καραβοκύρηδες είχαν πάντοτε ιδιαίτερη μεταχείριση. Το City στο Λονδίνο λειτουργεί σαν παράρτημα των κρατικών υπηρεσιών και του υπουργείου ναυτιλίας. Πριν λίγα χρόνια απαίτησαν την αύξηση των κοινοτικών πόρων για τη ναυπήγηση και τη μετασκευή πλοίων και το πέτυχαν με νόμο εξπρές που ψηφίστηκε στα πεταχτά. Όχι μόνο διασφάλισαν την οικονομική τους ενίσχυση, αλλά παράλληλα οι πολιτικοί έδωσαν κρατικές εγγυήσεις στα δάνειά τους!!!
Αργότερα, όταν χρειάστηκε πάλι, μετά τα ναυάγια του Prestige στην Ιβηρική και του Sea Diamond στη Σαντορίνη, το ελληνικό κράτος έπραξε το καθήκον του: Μπλόκαρε τις τροπολογίες στο ευρωκοινοβούλιο που προέβλεπαν αυστηρότερες ποινές για περιπτώσεις θαλάσσιας ρύπανσης.
Το εφοπληστικό κεφάλαιο αποτελεί την ελληνική εκδοχή της Καμόρα αφού είναι χωμένο μέσα σε όλα: από τα μέσα μαζικής εξημέρωσης, την ενέργεια, τις τράπεζες, τον κατασκευαστικό κλάδο μέχρι και το ποδόσφαιρο. Άνθρωποί του παίρνουν θέσεις στα υπουργεία και πρώην στελέχη του ΥΕΝ και του λιμενικού
στελεχώνουν τα γραφεία τους. Απολαμβάνουν σχεδόν πλήρη ασυλία και ατιμωρησία παρά τα πολύνεκρα ναυάγια, την θαλάσσια ρύπανση, το λαθρεμπόριο, τις ασφαλιστικές απάτες, το σπάσιμο του εμπάργκο που επιβάλλεται κατά καιρούς, όπως ενάντια στο ρατσιστικό καθεστώς της Ν. Αφρικής στο παρελθόν.
Αυτές οι 150 οικογένειες λοιπόν έχουν εισοδήματα που αντιστοιχούν στο 46,4% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος και στο 61,8% των συνολικών καταθέσεων στις τράπεζες. Είναι πρωταθλητές στις off shore εταιρείες και στις καταθέσεις σε τράπεζες του εξωτερικού. Όπως έχουν ήδη κάνει τα περισσότερα καπιταλιστικά τομάρια, έτσι κι αυτοί φυγάδευσαν πρώτοι όποια κεφάλαια είχαν εδώ στην αυγή της κρίσης. Όλοι αυτοί που μας καλούν σε θυσίες για να σωθεί η χώρα και ανασύρουν το πατριωτικό φρόνημα του λαού υπηρετούν μόνο τα συμφέροντά τους, έχουν το στόλο τους κάτω από ξένες σημαίες και κατασκευάζουν τα καράβια τους σε ναυπηγεία του εξωτερικού. Το κεφάλαιο δεν έχει πατρίδα, η αντίθετη φιλολογία είναι για τους φτωχούς.
Το ελληνικό κράτος για να επιβραβεύσει το εφοπληστικό κεφάλαιο έχει θεσπίσει δεκάδες φοροαπαλλαγές με τις οποίες, μεταξύ άλλων, απαλλάσσονται από το ΦΠΑ όταν κάνουν προμήθειες, έχουν ιδιαίτερες φοροελαφρύνσεις στην αγορά πετρελαίου, αλλά και απαλλάσσονται τα τέκνα των πάμπλουτων από φόρους κληρονομιάς, ενώ όλοι οι υπόλοιποι κοινοί θνητοί τους πληρώνουν αδρά.
Αυτή λοιπόν, η τόσο σεμνή κοινότητα ελλήνων κεφαλαιοκρατών γκρινιάζει σήμερα για το κόστος στην ακτοπλοΐα. Γι’ αυτό και το ελληνικό κράτος έσπευσε με έενα πολυνομοσχέδιο-σκούπα που ψηφίστηκε πρόσφατα να ικανοποιήσει μερικά από τα πάγια αιτήματά τους. Καταργούνται λοιπόν οι δεκάμηνες ναυτολογήσεις για τα συμβατικά πλοία και γίνονται οχτάμηνες, ενώ για τα ταχύπλοα είναι 4 μήνες, καταργείται το όριο των 30 ετών για την ναυτολόγηση πλοίων ακτοπλοΐας, ενώ καταργούνται και οι συλλογικές συμβάσεις στα κατώτερα πληρώματα. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει αλλαγές στην οργανική σύνθεση των πληρωμάτων και σημαντική μείωση των θέσεων εργασίας για τους έλληνες ναυτεργάτες που θα εκτινάξει την ήδη υψηλή ανεργία ακόμα περισσότερο. Επίσης είναι φανερό ότι θα συνεχιστεί η μείωση των δρομολογίων αλλά και του αριθμού των πλοίων ενώ ταυτόχρονα θα ναυτολογηθούν γερασμένα σκαριά με ό,τι αυτό συνεπάγεται, δηλαδή συχνές βλάβες και ελλιπή στήριξη των δρομολογίων. Με το ίδιο νομοσχέδιο τακτοποιούν κι άλλες «εκκρεμότητες» όπως το ξεπούλημα των λιμανιών, την ιδιωτικοποίηση της πλοηγικής υπηρεσίας, τη στρατιωτικοποίηση του υπουργείου ναυτιλίας κ.ά. Ουσιαστικά ανοίγουν το δρόμο στο ιδιωτικό κεφάλαιο να  αρπάξει όλες τις λιμενικές υποδομές της χώρας, να επιβάλουν μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας, όπως έκανε η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και να ξεπουληθούν έναντι πινακίου φακής μαρίνες και άλλες τουριστικές εγκαταστάσεις όπως πάει να γίνει τώρα στο Καλαντό της Νάξου
Παράλληλα, το ΝΑΤ αργοσβήνει από τα φέσια εκατομμυρίων που του έχουν φορέσει οι εφοπληστές και το κράτος. Μάλιστα, πέρα από τις αναμενόμενες περικοπές στις συντάξεις και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη το κράτος έβαλε χέρι και στον ειδικό λογαριασμό Οικογενειακών Επιδομάτων των Ναυτικών (ΕΛΟΕΝ) που στηρίζεται αποκλειστικά από ιδίους πόρους. Έτσι μετά το κούρεμα των ομολόγων ο ΕΛΟΕΝ έχει απώλειες που αγγίζουν τα 20.000.000 ευρώ!
Τα επιχειρήματά τους και οι προϋποθέσεις που βάζουν για τη μείωση της τιμής των εισιτηρίων σήμερα είναι τα ίδια με την εποχή που θησαύριζαν με τις ίδιες γραμμές που τώρα θεωρούν ζημιογόνες. Όμως αυτό δεν τους απέτρεψε διόλου από το να αυξήσουν τα ναύλα έως και 300% τα τελευταία δέκα χρόνια. Ενδεικτικά να πούμε ότι το κόστος ταξιδιού για μια επταήμερη διαμονή στις Κυκλάδες σε σχέση με αντίστοιχο προορισμό στην ηπειρωτική Ελλάδα είναι από 30% έως και 60% πιο ακριβό. Με την πλήρη απελευθέρωση των ναύλων έχει κουρελιαστεί η ανάγκη και το δικαίωμα για φτηνή και ασφαλή μετακίνηση, ειδικά των νησιωτών. Για μας, τους κατοίκους των νησιών, η μετακίνηση είναι ζωτικής σημασίας και η εξάρτησή μας από την ακτοπλοΐα είναι μεγάλη αφού πρόκειται για τη βασική μας συγκοινωνία. Το κόστος όμως του ταξιδιού σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης είναι δυσβάσταχτο. Σα να μην έφταναν όλα αυτά έχουν περιορίσει επιπλέον δραματικά τα δρομολόγια και τον αριθμό των πλοίων. Για να κατεβάσουν μάλιστα το κόστος τους μείωσαν την ταχύτητα των πλοίων κυρίως τους χειμερινούς μήνες, που σημαίνει επί του πρακτέου καθυστέρηση κατά μία ώρα περίπου στους προορισμούς των Κυκλάδων.
Σιγά σιγά θα μας γυρίσουν πίσω στην εποχή του «Έλλη» και της «Μυρτιδιώτισσας».
Τι θα κάνουμε λοιπόν; Θα συνεχίσουμε να τους εκλιπαρούμε δουλικά όπως κάνουν οι τοπικές αρχές και οι μεγαλοπαράγοντες των νησιών; Τόσα χρόνια η εκκωφαντική σιωπή τους των τοπικών αρχών, οι χλιαρές και ανούσιες διαμαρτυρίες, η διαπλοκή και η διαφθορά τους μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση. Μας παραμυθιάζουν για την ανάπτυξη τη στιγμή που καταρρέουν κοινωνικές κατακτήσεις όπως η εκπαίδευση, η περίθαλψη, η αξιοπρεπής διαβίωση κλπ. Οι πολιτικές τους έχουν κάνει τους φτωχούς φτωχότερους και τους πλούσιους αδίστακτους, άπληστους και πλουσιότερους. Αυτό που χρειαζόμαστε σήμερα είναι η δυναμική αδιαμεσολάβητη κινητοποίηση όλων μας –νησιωτών, ναυτεργατών, ταξιδιωτών για να σπάσουμε έμπρακτα τη στυγνή εκμετάλλευση και το καθεστώς ομηρίας που μας έχουν επιβάλει κράτος και εφοπληστές.  

Ανοιχτή Συνέλευση Νάξου

Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΓΚΗ – ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΓΡΙΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...