*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2011

Στο κόκκινο οι καθυστερήσεις πληρωμών

2 Νοεμβρίου 2011 | 11:58 Γράφει ο Πλάτωνας Τσούλος Topics: Αγορά


Στο κόκκινο οι καθυστερήσεις πληρωμών

Συναγερμός έχει σημάνει στο Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας λόγω των υπερβολικών πλέον καθυστερήσεων που διαπιστώνονται στις πληρωμές του λιανεμπορίου προς τους προμηθευτές. Όπως αναφέρουν πηγές του σελφ σέρβις, η πολιτική ηγεσία του φέρεται να εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο νομοθετικής παρέμβασης προκειμένου να περιορίσει τον χρόνο πληρωμών.

Kατά τις ίδιες πηγές, το κύριο σενάριο το οποίο έχει ήδη συζητηθεί σε υψηλόβαθμο επίπεδο στο υπουργείο, προβλέπει τον περιορισμό των καθυστερήσεων στους δύο μήνες, διάστημα που ήδη προβλέπεται ως ανώτατο όριο για τις καθυστερήσεις πληρωμών, εφόσον μεταξύ των συμβαλλόμενων δεν υπάρχει σύμβαση η οποία ορίζει κάτι το διαφορετικό.

Στο υπουργείο το θέμα τέθηκε για πρώτη φορά στις αρχές Σεπτεμβρίου, αφού προηγουμένως οι αρμόδιες υπηρεσίες του είχαν κατακλυστεί από παράπονα προμηθευτών, σχετικά με τις καθυστερήσεις στις πληρωμές τους από μεγάλους πελάτες τους, επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ, που υπερβαίνουν σε ορισμένες περιπτώσεις τους εννέα μήνες! Μάλιστα, στην αγορά καταγράφονται καθυστερήσεις πληρωμών που φθάνουν το δωδεκάμηνο!

Οι αρμόδιοι του υπουργείου, αν και γνωρίζουν καλά τα προβλήματα ρευστότητας που προκαλεί η ύφεση στο λιανεμπόριο, επ’ ουδενί λόγω είναι διατεθειμένοι να ανεχθούν καθυστερήσεις που υπερβαίνουν τα εσκαμμένα, καθώς, όπως αναφέρουν υπηρεσιακοί παράγοντες, έτσι κινδυνεύουν να οδηγηθούν σε οικονομικό αδιέξοδο ακόμα και υγιείς προμηθευτικές επιχειρήσεις, πολλές από τις οποίες έχουν βασίσει σημαντικό μέρος των εσόδων τους στη συνεργασία τους με τις μεγάλες επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ.

Προσθέτουν δε, ότι ήδη αρκετές είναι οι επιχειρήσεις που έχουν δεχθεί «γερό ταρακούνημα» λόγω των απωλειών τους από την κατάρρευση της Ατλάντικ, πράγμα που δεν τους επιτρέπει άλλα μεγάλα ανοίγματα.

Για ποιον χτυπά η καμπάνα
Ενδιαφέρον έχει η πληροφορία ότι πριν από μερικές εβδομάδες στο υπουργείο κλήθηκαν τα στελέχη μεγάλης αλυσίδας σούπερ μάρκετ, σε βάρος της οποίας έχουν εκφραστεί τα περισσότερα παράπονα για υπερβολές στο ζήτημα των καθυστερήσεων πληρωμών. Αρμόδιοι παράγοντες του υπουργείου φέρονται να προειδοποίησαν την εταιρεία πως πρέπει άμεσα να επαναπροσδιορίσει τις συναλλακτικές σχέσεις με τους προμηθευτές της, καθώς πολλοί εξ αυτών διαμαρτύρονται ότι κινδυνεύουν να υποστούν «οικονομικό στραγγαλισμό».

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, το υπουργείο έλαβε διαβεβαιώσεις από στελέχη της εταιρείας ότι η κατάσταση θα εξομαλυνθεί σχετικά γρήγορα, ήτοι από τον Νοέμβριο, οπότε οι καθυστερήσεις της θα περιοριστούν σε πολύ μικρότερες περιόδους. Πάντως, από την πλευρά του υπουργείου έγινε σαφές ότι, αν τα παράπονα των προμηθευτών συνεχιστούν, δεν θα διστάσει να παρέμβει νομοθετικά, βάζοντας σε τάξη τις πληρωμές για το σύνολο της αγοράς. Εξάλλου, όπως επισημάνθηκε, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου δέχονται σχετικές οχλήσεις και παράπονα προμηθευτών και για άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ...

Είναι γνωστό το όργιο των φημών (ενίοτε ακραίων) για μια ακόμη αλυσίδα σούπερ μάρκετ, μεταξύ των παραδοσιακών επωνυμιών του κλάδου, η οποία, αντιμετωπίζοντας σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας, συχνά αναγκάζεται να ζητά αντικατάσταση των επιταγών που έχει εκδώσει με νέες, που λήγουν σε μεταγενέστερο χρόνο.

Το γεγονός είναι ότι και μόνο το άθροισμα του δυναμικού και του μεγέθους των δύο προαναφερόμενων αλυσίδων, όπως και των απωλειών εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, που λείπουν από την αγορά εξαιτίας του ναυαγίου της Ατλάντικ, δημιουργούν πραγματικό ρίγος ως προς τη σημασία της έκτασης του προβλήματος των καθυστερήσεων πληρωμών.

Σε κάθε περίπτωση το χρήμα που λείπει από την αγορά υπερβαίνει σε αξία το 1,5 δισ. ευρώ. Στο ποσό αυτό, ωστόσο -μην ξεχνιόμαστε-, πρέπει κανείς να προσθέσει τα οφειλόμενα του Δημοσίου προς τις επιχειρήσεις (επιστροφές φόρων), τα οποία στο σύνολο της επιχειρηματικής κίνησης φτάνουν το ιλιγγιώδες ποσό των 7 δισ. ευρώ!

σελφ σερβις (T. 410)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...