Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013

Δείτε τα 10 πιο ακριβά ουίσκι στον κόσμο


Το ουίσκι είναι σίγουρα ένα από τα πιο αγαπητά ποτά του χειμώνα και σίγουρα, από τα ακριβότερα.

Ας δούμε όμως, ποια είναι τα 10 πιο ακριβά μπουκάλια ουίσκι στον κόσμο…

Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου 2013

«Για μένα ο παραλογισμός είναι η μόνη πραγματικότητα» - Είκοσι χρόνια χωρίς τον Φρανκ Ζάπα

Δύο είναι τα πράγματα τα οποία μου κόστισε η χρόνια φοβία μου για τα αεροπλάνα: δεν παραβρέθηκα στην πτώση του τείχους του Βερολίνου και δεν είδα ποτέ ζωντανά τον Φράνκ Ζάππα, το σημαντικότερο συνθέτη που γέννησε το Ροκ εν Ρολ και μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προσωπικότητες της αμερικανικής κουλτούρας του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα. Και είναι κάτι που το σκέφτομαι κάθε χρόνο τέτοιες μέρες και ειδικά φέτος που συμπληρώθηκαν είκοσι χρόνια από το θάνατό του.
Από τους Mothers of Invention που αμφισβήτησαν το νεολαιίστικο κίνημα της δεκαετίας του 1960 εκ των έσω (όντες πιο ακραίοι χωρίς ναρκωτικά από όλους όσους τα χρησιμοποιούσαν) ως τις συμφωνικές ορχήστρες της Ευρώπης στη δεκαετία 1980-1990, κάθε δράση του Ζάππα ήταν μια έκρηξη φαντασίας, μια σπουδή πάνω στο πώς η δημιουργικότητα βρίσκει δρόμους για να εκφραστεί, να συνεπάρει και να προβληματίσει. Και όλα αυτά χωρίς να χάσει την πλάκα της.
Είναι απολύτως αδύνατον να συμπυκνώσει κανείς τη μεγαλοφυΐα του Ζάππα μέσα σε λίγες λέξεις –το μουσικό του έργο είναι 94 άλμπουμ (και μεγαλώνει διαρκώς καθώς η οικογένειά του εξακολουθεί να κυκλοφορεί παλιές του ηχογραφήσεις) ενώ ο σχολιασμός του στα πολιτικά, κοινωνικά και πολιτισμικά πράγματα της χώρας του καταγράφεται σε αμέτρητα βιβλία, στίχους και συνεντεύξεις σε όλα σχεδόν τα μέσα. Απλωμένος σε όλες τις μορφές έκφρασης και με ένα χιούμορ που κάνει τους ντανταϊστές να μοιάζουν συντηρητικοί, ο Ζάππα δεν ήταν απλώς ο «Μεγάλος Αμερικανός Συνθέτης» αλλά ο «Μεγάλος Αμερικανός Καλλιτέχνης».
 Ο Φρανκ Ζάπα, ο οξύτερος μουσικός νους του rock ‘n roll και δαιμόνιος κοινωνικός κριτικός που επηρέασε πολλούς από τους σημερινούς μουσικούς, πέθανε σαν σήμερα το 1993.
 Ο πιο παραγωγικός μουσικός της γενιάς του, άφησε πίσω του τεράστιο έργο όπου γεφύρωνε, με αξιοσημείωτη άνεση, πλήθος ειδών – από τη ροκ, τη τζαζ, την R&B έως την αβαντ-γκαρντ και την κλασική – αμφισβητώντας τα status quo τόσο στην μουσική όσο και στην κοινωνικοπολιτική σκηνή.
O Frank Vincent Zappa γεννήθηκε στις 21 Δεκεμβρίου του 1940 στην Βαλτιμόρη της πολιτείας Μέριλαντ των ΗΠΑ, πρωτότοκος γιος του ελληνοαραβικής καταγωγής καθηγητή Francis Vincent Zappa και της Ιταλίδας – και κατά ¼ Γαλλίδα - Rose Marie Colimore. Αυτοδίδακτος και λάτρης της μουσικής R&B της δεκαετίας του ’50 αλλά και του έργου συνθετών μοντέρνας κλασικής και αβάντ-γκαρντ όπως οι Stravinsky, Varèse, Bartok, Shoenberg, Webern, ο νεαρός Frank δημιούργησε την πρώτη του μπάντα, The Black-Outs, στο λύκειο. Την ίδια εποχή γνώρισε τον μετέπειτα συνεργάτη του και θρύλο της underground σκηνής Don Van Vliet, τον οποίο φέρεται να βάφτισε ο ίδιος «Captain Beefheart».
To 1963 έγραψε τη μουσική για το γουέστερν Run Home Slow και χρησιμοποίησε τα έσοδα για να φτιάξει στούντιο στην Καλιφόρνια. Γνώρισε και έγινε φίλος με τον Mothers Ray Collins και τον Jim “Motorhead” Sherwood, και μαζί με τον Beefheart έφτιαξε το συγκρότημα The Soots.
Το 1964 συμμετέχει στους Soul Giants και στην συνέχεια στους the Mothers – που αργότερα θα μετονομαστούν σε The Mothers of Invention. Εκείνη τη χρονιά κυκλοφορεί το Freak Out! από την MGM. Το 1965 ο Zappa κατηγορήθηκε για «συνωμοσία με στόχο την πορνογραφία» λόγω μιας ηχογράφησης βογγητών και ήχων τριξίματων κρεβατιού. Καταδικάζεται σε εξάμηνη φυλάκιση και εκτίει 10 μέρες από την ποινή - βγαίνει από τη φυλακή με άλλο βλέμμα για το «Αμερικάνικο όνειρο».
Το 1966 συγκέντρωσε μια ομάδα μουσικών έτοιμων να παίξουν τη μουσική του: «Ποτέ δεν είχα την πρόθεση να γράψω μουσική ροκ. Πάντοτε ήθελα να

Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013

Αρταβάν: Ο θρύλος του «Τέταρτου Μάγου»

Να μια ιστορία για τον Αρταβάν, τον τέταρτο μάγο, τον φίλο του Μελχιώρ, του Γάσπαρ και του Βαλτάσαρ,  που προσκύνησαν τον Χριστό στη Βηθλεέμ.

Οι Τρεις γνωστοί Μάγοι κατοικούσαν στη Βορσίππη της Βαβυλώνας και αποφάσισαν ομόφωνα ότι το ασυνήθιστα φωτεινό ουράνιο σώμα που έβλεπαν από τα παρατηρητήριά τους ήταν το σημάδι της γέννησης ενός βασιλιά.


Είπαν λοιπόν να τον επισκεφθούν. Ο Αρταβάν, που κατέγραφε από το παρατηρητήριό του στα Εκβάτανα τις θέσεις του Δία και της Αφροδίτης, παρατήρησε μια ασυνήθιστη προσέγγιση μεταξύ τους.


Πριν οι δυο πλανήτες πλησιάσουν ακόμα περισσότερο, αποφάσισε να επισκεφτεί τους σοφούς της Βορσίππης για να επωφεληθεί από  την πείρα τους. Ήταν βέβαιο ότι όταν οι δύο πλανήτες θα πλησίαζαν περαιτέρω, θα έμοιαζαν σαν να εκπέμπουν, λόγω της εγγύτητος, μια ασυνήθιστη λάμψη.


Ένιωθε ότι δεν ήταν σε θέση να βλέπει στα ουράνια φαινόμενα σημάδια και να τα ερμηνεύει.


Άλλοι επιφανείς αστρονόμοι της Χώρας του μπορούσαν να υπερβαίνουν την ατέλεια της ανθρώπινης υπόστασης, εντάσσοντάς την σε ένα κοσμικό σχέδιο με το οποίο βρισκόταν σε ισορροπία, και που οι αντιστοιχίες, οι θέσεις και οι γωνίες των πλανητών στη ζώνη του ζωδιακού, δημιουργούσαν μια τέλεια απεικόνιση, καθαρή και σαφή, του ανθρωπίνου σύμπαντος και της κοσμικής του μοίρας.


Ο Αρταβάν δεν αδυνατούσε να διακρίνει τα σχήματα και τις μορφές τους στον ουράνιο θόλο.


Υπέκυπτε όμως στην σχολαστική υπερβολή της καταγραφής των μετρήσεων, που,

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013

H είδηση στο πόθεν έσχες του Δ. Τσουκαλά δεν είναι το εκατομμύριο


 του Λευτέρη Χαραλαμπόπουλου
Η Ελλάδα της κρίσης ζει και αναπνέει για νούμερα. Όσο μεγαλύτερα, τόσο καλύτερα. Η αριθμολαγνεία μοιάζει με το παράπλευρο αποτέλεσμα της φτώχειας ενός λαού που έμαθε απότομα να μετράει και το τελευταίο ευρώ. Οπότε, δεν έχει σημασία τι είναι το ένα εκατομμύριο ευρώ. Σημασία έχει ότι είναι ένα εκατομμύριο ευρώ. Δεν έχει καν σημασία αν είναι μαύρο χρήμα ή, όπως στην περίπτωση του Δημήτρη Τσουκαλά, νομίμως φορολογημένο. Ούτε αν προέρχεται από το δημόσιο ή από πόρους του ιδιωτικού τομέα. Το ποσό μετράει, το ακριβές νούμερο…
Ο Δ. Τσουκαλάς δεν έκανε τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από το να 
είναι ένα ενεργό μέλος του εργοδοτικού συνδικαλισμού με τα ανάλογα προνόμια
Στην περίπτωση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Τσουκαλά δεν υπάρχει –οικονομικά μιλώντας– κανένα σκάνδαλο. Πήρε μια παχυλή αποζημίωση από ένα πρόγραμμα ιδιωτικής ασφάλισης, το οποίο πρόσφερε ως μπόνους σε όλους τους υπαλλήλους της η (ιδιωτική) τράπεζα στην οποία εργαζόταν. Ιδιωτικός υπάλληλος ήταν, ας έπαιρνε και περισσότερα, αν μπορούσε. Δεν ήταν από την τσέπη μας. Κι όμως, παρότι υπάρχουν πολλά ζητήματα, για τα οποία θα μπορούσε κανείς να ψέξει τον πρώην πρόεδρο της ΟΤΟΕ, ουδείς ασχολείται με αυτά. Μόνο το ποσό επαναλαμβάνεται συνεχώς, για να αφήσει εντυπώσεις. Ίσως γιατί αν ξύσει κανείς κάτω από την επιφάνεια, θα πάρει κι άλλους η μπάλα…
Εξηγούμαστε: Το πραγματικό θέμα πίσω από την «είδηση» που προέκυψε μετά τη δημοσιοποίηση του πόθεν έσχες του Δημήτρη Τσουκαλά είναι αυτό το είδος του καριερίστικου εργατοπατερισμού, που αποτελεί το χαϊδεμένο παιδί αυτών ακριβώς που σήμερα κράζουν μονότονα και υποκριτικά «ένα εκατομμύριο! ένα εκατομμύριο!». Ο κυβερνητικός συνδικαλισμός, που άνθησε και υποστηρίχτηκε

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

Στον Αστέρα Βουλιαγμένης, θα χτιστεί τελικά το τζαμί της Αθήνας!

Τα σχέδια των νέων ιδιοκτητών για το τέμενος, όπως αποδίδονται στη μακέτα που κατέθεσαν.

του Νίκου Ζαχαριάδη
 Αποφασισμένες να δώσουν τέλος στην εκκρεμότητα για την ανέγερση του ισλαμικού τεμένους, είναι οι εταιρίες σαουδαραβικών και τουρκικών συμφερόντων, που πλειοδότησαν στον διαγωνισμό για την πώληση του «Αστήρ Παλλάς»
Τα σχέδια των νέων ιδιοκτητών για το τέμενος, όπως αποδίδονται στη μακέτα που κατέθεσαν.
Φιλόδοξα σχέδια για τη μετατροπή του Αστέρα σε διεθνές κέντρο θρησκευτικού τουρισμού, έχουν οι νέοι ιδιοκτήτες του Αστέρα, που όπως φαίνεται στα σχέδια που κατέθεσαν, σκοπεύουν να χτίσουν εκεί το περίφημο Τζαμί της Αθήνας.
Η εξέλιξη αυτή, έχει προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια στην κυβέρνηση, καθώς σύμβουλοι του πρωθυπουργού, εκτιμούν ότι το πολιτικό κόστος θα είναι πολύ μεγαλύτερο σε σχέση με τα οφέλη που θα φέρει στο δημόσιο η πώληση.
«Εμείς νομίζαμε ότι οι Άραβες θα ήταν bon viveur και γενναιόδωροι, όπως ο Βουτσάς στις ελληνικές ταινίες», φέρεται να δήλωσε κατά τη διάρκεια έκτακτης σύσκεψης στο Μαξίμου, υψηλόβαθμο στέλεχος του ΤΑΙΠΕΔ.
Από την πλευρά της, η κοινοπραξία αραβικών και τουρκικών funds που είναι οι νέοι ιδιοκτήτες της περίφημης έκτασης-φιλέτου του λεκανοπεδίου, απάντησε μάλλον απότομα στις παρασκηνιακές εκκλήσεις της κυβέρνησης με μια φράση: «Ας προσέχατε».
Ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι φέρονται οι δεκάδες επώνυμοι ιδιοκτήτες κατοικιών στην περιοχή, που κατηγορούν την κυβέρνηση ότι με την καθυστέρηση της ίδρυσης του τζαμιού στον Βοτανικό, «τους έκανε τη γειτονιά Καμπούλ», όπως είπαν χαρακτηριστικά.

(Σημείωση: Το κείμενο αυτό και η φωτογραφία που το συνοδεύει, αποτελούν προϊόν επινόησης με στόχο τη σάτιρα και σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Καταναλώστε τα υπεύθυνα)

απο Moufanet

Στη Νάξο, 11-13 Ιουνίου 2021 Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας με θέμα:   «Η θάλασσα στον κινηματογράφο» σε συνεργασία με την Κινηματογρα...