*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου 2015

Συνωστισμός δανειοληπτών για ένταξη στον νόμο Κατσέλη – Πάνω από 170.000 αιτήσεις (προθεσμίες)- Δείτε ποια έγγραφα πρέπει να καταθέσουν οι δανειολήπτες στο στο Ειρηνοδικείο μετά τις αλλαγές του νόμου Κατσέλη

24 Dec 2015
Τριπλασιάστηκαν τον Δεκέμβριο σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες οι προσφυγές δανειοληπτών στα Ειρηνοδικεία, καθώς σπεύδουν να ενταχθούν στις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου Κατσέλη που ισχύουν έως τα τέλη του χρόνου. Από το νέο έτος τίθενται σε ισχύ οι αλλαγές που ψηφίστηκαν πρόσφατα για τα «κόκκινα» δάνεια, περιορίζοντας το εύρος προστασίας της πρώτης κατοικίας με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά όρια.
Να σημειωθεί ότι όσοι καταφεύγουν τώρα στον νόμο Κατσέλη δεν έχουν τον περιορισμό του εισοδηματικού κριτηρίου, ενώ η αντικειμενική αξία της πρώτης κατοικίας ορίζεται στις 300.000 ευρώ για ένα άτομο και φθάνει έως και τις 450.000 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια. Το γεγονός ότι από την 1η Ιανουαρίου 2016 τίθενται εισοδηματικά όρια με βάση τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, ενώ η αντικειμενική αξία της πρώτης κατοικίας ορίζεται στις 120.000 έως 180.000 ευρώ (ανάλογα με την κατηγορία) για τον άγαμο και φθάνει στις 200.000 έως 260.000 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια, είναι σαφές ότι λειτουργεί ως κίνητρο για άμεση προσφυγή στον νόμο από μεγάλη μερίδα δανειοληπτών που δεν θα προστατεύονται από την αρχή του χρόνου.
Με δεδομένο ότι ο νόμος με τα νέα όρια, που καθιστούν πιο δύσκολη την προστασία της πρώτης κατοικίας, δημοσιεύθηκε στις 20 Νοεμβρίου, ένας μεγάλος αριθμός δανειοληπτών σπεύδει πλέον την τελευταία στιγμή να κάνει χρήση των διατάξεων που ισχύουν έως τα τέλη του χρόνου, δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας στις τράπεζες που καλούνται να ανασύρουν δανειακές συμβάσεις για χιλιάδες δανειολήπτες.
Ο όγκος των αιτήσεων για την εξασφάλιση των αναγκαίων δικαιολογητικών προς τις τράπεζες έχει εκτοξευθεί, και είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ειρηνοδικείο
της Αθήνας τα 100 νούμερα που εκδίδονται κάθε μέρα προς τους αιτούντες εξαντλούνται σε μία ώρα, από τις 6.30 έως και τις 7.30 π.μ. Διευκρινίζεται ότι τα νούμερα που δίνονται αφορούν και όσους κάνουν αιτήσεις για επικαιροποίηση των στοιχείων τους (η προθεσμία λήγει στις 19 Φεβρουαρίου ή σε όσους θέλουν να επαναπροσδιορίσουν δικάσιμο η προθεσμία έληξε χθες).
Αντιμέτωπο με αυτό τον συνωστισμό, το υπουργείο Οικονομίας υποχρεώθηκε να δώσει παράταση ένα μήνα για την υποβολή των δικαιολογητικών, προκειμένου τόσο το τραπεζικό όσο και το δικαστικό σύστημα να ανταποκριθεί στο αυξημένο ενδιαφέρον για ένταξη στον νόμο 3869. Οι δανειολήπτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η ημερομηνία υποβολής της αίτησης στα Ειρηνοδικεία δεν αλλάζει και είναι η 31η Δεκεμβρίου 2015· αυτό που αλλάζει είναι μόνο η προθεσμία για τη συγκέντρωση και την υποβολή των δικαιολογητικών.
Οπως προβλέπεται στη σχετική εγκύκλιο που εκδόθηκε από τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, η παράταση του ενός μηνός προστίθεται στην αρχική προθεσμία των 15 ημερών που είχε ήδη δοθεί από τον νόμο, με βάση την οποία οι γραμματείς των αρμόδιων κατά τόπους Ειρηνοδικείων οφείλουν να παραλαμβάνουν και να πρωτοκολλούν τις αιτήσεις από τους δανειολήπτες. Ετσι η συνολική προθεσμία για τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών φθάνει πλέον τις 45 ημέρες. Εντός δύο εργάσιμων ημερών θα πρέπει άλλωστε η γραμματεία των Ειρηνοδικείων να εξετάσει το κατά πόσον η αίτηση έχει όλα τα τυπικά δικαιολογητικά, ανεβάζοντας τον συνολικό χρόνο από την κατάθεση της αίτησης για τον έλεγχο και τη συμπλήρωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών στις 47 ημέρες.
Η γενική γραμματεία επιχειρεί με τον τρόπο αυτό να αντιμετωπίσει τις καθυστερήσεις που διαπιστώνονται στον χρόνο προσκόμισης όλων των αναγκαίων δικαιολογητικών που απαιτούνται από τις τράπεζες, οι οποίες βρίσκονται αντιμέτωπες με ένα απίστευτα μεγάλο όγκο αιτημάτων από δανειολήπτες, πολλοί από τους οποίους αναζητούν δανειακές συμβάσεις της προηγούμενης δεκαετίας ή ακόμα και εικοσαετίας. Οπως μάλιστα ορίζεται στη σχετική εγκύκλιο, η καθυστέρηση χορήγησης αναλυτικών καταστάσεων οφειλών από την πλευρά των τραπεζών θα πρέπει να προκύπτει από το αντίγραφο της αίτησης που έκανε ο δανειολήπτης στην τράπεζα και την παρέλευση άπρακτης της δεκαήμερης προθεσμίας που θέτει ο νόμος προς τα πιστωτικά ιδρύματα για να ανταποκριθούν στο αίτημα του οφειλέτη.
Η μαζική προσφυγή στις διατάξεις του νόμου Κατσέλη λίγο πριν από την εκπνοή των ευνοϊκών διατάξεων έχει δημιουργήσει κατάσταση απόλυτου συνωστισμού στα Ειρηνοδικεία της χώρας που, σύμφωνα με τελευταία συγκεντρωτικά στοιχεία που παρουσιάζει η Καθημερινή, έως τα τέλη Νοεμβρίου είχαν υποδεχθεί 170.000 αιτήσει

απο http://www.aftodioikisi.gr/i

Δείτε ποια έγγραφα πρέπει να καταθέσουν οι δανειολήπτες στο στο Ειρηνοδικείο μετά τις αλλαγές του νόμου Κατσέλη

ΕΓΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΗΔΗ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟ ΦΑΚΕΛΟ ΤΟΥΣ
Σύμφωνα με τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση υπ’ αριθμ. 8986/14.10.2015, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ υπ’ αριθμ. 22082/14.10.2015, καθορίζονται τα στοιχεία που πρέπει να προσκομίζουν όσοι ήδη έχουν καταθέσει αίτηση στο Δικαστήριο και έχουν πάρει δικάσιμο για να κάνουν επικαιροποίηση του φακέλου τους.
Τα έγγραφα που θα πρέπει να έχουν μαζί με την αίτηση, την οποία γράφει ο δικηγόρος, προκειμένου να γίνει επικαιροποίηση του φακέλου είναι τα εξής :
  1.  Αντίγραφο Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας
  2. Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
  3. Δήλωση φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) έτους 2015
  4. Εκκαθαριστικό σημείωμα δήλωσης φορολογίας εισοδήματος έτους 2015
  5. Τελευταία δήλωση στοιχείων ακινήτων (έντυπο Ε9)
  6. Τυχόν καταστάσεις μισθοδοσίας ή εκκαθαριστικούς λογαριασμούς συντάξεων ή βεβαίωση ανεργίας του ΟΑΕΔ για το έτος 2015
  7. Βεβαιώσεις οφειλών των πιστωτών με ημερομηνία μεταγενέστερη της έναρξης ισχύος του ν. 4336/2015  (δηλαδή μετά από τις 20.08.2015)
  8. Υπεύθυνη δήλωση για την πληρότητα και ορθότητα καταστάσεων περιουσίας και μεταβιβάσεων
  9. Λοιπά έγγραφα κατά την κρίση του οφειλέτη
Προσοχή! Σε περίπτωση έγγαμου αιτούντος, τα παραπάνω έγγραφα προσκομίζονται και για τον/την σύζυγο, όπως επίσης και σε περίπτωση ανηλίκων με περιουσία.

ΕΓΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΑΙΤΗΣΗ ΣΤΟ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ
Όσοι δανειολήπτες επιθυμούν να καταθέσουν αίτηση στο Ειρηνοδικείο προκειμένου να περιληφθούν στις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου Κατσέλη και να επιτύχουν διαγραφή μεγάλου μέρους των χρεών τους, θα πρέπει να προσκομίσουν κάποια συγκεκριμένα έγγραφα, όπως ορίστηκαν από το ν. 4336/2015, που τροποποίησε το ν. 3869/2010. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Φ.Ε.Κ. 1794/20.08.2015, θα πρέπει ο αιτών να καταθέτει :
α) αντίγραφο του Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας
β) πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης
γ) Ε1 των τελευταίων τριών οικονομικών ετών
δ) εκκαθαριστικά σημειώματα των τελευταίων τριών οικονομικών ετών
ε) πρόσφατο Ε9
στ) τυχόν καταστάσεις μισθοδοσίας ή εκκαθαριστικούς λογαριασμούς συντάξεων ή βεβαίωση ανεργίας του ΟΑΕΔ
ζ) τυχόν αντίγραφα αδειών κυκλοφορίας τροχοφόρων
η) βεβαιώσεις οφειλών των πιστωτών
θ) αντίγραφα των δανειακών συμβάσεων
ι) (τυχόν) καταγγελίες των δανεικών συμβάσεων
ια) τίτλους ιδιοκτησίας των ακινήτων της περιουσίας του οφειλέτη
ιβ) αντίγραφο Ποινικού Μητρώου γενικής χρήσης (κατ’ άρθρο 575 ΚΠΔ) από το οποίο να προκύπτει η μη καταδίκη του αιτούντος για οικονομικό ή φορολογικό αδίκημα σε βαθμό κακουργήματος
ιγ) σε περίπτωση προηγούμενης άσκησης εμπορικής δραστηριότητας, βεβαίωση διακοπής εργασιών από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. (προκειμένου να διαπιστώνεται η έλλειψη πτωχευτικής ικανότητας του αιτούντος)\
ιδ) υπεύθυνη δήλωση για πληρότητα και ορθότητα καταστάσεων περιουσίας και μεταβιβάσεων
ιε) φύλλο υπολογισμού αντικειμενικής αξίας κύριας οικίας οφειλέτη
ιστ) λοιπά έγγραφα κατά την κρίση του οφειλέτη
Σε περίπτωση έγγαμου αιτούντος, όλα τα παραπάνω έγγραφα προσκομίζονται και για τον/την σύζυγο, όπως επίσης και σε περίπτωση ανήλικων τέκνων με περιουσία.
02Dec 2015

Πολύ σημαντικές αλλαγές στο νόμο Κατσέλη

Οι δανειολήπτες πρεπει να διαβάσουν το άρθρο με προσοχή καθώς έχουν γινει σοβαρές αλλαγές στο νόμο που αφορούν όχι μόνο σε όσους πρόκειται να ενταχθούν στο νόμο αλλα και σε όσους έχουν ήδη καταθέσει αίτηση.
Το παρακάτω άρθρο της κυρίας Κορσανου δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Εθνος.
Σημαντικές αλλαγές στο νόμο Κατσέλη φέρνει ο νόμος 4336/2015 που πρόσφατα ψηφίστηκε από τη Βουλή. Καθιερώνονται αλλαγές σχετικά με τη διαδικασία αλλά και τις υπαγόμενες οφειλές προς ρύθμιση. Ας προσπαθήσουμε με απλά λόγια να αναπτύξουμε τις αλλαγές αυτές.
Η σημαντικότερη ενδεχομένως αλλαγή είναι η ένταξη στο νόμο και οφειλών προς εφορία, ΟΤΑ και οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης. Προσοχή αυτό ισχύει εφόσον υπάρχουν οφειλές και προς τραπεζικά ιδρύματα δηλαδή δεν είναι δυνατόν η αίτηση να περιλαμβάνει μόνο οφειλές σε εφορία η ασφαλιστικά ταμεία αν δεν υπάρχει και τουλάχιστον μία οφειλή προς τράπεζα ή ιδιώτη.
Προκειμένου να πάμε στο Δικαστήριο πρέπει να καταθέσουμε μία αίτηση στην οποία θα υπάρχει αναφορά των οφειλών μας και των πιστωτών μας, αναφορά της περιουσίας και των εισοδημάτων του οφειλέτη και του/της συζύγου του, των μεταβιβάσεων που έχει κάνει στα περιουσιακά του στοιχεία, αλλά και λεπτομερές ιστορικό των οικονομικών του δεδομένων και της περιέλευσής του σε αδυναμία πληρωμής. Η αίτηση αυτή πρέπει να συνταχθεί  από δικηγόρο και   πρέπει να είναι ορισμένη και πολύ καλά δομημένη γιατί η θετική  έκβαση της υπόθεσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από αυτήν.
Όταν συνταχτεί η αίτηση προσκομίζεται από το δικηγόρο του δανειολήπτη στο δικαστήριο μαζί με ολοκληρωμένο φάκελο που περιέχει όλα τα έγγραφα που αποδεικνύουν την περιουσία και τα εισοδήματα του αιτούντος και του/της συζύγου του, αναλυτικές καταστάσεις οφειλών που δείχνουν τους πιστωτές και τις οφειλές τους , αλλά και υπεύθυνη δήλωση για την ειλικρίνεια και πληρότητα των στοιχείων που υποβάλλει. Φυσικά πρέπει να προσκομιστούν και πολλά άλλα έγγραφα απαραίτητα στο δικαστή για να εκφέρει γνώμη.
Στο σημείο αυτό πρέπει να τονιστεί ότι τα παραπάνω στοιχεία και έγγραφα πρέπει εκ νέου να προσκομιστούν  μέσα σε προθεσμία 6 μηνών από την έναρξη του νόμου και στις εκκρεμείς αιτήσεις δηλαδή  και για τις αιτήσεις που έχουν κατατεθεί αλλά δεν έχουν ακόμα εκδικαστεί. Η παράλειψη επικαιροποιήσης του φακέλου μπορεί να θεωρηθεί παραβίαση του καθήκοντος ειλικρινείας του οφειλέτη και να οδηγήσει σε απόρριψη της αίτησης.
Η αίτηση μαζί με το φάκελο κατατίθεται στη γραμματεία του Ειρηνοδικείου που μέσα σε δύο μέρες οφείλει να ελέγξει αν όλα τα απαραίτητα ‘έγγραφα βρίσκονται στο φάκελο και μέσα σε 15 μέρες να καλέσει τον οφειλέτη να τα προσκομίσει αν δεν υπάρχουν. Αν δεν συμπληρωθεί σωστά ο φάκελος η αίτηση τίθεται στο αρχείο. Επομένως χρειάζεται ιδιαίτερη επιμέλεια και προσοχή στη σύνταξη της αίτησης και τη συμπλήρωση του φακέλου αν θέλουμε να έχουμε πιθανότητες επιτυχίας.
Μέσα σε έξι μήνες δίνεται δικάσιμος για την οριστική δίκη και μέσα σε δύο μήνες γίνεται η συζήτηση της προσωρινής  διαταγής. Στη συζήτηση της προσωρινής διαταγής ο δικαστής εφ όσον εκτιμήσει τα δεδομένα και κάνει δεκτή την προσωρινή διαταγή (να σημειωθεί ότι σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να απορριφθεί η προσωρινή διαταγή)  ορίζει μηνιαίες καταβολές το ύψος των οποίων δεν μπορεί να είναι κατώτερο των 40 ευρώ μηνιαίως. Προσοχή το ποσό αυτό πρέπει να καταβάλλεται από τον οφειλέτη διότι σε περίπτωση καθυστέρησης τριών δόσεων  μπορεί να γίνει ανάκληση της προσωρινής διαταγής. Σε όλο το διάστημα αυτό από την κατάθεση της αίτησης υπάρχει προστασία  της περιουσίας του οφειλέτη.
¨Όσον αφορά στην προστασία της κύριας οικίας που είναι και το βασικό αιτούμενο μαζί με τη διαγραφή των χρεών θα εκδοθεί υπουργική απόφαση που θα ορίζει τις προϋποθέσεις για την προστασία της.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται για τις οφειλές κάτω των 20.000 ευρώ  ως προς τις οποίες οι οφειλέτες μπορεί να δουν και ολική διαγραφή  εφ όσον όμως δεν έχουν ακίνητη περιουσία, δεν έχουν εισόδημα και η κινητή τους περιουσία δεν ξεπερνά τα 1.000 ευρώ.
Κατά τη συζήτηση της κύριας αίτησης ενώπιον του δικαστηρίου καλό είναι να εξετάζεται ο ίδιος ο οφειλέτης που γνωρίζει και καλύτερα τα δεδομένα του. Ο δικαστής έχει  ενώπιον του την αίτηση, κάνει τις ερωτήσεις που κρίνει αναγκαίες στον οφειλέτη ο οποίος δέχεται ερωτήσεις από το δικαστή, το δικηγόρο του, αλλά και τους δικηγόρους των πιστωτών του. Η απόφαση που εκδίδεται αν είναι θετική ορίζει δόσεις που πρέπει να καταβάλλει ο οφειλέτης και να μην παραλείπει την καταβολή τους για τρεις συνεχόμενους μήνες αλλιώς κινδυνεύει να κηρυχτεί έκπτωτος από τις ευεργετικές διατάξεις του νόμου. Αν η απόφαση είναι αρνητική μπορεί να ασκήσει έφεση. Σε κάθε περίπτωση αν ο οφειλέτης δεν είναι  ικανοποιημένος από την απόφαση του ειρηνοδικείου έχει νομικούς τρόπους για περαιτέρω ενέργειες.
Άλλο σημαντικό στοιχείο που εισάγεται με το  νέο νόμο είναι ότι εντός 4 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου μπορεί ο δανειολήπτης να επαναπροσδιορίσει την  υπόθεσή του που έχει προσδιοριστεί σε διάστημα πέραν της τριετίας, αλλιώς επαναπροσδιορίζονται αυτεπαγγέλτως οι  υποθέσεις και οφείλει να ενημερωθεί από το Ειρηνοδικείο για τη νέα δικάσιμο. Η διάταξη αυτή είναι η σημαντικότερη ίσως καθώς με αυτήν αντιμετωπίζεται το πρόβλημα των εξαιρετικά μακρινών δικασίμων που σε ορισμένα Ειρηνοδικεία δίδονται έως τώρα (να σημειωθεί ότι υπάρχει Ειρηνοδικείο που δίδει δικάσιμο το έτος 2031)
Πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η διαδικασία απαλλαγής από τα χρέη δεν είναι απλή ή εύκολη. Είναι μια νομική διαδικασία που απαιτεί πολύ καλή νομική προετοιμασία, σωστή  και ορισμένη σύνταξη της αίτησης, ενδελεχή συμπλήρωση του φακέλου, αλλά και παρακολούθηση της υπόθεσης και επικαιροποιήση του φακέλου όπως τώρα απαιτείται.
27Aug 2015

Χρέη στην εφορία και σε ασφαλιστικούς οργανισμούς υπάγονται πλέον στο νόμο Κατσέλη

Μετά την τροποποίηση του νόμου Κατσέλη πλέον μπορεί να γίνει διαγραφή και διευθέτηση  βεβαιωμένων οφειλών στην εφορία αλλά και οφειλών στα ασφαλιστικά ταμεία. Αυτό αποτελεί μία πολύ σημαντική διευκόλυνση των οφειλετών καθώς ένας πολίτης που βρίσκεται σε δυσχερή οικονομική θέση δεν έχει μόνο οφειλές σε Τράπεζες αλλά τις περισσότερες φορές δυσκολεύεται να αποπληρώσει και τις υπόλοιπες υποχρεώσεις του.
Σύμφωνα  με τις αλλαγές του νόμου έχουν υποδειχθεί και τα έγγραφα που πρέπει να προσκομίσει ο δανειολήπτης στο φάκελο που θα παρουσιάσει στο δικαστήριο. ΠΡΟΣΟΧΗ Τα έγγραφα αυτά πρέπει να υπάρχουν και να προστεθούν ενδεχομένως και στους φακέλους των αιτήσεων που έχουν ήδη κατατεθεί παλαιότερα και δεν έχουν ακόμα συζητηθεί.
27Aug 2015

Τι αλλάζει στις κατασχέσεις και τους πλειστηριασμούς όπως θα ισχύσουν από 1/1/2016

Οι κυριότερες αλλαγές που θα ισχύσουν σε ό,τι αφορά τους πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις είναι οι ακόλου­θες:
  • Ενώ το ισχύον σύστημα προβλέπει πλήθος ανακοπών και αναστολών, προτείνεται, εφεξής, τα παράπονα που αφορούν σε πλημμέλειες της διαδι­κασίας εκτέλεσης να ασκούνται αποκλειστικώς σε δύο διακριτά χρονικά ση­μεία, ένα πριν από τον πλειστηριασμό και ένα μετά τη διενέργεια του πλει­στηριασμού. Έτσι, με τα εισαγόμενα άρθρα 933, 934 και 937 ΚΠολΔ ορίζε­ται, μεταξύ άλλων, ότι όλες οι ανακοπές που αφορούν ενδεχόμενες πλημ­μέλειες από την επίδοση της επιταγής προς εκτέλεση μέχρι και τη δημοσί­ευση του αποσπάσματος της κατασχετήριας έκθεσης, πρέπει να ασκούνται μέσα σε προθεσμία σαράντα πέντε ημερών από την ημερομηνία της κατά­σχεσης. Μέσα στην ίδια προθεσμία προβάλλονται και οι αντιρρήσεις που α­φορούν την απαίτηση. Όταν επισπεύδεται κατάσχεση στα χέρια τρίτου, στην οποία επίσης ακολουθείται η προδικασία της σύνταξης και επίδοσης ε­πιταγής προς εκτέλεση, το ανωτέρω χρονικό πλαίσιο επεκτείνεται μέχρι και την επίδοση του κατασχετήριου εγγράφου στον καθ’ ου. Για όλες τις ενδε­χόμενες πλημμέλειες που αφορούν την εγκυρότητα της τελευταίας πράξης της εκτέλεσης, η προθεσμία είναι τριάντα ημέρες, αφότου η πράξη αυτή ε­νεργηθεί, ενώ αν πρόκειται περί εκτέλεσης για την ικανοποίηση χρηματικών απαιτήσεων, η προθεσμία είναι τριάντα ημέρες από την ημέρα του πλειστη­ριασμού ή αναπλειστηριασμού, αν πρόκειται για κινητά, και εξήντα ημέρες αφότου μεταγραφεί η περίληψη της κατακυρωτικής έκθεσης, αν πρόκειται για ακίνητα. Στην ίδια προθεσμία των τριάντα ημερών ασκείται, σε περίπτω­ση άμεσης εκτέλεσης, και η ανακοπή κατά της επιταγής προς εκτέλεση.
  • Προβλέπεται ρητώς ότι η άσκηση ένδικων μέσων δεν αναστέλλει την πρόοδο της εκτέλεσης, εκτός αν, μετά από αίτηση του ασκούντος το ένδικο μέσο, που μπορεί να υποβληθεί και αυτοτελώς, το δικαστήριο του ένδικου μέσου διατάξει την αναστολή εκτέλεσης, με παροχή ή και χωρίς παροχή εγ­γύησης, εφόσον κρίνει ότι η ενέργεια της αναγκαστικής εκτέλεσης θα προ­ξενήσει ανεπανόρθωτη βλάβη στον αιτούντα και πιθανολογεί την ευδοκίμη­ση του ένδικου αυτού μέσου. Στην περίπτωση αυτή, προβλέπεται η δυνατό­τητα άσκησης αίτησης αναστολής ενώπιον του δικαστηρίου στο οποίο εκ­κρεμεί η ανακοπή.
  • Επανακαθορίζεται η σειρά κατάταξης των δανειστών στον πίνακα των γενικών προνομίων (άρθρο 975) και ορίζεται ότι οι απαιτήσεις του Δημοσίου από τον φόρο προστιθέμενης αξίας και τους λοιπούς παρακρατούμενους και επιρριπτόμενους φόρους με τις κάθε φύσεως προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμής καταβολής που τις επιβαρύνουν, κατατάσσονται, ε­φεξής, στην τρίτη σειρά, αντί για τη δεύτερη σειρά του άρθρου 975 του ΚΠολΔ, και πριν από την ικανοποίηση των απαιτήσεων του άρθρου 976 (ειδι­κά προνόμια), όπως προβλέπεται σήμερα, συμφώνως προς το άρθρο 61 του ΚΕΔΕ.
  • Με την εν λόγω διάταξη περιορίζεται επίσης το προνόμιο των δικηγόρων στον πίνακα κατάταξης μόνο στις αμοιβές, έξοδα και αποζημιώσεις, εφόσον προέκυψαν μέσα στην τελευταία διετία πριν από την ημερομηνία ορισμού του πρώτου πλειστηριασμού ή κήρυξης της πτώχευσης όταν αυτοί (δικηγόροι) αμείβονται με πάγια περιοδική αμοιβή, θέτοντας έτσι εκποδών (σε αντίθεση με την ισχύουσα διάταξη «κατά υπόθεση») το σύνολο των αμοιβών που προέρχονται από την λοιπή δικηγορική ύλη της πλειοψηφίας των δικηγόρων που δεν παρέχουν έμμισθες υπηρεσίες.
  • Καταργείται η ρύθμιση κατά την οποία η διαίρεση του πλειστηριάσματος σε ποσοστά, συμφώνως προς το άρθρο 977 (συρροή γενικών και ειδικών προνομίων), διενεργείται μετά την ικανοποίηση των απαιτήσεων της τρίτης τάξης του άρθρου 975 [σ.σ. άρθρο 31 εδ. τελ. ν. 1545/1985], στις οποίες περιλαμβάνονται και οι απαιτήσεις των φορέων κοινωνικής ασφάλισης αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Κοι­νωνικών Ασφαλίσεων, και προβλέπεται ότι στη διαίρεση του πλειστηριάσμα­τος, κατά το νέο άρθρο 977, ποσοστό 10% διατίθεται για την ικανοποίηση μη προνομιούχων απαιτήσεων, με μείωση, αντιστοίχως, των ποσοστών των ει­δικών προνομίων σε 65% (από 66,6%) και των γενικών προνομίων σε 25% (από 33,33%), στην περίπτωση δε που δεν υπάρχουν μη προνομιούχες απαι­τήσεις, η διαίρεση του πλειστηριάσματος μεταξύ γενικών και ειδικών προνο­μίων εξακολουθεί να έχει ως σήμερα (1/3 και 2/3 αντιστοίχως).
  • Ως τιμή πρώτης προσφοράς για τον πλειστηριασμό ακινήτου ορίζεται η εμπορική του αξία, όπως αυτή προσδιορίζεται κατά τον χρόνο της κατάσχε­σης, αντί για αυτή που προκύπτει από τον προσδιορισμό της αξίας του ακι­νήτου με αντικειμενικά κριτήρια, συμφώνως προς τον ν. 1249/1982, όπως ι­σχύει.
  • Με την διάταξη του άρθρου 1009 ΚΠολΔ προβλέπεται, ότι αν το ακίνητο που πλειστηριάστηκε ήταν μισθωμένο για την άσκηση σε αυτό επιχείρησης, ο υπερθεματιστής έχει δικαίωμα να καταγγείλει τη μίσθωση, οπότε αυτή λύεται μετά την πάροδο δύο (2) μηνών από την καταγγελία. [σ.σ. Η διάταξη θέτει σε δυσμενή θέση τον καλόπιστο μισθωτή – επαγγελματία, ο οποίος πέρα από την απώλεια του μισθίου θα υποστεί επιπρόσθετη οικονομική ζημία στην περίπτωση που έχει προβεί, καθ΄ οιονδήποτε τρόπο, σε επενδύσεις στο μίσθιο που πλειστηριάσθηκε]
  •  
  • απο  http://www.korsanou.gr/news/

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...