*Αγοράζουμε από Ελλάδα, στηρίζουμε την εργασία στην Ελλάδα * Οχι στα προϊόντα που δεν θα έχουν ξεκάθαρη την προαιρετική πλέον ένδειξη «ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ» ή κάτι ανάλογο* *
* Θαλάσσιες Natura για προστασία του Αιγαίου Το 19% του Αιγαίου θα πρέπει να κηρυχθεί «προστατευόμενη ζώνη», προκειμένου να προστατευθεί η μοναδική του βιοποικιλότητα. * *


Παρασκευή, 28 Φεβρουαρίου 2014

ΕΣΕΕ - Ο στόχος της εμπορικής κίνησης κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων δεν επετεύχθη

Οι έμποροι της λιανικής είχαν ως στόχο κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων να διατηρήσουν τα επίπεδα του περυσινού τζίρου, χωρίς όμως θετικό αποτέλεσμα αφού μεσοσταθμικά η μείωση κυμάνθηκε στο -19%, επαναφέροντας την αγοραστική κίνηση σε φθίνουσα πορεία. Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιεί κάθε χρόνο το ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ σε συνεργασία με τους Εμπορικούς Συλλόγους ολόκληρης της Επικράτειας, μπορεί να είναι βελτιωμένα σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνά μας για την περυσινή περίοδο (2013/2012: -32%), σε καμία όμως περίπτωση δεν πρέπει να δημιουργούνται ψευδαισθήσεις για την πραγματικά επικρατούσα κατάσταση της ελληνικής αγοράς.
Η μεσοσταθμική μείωση της αγοραστικής κίνησης σε σχέση με τις
χειμερινές εκπτώσεις του 2013 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος), κυμαίνεται στα επίπεδα περίπου του 20% (19,2%), ενώ θα πρέπει να σημειωθεί πως ο εκτιμώμενος τζίρος για την τρέχουσα εκπτωτική περίοδο θα διαμορφωθεί σε ένα επίπεδο χαμηλότερο των 5 δις ευρώ, περίπου στα 4,7 δις. Πιο αναλυτικά, το 84,7% των ερωτώμενων δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2013, ενώ όσον αφορά στην εμπορική κίνηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, οι απαντήσεις ποικίλουν, καθώς το 41,3% δηλώνει πτώση της τάξης του 11 – 20%, το 25,4% μείωση πωλήσεων 21% - 30%, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό της τάξεως του 9,5% που δηλώνει πως η πτωτική τάση του τζίρου τους ξεπέρασε το 40%. Τέλος, η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων (83,7%) αποτύπωσε την μικρή ή ανύπαρκτη θετική επίδραση που επέφερε  το άνοιγμα των καταστημάτων την 1η Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων, στη τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης.

Το ύψος των εκπτώσεων, όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, κυμάνθηκε σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (90,3%) προέβη σε γενναίες μειώσεις τιμών που ξεκινούσαν από το -40% και στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούσαν το 50%.  Είναι χαρακτηριστικό πως περίπου 6 στους 10 εμπόρους (59,7%) υποδεικνύουν ως καλύτερη  περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων το διάστημα από 15/1 έως 31/1 και το 25,4%  την περίοδο από 1/2 έως 15/2, μία σημαντική παράμετρος η οποία καταδεικνύει  την κάμψη της αγοραστικής κίνησης στα εμπορικά καταστήματα κατά τη διάρκεια του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Φεβρουαρίου.

Έχει πλέον καταστεί κοινή αντίληψη, ακόμη και στους πλέον αδαείς σε ζητήματα λειτουργίας της αγοράς, πως το ακολουθούμενο μίγμα δημοσιονομικής πολιτικής έχει εξαντλήσει τις αντοχές του καταναλωτικού κοινού, με άμεση συνέπεια την περιορισμένη ανταπόκρισή του στις ιδιαίτερα θελκτικές χειμερινές εκπτώσεις, την ίδια ώρα που σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής οι αποπληθωριστικές τάσεις στην αγορά το τελευταίο εντεκάμηνο τείνουν να παγιωθούν.  Η εγχώρια αγορά, ούσα στη δίνη των αλλεπάλληλων φοροεισπρακτικών μέτρων και της καταβαράθρωσης των εισοδημάτων, χρήζει ουσιαστικής αρωγής μέσω της παροχής αναπτυξιακών κινήτρων που θα εξασφαλίζουν την αξιοπρεπή διαβίωση των πολιτών και την επανεκκίνηση της πραγματικής οικονομίας.

Ακολουθεί η καταγραφή κάποιων σημαντικών διαπιστώσεων όπως και η εξέλιξη της μεταβολής του τζίρου κατά τη τρέχουσα εκπτωτική περίοδο από το 2008 έως και σήμερα. Τέλος, επισυνάπτονται τα πορίσματα της έρευνας αναφορικά με τους συμμετέχοντες Εμπορικούς Συλλόγους και οι εκτιμήσεις για τη συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης που κατεγράφη σε αυτούς.

·      Μεγάλα ποσοστά έκπτωσης που έφτασαν και το 80%. Επίσης, υπήρξαν ταμπέλες με τίτλους «τώρα ακόμη πιο φθηνά» και «Δεύτερες εκπτώσεις».

·      Στο εμπορικό κέντρο της Αθήνας παρατηρήθηκαν σχετικά θετικά αποτελέσματα καταναλωτικής κίνησης.

·      Κόπωση του καταναλωτή λόγω της διάρκειας των εκπτώσεων με αποτέλεσμα την εξανέμιση του ενδιαφέροντός του.

·      Η πρώτη εβδομάδα των εκπτώσεων παραμένει η πιο θετική περίοδος μέσα στις εκπτώσεις.

Πίνακας 1: Εξέλιξη τζίρου σε καταστήματα λιανικής, κατά την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων (Ιανουάριος - Φεβρουάριος)
Σε απόλυτα ποσά
(δις ευρώ)
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014 (πρόβλεψη)
8,83
8,65
9,24
7,61
6,47
5,50
4,68
(%) Μεταβολές
(Πηγή ΕΛ.ΣΤΑΤ)
2009/2008
2010/2009
2011/2010
2012/2011
2013/2012
2014/2013 (πρόβλεψη)

-2,03%
6,75%
-17,64%
-14,89%
-15,00%
-15,00%




Πίνακας 2: Μείωση αγοραστικής κίνησης στις χειμερινές εκπτώσεις το 2014
σε σύγκριση με το 2013,  σε 70 πόλεις της Ελλάδας
ΠΕΡΙΟΧΕΣ / ΕΜΠΟΡΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
ΠΟΣΟΣΤΟ ΜΕΙΩΣΗΣ
1)    ΑΘΗΝΑΣ
α) Κέντρο της Αθήνας :   Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι με μικρές υποχωρητικές τάσεις
β) Περιφερειακές Αγορές Κέντρου:  -21% έως -41%
2)     ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ  
α) Κέντρο της Θεσσαλονίκης :             0% έως -15%
β) Περιφερειακές Αγορές  Κέντρου: -21% έως -30%
3)     ΠΕΙΡΑΙΑ
-21% έως -30%
4)    ΠΡΕΒΕΖΑΣ
-11% έως -20%
5)    ΛΕΥΚΑΔΑΣ
-21% έως -30%
 Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι
7)    ΑΡΤΑΣ
 Μεγαλύτερη από -41%
8)    ΚΑΡΠΕΝΗΣΙΟΥ
 Μεγαλύτερη από -41%
9)    ΔΟΜΟΚΟΥ
 Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι
10) ΛΑΜΙΑΣ
-21% έως -30%
11) ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
-21% έως -30%
12) ΜΟΣΧΑΤΟΥ
-11% έως -20%
13) Ν. ΙΩΝΙΑΣ
-21% έως -30%
14)  ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
-31% έως -40%
15)  ΙΛΙΟΥ
-11% έως -20%
16)  ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
  0% έως -10%
17)  ΚΙΑΤΟΥ
-21% έως -30%
18)  ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
-31% έως -40%
19)  ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ
-11% έως -20%
20)  ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
-11% έως -20%
21)  ΝΙΚΑΙΑΣ
   0% έως -10%
22)  ΑΜΦΙΣΣΑΣ
-11% έως -20%
23)  ΠΑΤΡΑΣ
-21% έως -30%
24)  ΝΑΥΠΛΙΟΥ
-21% έως -30%
25)  ΚΟΡΙΝΘΟΥ
-11% έως -20%
26)  ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
 Μεγαλύτερη από -41%
27)  ΘΗΒΑΣ
-31% έως -40%
28)  ΠΑΛΑΙΟΥ  ΦΑΛΗΡΟΥ
 Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι
29)  ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
-21% έως -30%
30)  ΓΛΥΦΑΔΑΣ
 Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι
31)  ΣΤΥΛΙΔΑΣ
 Μεγαλύτερη από -41%
32)  ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
-21% έως -30%
33)  ΖΑΚΥΝΘΟΥ
   0% έως -10%
34)  ΓΙΑΝΙΤΣΩΝ
-11% έως -20%
35)  ΕΔΕΣΣΑΣ
-11% έως -20%
36)  ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
-11% έως -20%
37)  ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
-11% έως -20%
38)  ΝΑΟΥΣΑΣ
-31% έως -40%
39)  ΒΕΡΟΙΑΣ
-11% έως -20%
40)  ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
-11% έως -20%
41)  ΚΟΖΑΝΗΣ
-11% έως -20%
42)  ΦΛΩΡΙΝΑΣ
 Μεγαλύτερη από -41%
43)  ΑΜΥΝΤΑΙΟΥ
 Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι
44)  ΧΑΛΚΙΔΑΣ
-21% έως -30%
45)  ΠΥΡΓΟΥ
-21% έως -30%
46)  ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
-31% έως -40%
47)  ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ
-11% έως -20%
48)  ΤΡΙΚΑΛΩΝ
-11% έως -20%
49)  ΒΟΛΟΥ
-21% έως -30%
50)  ΤΥΡΝΑΒΟΥ
-11% έως -20%
51)  ΑΛΜΥΡΟΥ
-11% έως -20%
52)  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
   0% έως -10%
53)  ΠΥΛΑΙΑΣ
-11% έως -20%
54)  ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ
-11% έως -20%
55)  ΞΑΝΘΗΣ
-31% έως -40%
56)  ΚΑΒΑΛΑΣ
-11% έως -20%
57)  ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
-11% έως -20%
58)  ΚΙΛΚΙΣ
-21% έως -30%
59)  ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ
   0% έως -10%
60)  ΓΟΥΜΕΝΙΣΑΣ
   0% έως -10%
61)  ΘΕΡΜΗΣ
   0% έως -10%
62)  ΣΕΡΡΩΝ
 Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι
63)  ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
-11% έως -20%
64)  ΧΑΝΙΩΝ
-11% έως -20%
65)  ΡΕΘΥΜΝΟΥ
-31% έως -40%
66)  ΑΡΓΟΥΣ
-21% έως -30%
67)  ΚΕΡΚΥΡΑΣ
 Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι
68)  ΡΟΔΟΥ
 Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι
69)  ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ
-11% έως -20%
70)  ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ
-31% έως -40%
      ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΜΕΙΩΣΗΣ
 -19,2%





ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

              Αθήνα, 28 Φεβρουαρίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...