Ιδού λοιπόν τα ευρήματα από την βάση δεδομένων
numbeo, «τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων που στηρίζεται στη συνεισφορά των
καταναλωτών». Μεταξύ του 1.115913 προίόντων και υπηρεσιών, επιλέξαμε να
συγκρίνουμε το κόστος για δύο καφέδες (συγκεκριμένα δύο καπουτσίνο).
Προφανώς, η σύγκριση δεν είναι 100% αξιόπιστη. Διότι οι καταναλωτές
εφοδιάζουν τη βάση δεδομένων με τιμές που «συνάντησαν» οι ίδιοι. Ούτε
μέσους όρους έβγαλαν ούτε έρευνα αγοράς έκαναν. Σε κάθε περίπτωση, τα
ευρήματα είναι αξιοσημείωτα. Στον κατάλογο που θα δείτε στη συνέχεια, θα
εντοπίσετε το Ηράκλειο στην 15η θέση με κόστος 7 ευρώ ενώ
πολύ ψηλά στην κατάταξη βρίσκεται η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Βρίσκουμε
και φθηνότερη τιμή από τα 3,5 ευρώ για έναν καπουτσίνο θα σκεφτείτε και
σίγουρα έχετε δίκιο. Να έχετε όμως κατά νου ότι τους πίνακες όπως αυτόν
που ακολουθεί, τον βλέπουν χιλιάδες μάτια στο εξωτερικό τα οποία
αναζητούν προορισμό για τις επόμενες διακοπές τους
Έναν επίκαιρο «Οδηγό ανάγνωσης δημοσκοπήσεων» εξέδωσε ο Σύλλογος
Εταιρειών Δημοσκοπήσεων και Έρευνας Αγοράς (ΣΕΔΕΑ), προκειμένου οι
πολίτες, αλλά και οι εμπλεκόμενοι δημοσιογράφοι, πολιτικοί, ερευνητές
κ.ά. να γνωρίζουν τους βασικούς ορισμούς και να λαμβάνουν υπόψη τις
συγκεκριμένες παραμέτρους κατά την ανάγνωση και ερμηνεία των στοιχείων.
Το τελευταίο διάστημα εξάλλου, μετά από απουσία μηνών, επανήλθαν στη δημοσιότητα οι πολιτικές έρευνες, οι οποίες δείχνουν πρωτοφανές προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου. Μία από αυτές, της Public Issue, την οποία δημοσίευσε η "Εφημερίδα των Συντακτών", αμφισβήτησε η Ν.Δ. με επίσημη ανακοίνωση, προβάλλοντας αστήρικτα επιχειρήματα, με προφανή στόχο να υποτιμήσει την εταιρεία, να αμφισβητήσει το προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ και να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη. Δυστυχώς για τη Ν.Δ., επόμενη έρευνα, αυτή τη φορά της εταιρείας Pulse που δημοσίευσε το "Ποντίκι", επιβεβαίωσε τα αποτελέσματα της Public Issue, όπως και προηγούμενης μέτρησης για την Αττική που πραγματοποίησε η GPO για το Newpost.
Προκειμένου να μην υπάρχουν παρερμηνείες και να γίνεται αντιληπτό όταν επιχειρείται η δημιουργία εντυπώσεων, ο ΣΕΔΕΑ συνέταξε έναν βασικό οδηγό 5 σημείων, τα οποία οι αναγνώστες των δημοσκοπήσεων θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη.
Το τελευταίο διάστημα εξάλλου, μετά από απουσία μηνών, επανήλθαν στη δημοσιότητα οι πολιτικές έρευνες, οι οποίες δείχνουν πρωτοφανές προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου. Μία από αυτές, της Public Issue, την οποία δημοσίευσε η "Εφημερίδα των Συντακτών", αμφισβήτησε η Ν.Δ. με επίσημη ανακοίνωση, προβάλλοντας αστήρικτα επιχειρήματα, με προφανή στόχο να υποτιμήσει την εταιρεία, να αμφισβητήσει το προβάδισμα του ΣΥΡΙΖΑ και να χειραγωγήσει την κοινή γνώμη. Δυστυχώς για τη Ν.Δ., επόμενη έρευνα, αυτή τη φορά της εταιρείας Pulse που δημοσίευσε το "Ποντίκι", επιβεβαίωσε τα αποτελέσματα της Public Issue, όπως και προηγούμενης μέτρησης για την Αττική που πραγματοποίησε η GPO για το Newpost.
Προκειμένου να μην υπάρχουν παρερμηνείες και να γίνεται αντιληπτό όταν επιχειρείται η δημιουργία εντυπώσεων, ο ΣΕΔΕΑ συνέταξε έναν βασικό οδηγό 5 σημείων, τα οποία οι αναγνώστες των δημοσκοπήσεων θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη.