Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2012

Kαύσιμα πλοίων από φύκια



Γιγάντια εμπορικά πλοία, αλλά και πολεμικά σκάφη του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ κινούνται με επιτυχία χάρη σε καύσιμο που προήλθε από γενετικά τροποποιημένα, μικροσκοπικά φύκια, η χρήση των οποίων μπορεί να οδηγήσει σε επανάσταση στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών και σε δραστική μείωση της ρύπανσης που προκαλούν τα σημερινά πλοία.Η αντικατάσταση του μαζούτ και του ντίζελ με «έλαιο φυκιών» σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα χάρη σε ποσότητα του καινοτόμου καυσίμου, που προσέφερε το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό στη Maersk, τη μεγαλύτερη εταιρεία κοντέινερ στον κόσμο. «Αν και οι δοκιμές δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί, μπορώ να σας πω ότι συναντήσαμε ελάχιστα προβλήματα», είπε τη Δευτέρα εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η Maersk χρησιμοποιεί μαζούτ αξίας 6 δισ. δολαρίων τον χρόνο για τα 1.300 πλοία της, ενώ το ναυτικό των ΗΠΑ καταναλώνει καθημερινά 40 εκατ. βαρέλια πετρελαίου. Το πολεμικό ναυτικό των ΗΠΑ σχεδιάζει τώρα να επεκτείνει δοκιμαστικά τη χρήση του νέου καυσίμου σε περισσότερα πλοία του στόλου, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Πράσινος Στόλος», με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων κατά 50% μέχρι το 2020. Η Maersk φιλοδοξεί να περιορίσει και αυτή την κατανάλωση πετρελαίου σε αντίστοιχα επίπεδα.
«Η ναυσιπλοΐα δεσμεύει 350 εκατ. τόνους πετρελαίου τον χρόνο, ενώ ευθύνεται για 3-4% των παγκόσμιων εκπομπών καυσαερίων. Για τον λόγο αυτό, η εύρεση εναλλακτικών καυσίμων είναι ιδιαίτερα σημαντική. Ηδη μπορούμε να ελπίζουμε ότι τουλάχιστον 10% των πλοίων του κόσμου θα κινείται χάρη σε βιοκαύσιμα σε είκοσι χρόνια από σήμερα», λέει ο επικεφαλής Περιβαλλοντικών και Κλιματικών Θεμάτων της Maersk, Τζέικομπ Στέρλινγκ.
Προστατευμένο μυστικό
Η ακριβής φύση του φυκιού, ένα από τα 30.000 μονοκύτταρα είδη που ζουν στη φύση, αποτελεί καλά προστατευμένο μυστικό της κατασκευάστριας εταιρείας, της Solazyme, που κατασκευάζει το καύσιμο σε τεράστια σιλό στην Πενσιλβάνια των ΗΠΑ. Το ταχέως αναπτυσσόμενο φύκι «ταΐζεται» με υποπροϊόντα υλοτομίας, ώστε να μετατρέψει τα σάκχαρά του σε καύσιμη ύλη.
«Η τεχνολογία υπάρχει. Το ερώτημα τώρα αφορά την παραγωγή ικανών ποσοτήτων του καυσίμου», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Solazyme, Τάιλερ Πέιτερμ. Η εταιρεία διαθέτει συμβόλαιο παραγωγής 2 εκατ. λίτρων του βιοκαυσίμου για τις δοκιμές του πολεμικού ναυτικού. Η Maersk εκτιμά ότι για να κινήσει όλα της τα πλοία με το νέο καύσιμο, θα χρειασθούν υποπροϊόντα υλοτομίας, που θα κάλυπταν το ήμισυ των εδαφών της Δανίας. Ακόμη, όμως, και μερική χρήση βιοκαυσίμου φυκιών θα περιόριζε δραστικά την ατμοσφαιρική ρύπανση, που προκαλεί η καύση μαζούτ, θεωρούμενου ως το πιο ρυπογόνου καυσίμου στον κόσμο.
 The Guardian

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στη Νάξο, 11-13 Ιουνίου 2021 Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας με θέμα:   «Η θάλασσα στον κινηματογράφο» σε συνεργασία με την Κινηματογρα...