*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Δευτέρα, 20 Φεβρουαρίου 2012

ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ 45% ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ

Σε απόγνωση βρίσκονται οι έμποροι που είδαν το τζίρο τους να κάνει βουτιά παρά τις χειμερινές εκπτώσεις, με τον κλάδο ένδυσης και υπόδησης να αναδεικνύεται στον μεγάλο χαμένο του λιανεμπορίου. Η…

έλλειψη ρευστότητας και η κακή ψυχολογία έχουν νεκρώσει την αγορά.Τα γενναία ποσοστά των εκπτώσεων, από την πρώτη κιόλας ημέρα, άφησαν όπως αποδεικνύεται, ασυγκίνητους τους καταναλωτές
“Οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις ήταν σαν να μην άρχισαν ποτέ. Όσο και να ρίχνουμε τις τιμές, το αποτέλεσμα παραμένει το ίδιο, ο κόσμος δεν ψωνίζει. Ακόμα και εμπορεύματα με 5 ευρώ μένουν απούλητα. Δεν είναι τυχαίο που μαγαζιά και σε εμπορικά σημεία της πόλης κλείνουν το ένα μετά το άλλο”, λέει η Μαρία Αναστασοπούλου, ιδιοκτήτρια καταστήματος ρούχων και δηλώνει απογοητευμένη από την εμπορική κίνηση στο μαγαζί της, κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων.
“Κάθε πέρσι και καλύτερα”, δηλώνει, από την πλευρά της, η Νάνσυ Φιλίνη, υπεύθυνη καταστήματος. “Η κίνηση είναι πολύ πεσμένη φέτος, σε σχέση με άλλες χρονιές και δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι ο τζίρος της επιχείρησής μου έχει μειωθεί κατά 70%, τα τελευταία δύο χρόνια.Τα μαγαζιά δεν βγάζουν πλέον ούτε τα εξοδά τους. Δεν ξέρω με ποιους τρόπους ο εμπορικός κόσμος θα αντέξει. Πολλοί έμποροι, μάλιστα, στηρίζουν τις επιχειρήσεις τους με δανεικά, αλλά για πόσο ακόμα”, αναφέρει χαρακτηριστικά η κ. Φιλίνη.
“Νεκρή” η αγορά
Την πτωτική πορεία που καταγράφει ο τζίρος, λίγο πριν την επίσημη λήξη των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, επιβεβαιώνει ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), Βασίλης Κορκίδης.
“Συνολικά, ο τζίρος εκτιμάται ότι θα κινηθεί πτωτικά κατά 30%-35%περίπου, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή εκπτωτική περίοδο, ενώ ο κλάδος της ένδυσης και υπόδησης αναδεικνύεται ο μεγάλος χαμένος του λιανεμπορίου”, δηλώνει στο ΑΜΠΕ ο κ. Κορκίδης.
“Παρά τις παροτρύνσεις στο καταναλωτικό κοινό να εκμεταλλευθεί στο έπακρο την περίοδο των εκπτώσεων και να αποκτήσει αυτά που θέλει σε χαμηλή τιμή, η ανταπόκριση των καταναλωτών ήταν περιορισμένη”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κορκίδης, προσθέτοντας ότι η πτώση της εμπορικής κίνησης στις εκπτώσεις, σε συνδυασμό με την “ασθενική” χριστουγεννιάτικη αγορά, που προηγήθηκε, προμηνύει δυσκολίες για την επιβίωση αρκετών επιχειρήσεων λιανικής.
Οι πρώτες εκτιμήσεις του δείχνουν στην ένδυση και υπόδηση μείωση του τζίρου, που ίσως να ξεπεράσει το 40%-45%, στα οικιακά είδη 20%-25%, στα είδη δώρων 25%-30%, στα ηλεκτρονικά-ηλεκτρικά είδη 20% και σταβιβλία-χαρτικά 10%-15%. Επίσης, όπως εκτιμά, τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων εμφανίζουν κάμψη 3%-4%, ενώ στα μικρότερα καταστήματατροφίμων η μείωση ενδέχεται να υπερβεί το 15%.
“Στην πτώση του τζίρου έχει συμβάλει, μεταξύ άλλων, και η διάχυτη φοβία, που επικρατεί στην αγορά”, διαπιστώνει ο κ. Κορκίδης, υπογραμμίζοντας ότι,κάθε φορά που η τρόικα επισκέπτεται τη χώρα μας, η κατανάλωση μειώνεται δραματικά μέχρι και 11%. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, τους μήνες των επισκέψεων της στη χώρα μας, από τον Απρίλιο του 2010 έως και σήμερα, η αγορά κατέγραψε απώλειες τζίρου περίπου στα 2 δισ. ευρώ. Αλλαγές με τέσσερα 10ήμερα προσφορών και στοκ
“Το ισχύον πλαίσιο λειτουργίας έκανε τον κύκλο του”, δηλώνει στο ΑΜΠΕ ο κ. Κορκίδης, τονίζοντας ότι επιτακτική ανάγκη αποτελεί πλέον η αλλαγή του ρυθμιστικού πλαισίου της αγοράς, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες ανά περιοχή.
“Στο πλαίσιο αυτό, η ΕΣΕΕ βρίσκεται σε άμεση επαφή με τους εμπορικούς συλλόγους της χώρας, τις Ομοσπονδίες και τις καταναλωτικές οργανώσεις, για το συντονισμό και το σχεδιασμό ενός νέου πλαισίου, που θα διέπει την αγορά”, αναφέρει ο ίδιος.
Η αναθεώρηση του καθεστώτος των προσφορών είναι η πρώτη αλλαγή, που προωθεί η ΕΣΕΕ, προτείνοντας να καθιερωθούν τέσσερα δεκαήμερα προσφορών, όλο το χρόνο.
Μία άλλη ενδιαφέρουσα πρόταση είναι, σύμφωνα με τον κ. Κορκίδη, τα στοκ εμπορεύματα να προμηθεύονται στον καταναλωτή από το χώρο του ίδιου του καταστήματος, ενδεχομένως σε έναν ξεχωριστό όροφο ή σε μία συγκεκριμένη τοποθεσία. Κάτι τέτοιο, όπως διευκρινίζει, θα απαλλάξει την επιχείρηση από τα επιπρόσθετα έξοδα, που θα είχε, σε περίπτωση λειτουργίας δεύτερου καταστήματος, αποκλειστικά με στοκ εμπορεύματα.
“Στα άμεσα σχέδια είναι και η δημιουργία των open mall/street mall, ένα πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, που ήδη “τρέχει”", αναφέρει ο κ. Κορκίδης. Όπως εξηγεί, πρόκειται για ανοιχτά/υπαίθρια εμπορικά κέντρα σε κεντρικούς δρόμους των πόλεων, με την παροχή διευκολύνσεων ανάλογων με εκείνων που προσφέρουν τα οργανωμένα εμπορικά κέντρα, όπως οι χώροι στάθμευσης, παιδότοποι, ενημέρωση για εκπτώσεις, κ.ά., που θα αναβαθμίσουν το κέντρο των πόλεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...