*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013

Απλώς ένα ζιγκ-ζαγκ

blogger Periklis Vanikiotis 10.6.2013
Με αφορμή ένα άρθρο του Wired σκέφτηκα για μια ακόμα φορά πόσο υποτιμημένο είναι το design στον κόσμο του ελληνικού Internet. Όχι ότι δεν υπάρχουν εξαιρετικοί designers. Κάθε άλλο! Αλλά πώς οι συνθήκες συνήθως δεν τους επιτρέπουν να παρουσιάσουν αυτό που έχουν πραγματικά στο νου τους όταν τους ανατίθεται να φτιάξουν ένα site ή μια εφαρμογή. Βέβαια, το παράδειγμα του Wired είναι ίσως ακραίο αφού πρόκειται για το λογότυπο ενός μουσείου, του Whitney Museum of American Art στη Νέα Υόρκη οπότε είναι αναμενόμενο η δουλειά που έχει γίνει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική. Μόνο όμως διαβάζοντας κανείς την ανάλυση που κάνει στο project η εταιρεία Experimental Jetset από το Άμστερνταμ που το δημιούργησε, συνειδητοποιεί πόσο προσεκτική.
Το λογότυπο είναι απλώς ένα «W», το αρχικό της λέξης «Whitney», δηλαδή της ονομασίας του μουσείου (συχνά συνοδεύεται και από την ίδια τη λέξη με κεφαλαία όμως όχι πάντα). Το μουσείο χρειαζόταν μια καινούρια οπτική ταυτότητα αφού από το 2015 αλλάζει εγκαταστάσεις και οι ολλανδοί designers κλήθηκαν να του τη δώσουν. Και το πέτυχαν, αντιμετωπίζοντας το γράμμα σαν κάτι περισσότερο: σαν μια γραμμή ζιγκ-ζαγκ η οποία χωρίς να χάνει το βασικό της σχήμα, μεταλλάσσεται, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε είδος format και σαν καμβάς μέσα στον οποίο το μουσείο μπορεί να μεταφέρει το μήνυμά του –για μια καινούρια έκθεση, για ένα project, για μια έκδοση ή για οτιδήποτε άλλο.
Αυτή ακριβώς η απόφαση, η μετατροπή δηλαδή μιας στατικής εικόνας σε δυναμική με έκανε να σκεφτώ το web design και ειδικά το ελληνικό: το Internet έτσι κι αλλιώς επιτρέπει (σαν μέσο) τέτοιες μεταμορφώσεις συμβόλων και
εικόνων (η δυνατότητα αυτή υπάρχει σχεδόν από τότε που γεννήθηκε το μέσο και έχει κατά κάποιον τρόπο ταυτιστεί μαζί του). Είναι λοιπόν πραγματικά κρίμα όλος αυτός ο κόσμος των πιθανοτήτων να μην αξιοποιείται, όχι μόνο ώστε να αισθάνονται λιγότερο frustration οι δημιουργοί, αλλά ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το μήνυμα που θέλει ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε site. Ξέρω από πρώτο χέρι ότι ιδέες όπως αυτή που είχε η Experimental Jetset για το Whitney έρχονται συχνά στους designers. Και σκέφτομαι πόσο πιο όμορφο και ενδιαφέρον θα ήταν το ελληνικό web αν τους αφήναμε να τις κάνουν πράξη…

ΑΠΟ metamatic.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...