Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

Εχω κάνει την ρύθμιση των 100 δόσεων , πότε υπάρχει κίνδυνος να την χάσω;

Με τα νέα δεδομένα που προέκυψαν με τον νόμο 4337 γίνονται αυστηρότερα τα κριτήρια για να παραμείνει η ρύθμιση σε ισχύ. 

Συγκεκριμένα η ρύθμιση χάνεται, με συνέπεια την υποχρεωτική άμεση καταβολή του υπολοίπου της οφειλής, σύμφωνα με τα στοιχεία της αρχικής βεβαίωσης και την άμεση επιδίωξη της είσπραξής της με όλα τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα νομοθεσία μέτρα, εάν ο οφειλέτης:

 α) δεν καταβάλλει δύο (2) συνεχόμενες μηνιαίες δόσεις κατά τη διάρκεια του πρώτου οκταμήνου της ρύθμισης ή μετά την πάροδο του οκταμήνου δεν καταβάλλει τρεις (3) συνεχόμενες μηνιαίες δόσεις ή καθυστερήσει την καταβολή των τριών (3) τελευταίων δόσεων της ρύθμισης για το αντίστοιχο χρονικό διάστημα,
β) δεν υποβάλλει τις προβλεπόμενες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου προστιθέμενης αξίας, καθ’ όλο το διάστημα της ρύθμισης των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή της, εντός τριών (3) μηνών το αργότερο από την παρέλευση της προθεσμίας υποβολής τους.
γ) Έχει ενταχθεί στη ρύθμιση με εσφαλμένες βεβαιώσεις.
δ) δεν εξοφλεί τις νέες, μετά την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση του παρόντος νόμου, οφειλές του, εντός της νόμιμης προθεσμίας καταβολής τους.

 Κατ' εξαίρεση, και όχι πέραν της 31.12.2017, η ρύθμιση δεν απόλλυται, εάν οι

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016

Δίνεται σε διαβούλευση ο πρώτος αναπτυξιακός νόμος του ΣΥΡΙΖΑ – Τι προβλέπει για τις δημοτικές επιχειρήσεις

Ο νέος αναπτυξιακός νόμος, προσχέδιο του οποίου παρουσιάζει σήμερα η «Εφ.Συν.», δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ενίσχυση μικρομεσαίων και νεοσύστατων εταιρειών, στην κοινωνική οικονομία και τους συνεταιρισμούς, τις δημοτικές επιχειρήσεις, κ.α , ενώ διατηρεί το καθεστώς ενισχύσεων για τη δημιουργία και τον εκσυγχρονισμό ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων εκσυγχρονισμού ξενοδοχειακών μονάδων που είχε και ο νόμος του 2011.
Κατατίθεται εντός των ημερών στη Βουλή με κεντρικό πυλώνα τις φοροαπαλλαγές και σε δεύτερο πλάνο τις απευθείας χρηματικές επιδοτήσεις,
Θα επιχορηγεί πλέον πολύ μικρότερες επενδύσεις σε σχέση με τον προηγούμενο καθώς το κατώφλι πέφτει στις 150.000 ευρώ για τις μικρές επιχειρήσεις, στις 250.000 για τις μεσαίες και στις 500.000 για τις μεγάλες (ήταν 1 εκατ. ευρώ), ενώ θα παρέχει συνολικά εννέα διαφορετικές μορφές ενισχύσεων, μεταξύ των οποίων 100% φοροαπαλλαγή για τα κέρδη, επιδότηση θέσεων εργασίας, συμψηφισμό οφειλών με φόρους, επιδότηση επιτοκίου κ.ά.
Το μέγιστο ποσοστό επιχορηγήσεων φτάνει στο 45% με βάση τον νέο Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων, ωστόσο στην πράξη είναι σημαντικά μικρότερο για τις περισσότερες περιοχές της χώρας.
Όπως γράφει η «Εφ.Συν.», η κυβέρνηση έχει βάλει ψηλά τον πήχη προσδοκώντας ότι το μοντέλο των αυξημένων φοροαπαλλαγών θα κινητοποιήσει σημαντικά επενδυτικά σχέδια. Η μείωση των επιχορηγήσεων θα περιορίσει τους δικαιούχους του νέου αναπτυξιακού νόμου σε εκείνους που αφενός διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια και αφετέρου σε όσους μπορούν να αποδείξουν ότι διαθέτουν αποδοτικό επενδυτικό σχέδιο.
Είδη ενισχύσεων
Εννιά διαφορετικές κατηγορίες ενισχύσεων που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν συνδυαστικά ή μεμονωμένα θα προβλέπει ο νέος αναπτυξιακός νόμος, ο οποίος παράλληλα βάζει πλαφόν ενίσχυσης στα 10 εκατ. ευρώ για μεμονωμένη επιχείρηση ή στα 20 εκατ. ευρώ για συνεργαζόμενες ή συνδεδεμένες επιχειρήσεις.
Συγκεκριμένα, στο σχέδιο που έχει επεξεργαστεί η κυβέρνηση προβλέπονται τα ακόλουθα είδη ενισχύσεων:

Άνοιξε και επίσημα το Μητρώο για την Οικοτεχνία - Ολόκληρη η απόφαση

Κοντονής Γιώργος
Σε εφαρµογή και επίσηµα µπήκε η διαδικασία εγγραφής των αγροτών στο καθεστώς της οικοτεχνίας για την απευθείας διάθεση αγροτικών προϊόντων στην τοπική αγορά, καθώς σε λειτουργία πλέον βρίσκεται το Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Οικοτεχνών (ΚΗΜΟ) µέσα στο οποίο µπορούν να προχωρήσουν οι ενδιαφερόµενοι για να κάνουν τις αιτήσεις τους.
Η εγγραφή γίνεται µέσω της ιστοσελίδας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, ενώ όποιος προχωρήσει σε αυτήν θα πρέπει εντός 10 ηµέρων να πάει στις κατά τόπους ∆ΑΟΚ τα εξής δικαιολογητικά, σύµφωνα µε τη σχετική ΚΥΑ (ΦΕΚ 2468/Β’/2015):
α) βεβαίωση από τα Τµήµατα Αγροτικής Ανάπτυξης για το ίδιο έτους µε το έτος υποβολής της αίτησης εγγραφής στο ΚΗΜΟ, που να αποδεικνύει ότι είναι ο ενδιαφερόµενος κατά κύριο επάγγελµα αγρότη
 β) αντίγραφο ∆ήλωσης Καλλιέργειας του ΟΣ∆Ε, του ίδιου έτους µε το έτος υποβολής της αίτησης εγγραφής στο ΚΗΜΟ
γ) απόδειξη πληρωµής e−παραβόλου για την εγγρα− φή στο ΚΗΜΟ, σύµφωνα µε την περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 56 του Ν. 4235/2014
δ) ∆ήλωση συµµόρφωσης προς τις απαιτήσεις υγιε νής της παρ.1 του άρθρου 4. 2. Το προσωπικό της µονάδας τροφίµων οικοτεχνικής παρασκευής διαθέτει πιστοποιητικά υγείας τα οποία φυλάσσονται στην επιχείρηση και είναι στη διάθεση των ∆ΑΟΚ κατά τον έλεγχο.

Το κείμενο της Υπουργικής Απόφασης
Ολόκληρη η απόφαση

ΑΠΟ  agronews.g

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016

Σε 70 χώρες προτείνει το ΥΠΕΞ καταστήματα delicatessen ελληνικών προϊόντων

Κατάλογος με καταστήματα delicatessen σε 70 χώρες για ελληνικές εξαγωγές
Κατάλογος καταστημάτων delicatessen από 70 συνολικά χώρες αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εξωτερικών, ώστε να ενημερωθούν οι Έλληνες παραγωγοί και εξαγωγείς τροφίμων και ποτών για σημεία πώλησης σε χώρες του εξωτερικού, στα οποία μπορούν να προτείνουν τα προϊόντα τους.  
Τα στοιχεία συλλέχθηκαν από τις ελληνικές αρχές στο εξωτερικό (Γραφεία Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, Πρεσβείες και Προξενεία).
Το υπουργείο Εξωτερικών τονίζει ότι τα καταστήματα delicatessen αναδεικνύονται ιδανικοί τόποι πώλησης προϊόντων υψηλών ποιοτικών προδιαγραφών και ως τέτοιοι κατατάσσονται ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ειδικά εκείνων των ανώτερων εισοδηματικά επιπέδων.
Στόχος είναι τα ελληνικά προϊόντα άριστης ποιότητας, υψηλής γευστικής και διατροφικής αξίας, βιολογικής παραγωγής, προϊόντα ΠΟΠ & ΠΓΕ, να προωθηθούν σε καταστήματα εκλεκτών τροφίμων και να γίνουν ευρέως γνωστά και αποδεκτά παγκοσμίως.
Άλλωστε, το υπουργείο Εξωτερικών σημειώνει ότι είναι δεδομένη η άριστη και ανταγωνιστική ποιότητα των ελληνικών τροφίμων και ποτών και πως υπάρχει ολοένα αυξανόμενη ζήτηση για εισαγωγές τους από χώρες του εξωτερικού.
 

Κατεβάστε τον κατάλογο από εδώ

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2016

Οι 10 προτάσεις της ΕΣΕΕ για το ασφαλιστικό

Δέκα προτάσεις προκειμένου να ενταχθούν στο σχέδιο για το ασφαλιστικό, κατέθεσε η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας στον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης, Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γιώργο Κατρούγκαλο.


Οι προτάσεις είναι οι εξής:

1. Επαναφορά της κοινής πρότασης για την μόνιμη και ουσιαστική τακτοποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τον ΟΑΕΕ, ώστε να επαναδιατυπωθεί στο νόμο το πάγωμα, η κεφαλαιοποίηση και αφαίρεση των οφειλών από τον υπολογισμό της αναλογικής σύνταξης ως ασφαλιστικός χρόνος.
2. Η αναλογικότητα των ασφαλιστικών εισφορών με το εισόδημα να υπολογίζεται στο «μετά φόρον εισόδημα».
3. Να μην συνδέονται οι ασφαλιστικές εισφορές με λογιστικές διαφορές που μπορεί να προκύπτουν μετά από φορολογικούς ελέγχους.
4. Να αναθεωρηθεί ο αυθαίρετος δεκαπλασιασμός για τον καθορισμό ανώτατου πλαφόν και να εξεταστεί μια νέα κλίμακα πολλαπλασιαστή από 4 έως 10 για εισοδήματα από 20.000 ευρώ και άνω (επισυνάπτεται σχετικός πίνακας).
5. Να επανεκτιμηθεί το ποσοστό 6,95% για τη περίθαλψη, καθώς επίσης το 7,5% για επικουρικές και το 4% για προνοιακές ασφαλιστικές εισφορές.
6. Να καταργηθούν όλες οι έκτακτες εισφορές και τα 20 ευρώ ως βοήθημα ανεργίας αυτοτελώς και ανεξαρτήτως απασχολούμενων, που δεν χρησιμοποιείται για το συγκεκριμένο σκοπό.
7. Να επεκταθεί το εργόσημο και σε άλλες εργασίες πέρα των αγροτικών δραστηριοτήτων.
8. Να υπολογισθεί η δυσανάλογη επιβάρυνση των νέων συνταξιούχων και να αναλυθεί το ποσοστό αναπλήρωσης.
9. Να μην υπάρξουν εξαιρέσεις επαγγελματικών κλάδων και ομάδων στο νέο ασφαλιστικό.
10. Να κωδικοποιηθεί απλά και κατανοητά η ασφαλιστική νομοθεσία.

ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ / ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗ ΤΟΥ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟΥ / ΑΤΟΜΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ Η ΣΥΝΤΑΞΗ

 Α. Δραγανίγος, Δ. Κουτσούμπα*
 Το κυβερνητικό σχέδιο, όπως πλέον διαμορφώνεται, με βάση τις «γενικές αρχές της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης» που έδωσε στη δημοσιότητα ο υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος, αποτελεί κατεδάφιση του όποιου κοινωνικού/αναδιανεμητικού χαρακτήρα είχε απομείνει στο ασφαλιστικό σύστημα, ενοποιεί τους ασφαλισμένους στην εξαθλίωση και μετατρέπει την ασφάλιση σε ατομική υποχρέωση. Πρόκειται για έναν καταιγισμό μέτρων και σαρωτικών αλλαγών στις συντάξεις, στις εισφορές και στις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, που στο σύνολό τους αποτελούν μια βίαιη, μνημονιακή, νεοφιλελεύθερη «μεταρρύθμιση» του ασφαλιστικού συστήματος.

 Το κυβερνητικό νομοσχέδιο αφήνει άθικτο και «χτίζει» πάνω στο αντιδραστικό μνημονιακό πλαίσιο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων (Νόμος Λοβέρδου-Κουτρουμάνη κλπ). Θεωρεί δεδομένα το καταστροφικό PSI και δεν έχει καμία απολύτως πρόνοια για την «ανακεφαλαιοποίηση» των αποθεματικών των ταμείων, την ώρα που το ελληνικό δημόσιο πλήρωσε με δεκάδες δισ. την «ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών». Δεν αναφέρεται καθόλου στις πληγές του ασφαλιστικού συστήματος, δηλαδή την τρομακτική ανεργία, την μαύρη και ανασφάλιστη εργασία, την εισφοροδιαφυγή και ειφοροαποφυγή.

 Εξίσου επικίνδυνος είναι και ο πολιτικός λόγος που εκφέρουν τα κυβερνητικά στελέχη και ο αρμόδιος υπουργός γύρω από το ασφαλιστικό. Mιλάνε για το δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης σαν να είναι ένα απλό «λογιστικό θέμα», που θα λυθεί με μια σειρά από μαθηματικές πράξεις, δικαιώνοντας εκ των υστέρων τον Γιαννίτση! Aντιμετωπίζονται οι συντάξεις, δηλαδή η ζωή και η επιβίωση όσων είναι σε ηλικία ή κατάσταση που δεν μπορούν πλέον να δουλέψουν, ως «πληγή» για τα δημοσιονομικά της χώρας! Είναι αδιανόητο να ισχυρίζεται κανείς ότι θα «λύσει» το

Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015

Συνωστισμός δανειοληπτών για ένταξη στον νόμο Κατσέλη – Πάνω από 170.000 αιτήσεις (προθεσμίες)- Δείτε ποια έγγραφα πρέπει να καταθέσουν οι δανειολήπτες στο στο Ειρηνοδικείο μετά τις αλλαγές του νόμου Κατσέλη

24 Dec 2015
Τριπλασιάστηκαν τον Δεκέμβριο σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες οι προσφυγές δανειοληπτών στα Ειρηνοδικεία, καθώς σπεύδουν να ενταχθούν στις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου Κατσέλη που ισχύουν έως τα τέλη του χρόνου. Από το νέο έτος τίθενται σε ισχύ οι αλλαγές που ψηφίστηκαν πρόσφατα για τα «κόκκινα» δάνεια, περιορίζοντας το εύρος προστασίας της πρώτης κατοικίας με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά όρια.
Να σημειωθεί ότι όσοι καταφεύγουν τώρα στον νόμο Κατσέλη δεν έχουν τον περιορισμό του εισοδηματικού κριτηρίου, ενώ η αντικειμενική αξία της πρώτης κατοικίας ορίζεται στις 300.000 ευρώ για ένα άτομο και φθάνει έως και τις 450.000 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια. Το γεγονός ότι από την 1η Ιανουαρίου 2016 τίθενται εισοδηματικά όρια με βάση τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης, ενώ η αντικειμενική αξία της πρώτης κατοικίας ορίζεται στις 120.000 έως 180.000 ευρώ (ανάλογα με την κατηγορία) για τον άγαμο και φθάνει στις 200.000 έως 260.000 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια, είναι σαφές ότι λειτουργεί ως κίνητρο για άμεση προσφυγή στον νόμο από μεγάλη μερίδα δανειοληπτών που δεν θα προστατεύονται από την αρχή του χρόνου.
Με δεδομένο ότι ο νόμος με τα νέα όρια, που καθιστούν πιο δύσκολη την προστασία της πρώτης κατοικίας, δημοσιεύθηκε στις 20 Νοεμβρίου, ένας μεγάλος αριθμός δανειοληπτών σπεύδει πλέον την τελευταία στιγμή να κάνει χρήση των διατάξεων που ισχύουν έως τα τέλη του χρόνου, δημιουργώντας συνθήκες ασφυξίας στις τράπεζες που καλούνται να ανασύρουν δανειακές συμβάσεις για χιλιάδες δανειολήπτες.
Ο όγκος των αιτήσεων για την εξασφάλιση των αναγκαίων δικαιολογητικών προς τις τράπεζες έχει εκτοξευθεί, και είναι χαρακτηριστικό ότι στο Ειρηνοδικείο

Κίνδυνος για τους Ευρωπαϊκούς Φυσικούς Πόρους - Η Επιτροπή Προσπαθεί να Αποδυναμώσει τους Νόμους Προστασίας της Φύσης

                                           Μια Ευρωπαϊκή Κρίση με Τοπικές Προεκτάσεις Σε όλη την Ευρώπη, γινόμαστε μάρτυρες μιας συνεχούς ...