Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Αντίο Google Reader

Παρότι το υπογράφει η Google, πολλοί δεν το ξέρουν καν, γιατί ίσως θεωρούν ότι η χρήση του συνιστά και «βαθιά γνώση» του Internet. Όμως το Google Reader, το οποίο η μηχανή αναζήτησης αποφάσισε να «κατεβάσει» μόνιμα καθώς, κατά τα λεγόμενά της, δεν είχε αρκετό κόσμο ώστε να δικαιολογεί τη συνέχισή του (μ’ άλλα λόγια, το κόστος να απασχολούνται κάποιοι υπάλληλοι για να το συντηρούν και να το εξελίσσουν) ήταν από τα πιο στενάχωρα πράγματα που έχω ακούσει τελευταία. Επειδή δείχνει ότι όλο και λιγότεροι χρήστες αξιοποιούν το υπέρτατο αγαθό τους, δηλαδή το φιλτράρισμα των πληροφοριών και το customization αναλόγως των αναγκών τους.
Για να εξηγηθώ σε όσους δεν το ξέρουν: το Google Reader ήταν ένας «news aggregator» δηλαδή ένα site-υπηρεσία η οποία συγκεντρώνει σε μια σελίδα τις ανανεώσεις από διάφορα sites που της ζητάμε. Τα sites αυτά μπορεί να είναι blog, ειδησεογραφικά sites ή οτιδήποτε άλλο και οι aggregators μας βοηθάνε να βάλουμε το περιεχόμενό τους σε τάξη και να μπορούμε να το διαβάζουμε (είτε με μορφή επικεφαλίδων, είτε ολόκληρο) χωρίς να χρειάζεται να πηγαίνουμε από το ένα site στο άλλο.
Το Google Reader δεν ήταν το μόνο site-πρόγραμμα που έκανε αυτή τη δουλειά. Υπάρχουν δεκάδες ακόμα, και από τη στιγμή που η Google ανακοίνωσε το κλείσιμό του, αρκετά από αυτά μπήκαν σε έναν αγώνα δρόμου για να πάρουν τη θέση του. Τα δυο επικρατέστερα είναι το Digg Reader και το Feedly με το δεύτερο να φαίνεται το πιο ολοκληρωμένο και αυτό με τις περισσότερες πιθανότητες να καθιερωθεί σαν διάδοχος. Και ελπίζω όντως σε μερικούς μήνες, να έχει απορροφήσει το κοινό του πολύ (αλλά όχι αρκετά) δημοφιλούς reader της Google.
Το Internet έχει γίνει πια πολύ μεγάλο. Τόσο μεγάλο που είναι αδύνατο να διαχειριστεί κανείς τον όγκο της πληροφορίας που «ανεβαίνει» σ’ αυτό κάθε μέρα. Τα news aggregators είναι από τα χρησιμότερα εργαλεία που έχει κανείς στη διάθεσή του προκειμένου να ελέγξει την πληροφορία αυτή και να μπορέσει να τη χρησιμοποιήσει προς όφελός του, είτε το «όφελος» είναι επαγγελματικό, είτε προσωπικό. Κλείνοντας το πιο γνωστό από αυτά, το μήνυμα που περνάει είναι ότι οι χρήστες γίνονται όλο και λιγότερο απαιτητικοί και αυτό δεν είναι καθόλου αισιόδοξο για το μέλλον.

ΑΠΟ  metamatic.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στη Νάξο, 11-13 Ιουνίου 2021 Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας με θέμα:   «Η θάλασσα στον κινηματογράφο» σε συνεργασία με την Κινηματογρα...