Σάββατο 15 Ιουνίου 2013

Το καταστάλαγμα του βίου μου. Μάνος Χατζιδάκις

Γεννήθηκα στις 23 του Οκτώβρη του 1925 στην Ξάνθη τη διατηρητέα κι όχι την άλλη τη φριχτή που χτίστηκε μεταγενέστερα από τους εσωτερικούς της ενδοχώρας μετανάστες… » Μάνος Χατζιδάκις (1925-1994).

« …Η συνύπαρξη εκείνο τον καιρό ενός αντιτύπου της μπελ-επόκ, με αυθεντικούς τούρκικους μιναρέδες, έδιναν χρώμα και περιεχόμενο σε μια κοινωνία-πανσπερμία απ' όλες τις γωνιές της Ελλαδικής γης, που συμπτωματικά βρέθηκε να ζει σε ακριτική περιοχή και να χορεύει τσάρλεστον στις δημόσιες πλατείες. Σαν άνοιξα τα μάτια μου είδα με απορία πολύ κόσμο να περιμένει την εμφάνισή μου (το ίδιο συνέχισα κι αργότερα να απορώ σαν με περίμεναν κάπου καθυστερημένα να φανώ). Η μητέρα μου ήταν από την Αδριανούπολη, κόρη του Κωνσταντίνου Αρβανιτίδη, και ο πατέρας μου απ' την Μύρθιο της Ρεθύμνου, απ' την Κρήτη. Είμαι ένα γέννημα δύο ανθρώπων που καθώς γνωρίζω δεν συνεργάστηκαν ποτέ, εκτός απ΄ την στιγμή που αποφάσισαν την κατασκευή μου. Γι' αυτό και περιέχω μέσα μου χιλιάδες αντιθέσεις κι όλες τις δυσκολίες του Θεού. Όμως η αστική μου συνείδηση, μαζί με τη θητεία μου την λεγόμενη «ευρωπαϊκή», φέραν ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα.
Προσπάθησα όλον το καιρό που μέναμε στην Ξάνθη να γνωρίσω σε βάθος τους γονείς μου και να εξαφανίσω την αδελφή μου. Δεν τα κατάφερα και τα δύο. Έτσι μετακομίσαμε το '32 στην Αθήνα όπου δεν στάθηκε δυνατόν να λησμονήσω την αποτυχία μου.
Άρχιζα να ζω και να εκπαιδεύομαι στην πρωτεύουσα ενώ παράλληλα σπούδαζα τον έρωτα και την ποιητική λειτουργία του καιρού μου. Έλαβα όμως την αττική παιδεία όταν στον τόπο μας υπήρχε και Αττική και Παιδεία. Μ' επηρεάσανε βαθιά ο Ερωτόκριτος, ο Στρατηγός Μακρυγιάννης, το Εργοστάσιο του Φιξ, ο Χαράλαμπος του «Βυζαντίου», το υγρό κλίμα της Θεσσαλονίκης και τα

Δωρεάν online μαθήματα από τον Οκτώβριο από το Πανεπιστήμιο Αθηνών

Με σκοπό την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα του, το Πανεπιστήμιο Αθηνών στοχεύει στην ανάπτυξη ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων, διαθέσιμων δωρεάν τόσο στους φοιτητές και τις φοιτήτριες του Πανεπιστημίου, όσο και στο ευρύ κοινό.
Τα πρώτα Ανοικτά Μαθήματα εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμα τον Οκτώβριο του 2013, αναφέρεται στην ιστοσελίδα που έχει δημιουργήσει γι’ αυτό τον σκοπό το ίδρυμα. Στα πλάνα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου είναι ο αριθμός των μαθημάτων να ξεπεράσει τελικά τα 800, από τα οποία τα 150 θα συνοδεύονται από το βίντεο όλων των διαλέξεων (καταγεγραμμένες βιντεοδιαλέξεις), που αντιστοιχούν σε περίπου 41.000 διδακτικές ώρες.
Στόχος, σημειώνει το πανεπιστήμιο, είναι η ενίσχυση και η καλλιέργεια κουλτούρας αξιοποίησης των νέων δυνατοτήτων από τα μέλη ΔΕΠ, αλλά και η δημιουργία του κατάλληλου μηχανισμού υποστήριξης και η προώθηση της ανοικτής πρόσβασης. Έτσι, αφενός αναβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία, αφετέρου αναδεικνύεται ο κοινωνικό-εκπαιδευτικός ρόλος των Ιδρυμάτων (στο πλαίσιο των δράσεων της Δια Βίου Μάθησης) και προβάλλεται διεθνώς το έργο τους.
Εκτός από τους φοιτητές και τους απόφοιτους του Ιδρύματος, το εκπαιδευτικό υλικό θα είναι

χρήσιμο για τους μαθητές που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στο Ίδρυμα, του απόφοιτους άλλων Ιδρυμάτων, τους επαγγελματίες που επιθυμούν να ανανεώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, αλλά και τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.
Διευκρινίζεται ωστόσο ότι τα μαθήματα δεν εντάσσονται σε προγράμματα

Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Το παγκόσμιο μονοπώλιο στα media

Βάλια Μπαζού

Το 90% όσων διαβάζουμε, ακούμε και βλέπουμε ελέγχεται παγκοσμίως από  μόνον έξι εταιρείες Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Για να καταλάβουμε το μέγεθος της συγκέντρωσης των ΜΜΕ στα χέρια ολίγων εταιρειών αρκεί να επισημάνουμε ότι το 1983 το αντίστοιχο 90% της ενημέρωσης, προσφερόταν από 50 διαφορετικές εταιρείες!
Το εξαιρετικό infographic εντόπισα στην ιστοσελίδα UPWORTHY, που παρουσιάζει με ένα απλό τρόπο το παγκόσμιο μονοπώλιο που έχει εγκαθιδρυθεί στα media ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια. Ένα μονοπώλιο που ελέγχει  από τις ειδήσεις, σε όλα τα μέσα, μέχρι τις ταινίες, τις τηλεοπτικές σειρές ακόμα και τα τραγούδια που ακούγονται και τα video clip που παίζονται σε όλους τους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς των ΗΠΑ και όχι μόνον.
Οι έξι γίγαντες των Media είναι:

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2013

Απλώς ένα ζιγκ-ζαγκ

blogger Periklis Vanikiotis 10.6.2013
Με αφορμή ένα άρθρο του Wired σκέφτηκα για μια ακόμα φορά πόσο υποτιμημένο είναι το design στον κόσμο του ελληνικού Internet. Όχι ότι δεν υπάρχουν εξαιρετικοί designers. Κάθε άλλο! Αλλά πώς οι συνθήκες συνήθως δεν τους επιτρέπουν να παρουσιάσουν αυτό που έχουν πραγματικά στο νου τους όταν τους ανατίθεται να φτιάξουν ένα site ή μια εφαρμογή. Βέβαια, το παράδειγμα του Wired είναι ίσως ακραίο αφού πρόκειται για το λογότυπο ενός μουσείου, του Whitney Museum of American Art στη Νέα Υόρκη οπότε είναι αναμενόμενο η δουλειά που έχει γίνει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική. Μόνο όμως διαβάζοντας κανείς την ανάλυση που κάνει στο project η εταιρεία Experimental Jetset από το Άμστερνταμ που το δημιούργησε, συνειδητοποιεί πόσο προσεκτική.
Το λογότυπο είναι απλώς ένα «W», το αρχικό της λέξης «Whitney», δηλαδή της ονομασίας του μουσείου (συχνά συνοδεύεται και από την ίδια τη λέξη με κεφαλαία όμως όχι πάντα). Το μουσείο χρειαζόταν μια καινούρια οπτική ταυτότητα αφού από το 2015 αλλάζει εγκαταστάσεις και οι ολλανδοί designers κλήθηκαν να του τη δώσουν. Και το πέτυχαν, αντιμετωπίζοντας το γράμμα σαν κάτι περισσότερο: σαν μια γραμμή ζιγκ-ζαγκ η οποία χωρίς να χάνει το βασικό της σχήμα, μεταλλάσσεται, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε είδος format και σαν καμβάς μέσα στον οποίο το μουσείο μπορεί να μεταφέρει το μήνυμά του –για μια καινούρια έκθεση, για ένα project, για μια έκδοση ή για οτιδήποτε άλλο.
Αυτή ακριβώς η απόφαση, η μετατροπή δηλαδή μιας στατικής εικόνας σε δυναμική με έκανε να σκεφτώ το web design και ειδικά το ελληνικό: το Internet έτσι κι αλλιώς επιτρέπει (σαν μέσο) τέτοιες μεταμορφώσεις συμβόλων και
εικόνων (η δυνατότητα αυτή υπάρχει σχεδόν από τότε που γεννήθηκε το μέσο και έχει κατά κάποιον τρόπο ταυτιστεί μαζί του). Είναι λοιπόν πραγματικά κρίμα όλος αυτός ο κόσμος των πιθανοτήτων να μην αξιοποιείται, όχι μόνο ώστε να αισθάνονται λιγότερο frustration οι δημιουργοί, αλλά ώστε να εξυπηρετείται καλύτερα το μήνυμα που θέλει ο ιδιοκτήτης του εκάστοτε site. Ξέρω από πρώτο χέρι ότι ιδέες όπως αυτή που είχε η Experimental Jetset για το Whitney έρχονται συχνά στους designers. Και σκέφτομαι πόσο πιο όμορφο και ενδιαφέρον θα ήταν το ελληνικό web αν τους αφήναμε να τις κάνουν πράξη…

ΑΠΟ metamatic.gr

Τετάρτη 12 Ιουνίου 2013

Θυμιζω τα barcodes των γερμανικων προιοντων - Germany 450-459 & 490 - 499 - Πίνακας χωρών προέλευσης προϊόντων κατά Barcode


Θυμιζω τα barcodes των γερμανικων προιοντων 
Germany 450-459 & 490 - 499
Γνωρίζουμε τι αγοράζουμε 
Τα ελληνικά προϊόντα έχουν κωδικό 520
Πίνακας χωρών προέλευσης προϊόντων κατά Barcode

Έχετε αναρωτηθεί αν τα προϊόντα που γράφουν "MADE IN GREECE" ή "Ελληνικό Προϊόν" είναι όντως ελληνικά; Ή μήπως γράφει επάνω "Ελληνικό Προϊόν" ενώ έχει κατασκευαστεί σε άλλη χώρα εκτός της Ελλάδας;
Ο ευκολότερος τρόπος να το διαπιστώσετε είναι βλέποντας το barcode του προϊόντος.
Τα πρώτα 3 ψηφία ενός (EAN-13) barcode ενδεικνύουν την ταυτότητα του κατασκευαστή ανάλογα με την χώρα προέλευσης. Π.χ. το 520 αντιστοιχεί στην Ελλάδα !
Στον παρακάτω πίνακα (τον οποίο μπορείτε να επικυρώσετε εδώ) θα βρείτε τους κωδικούς των χωρών που είναι συμβεβλημένες με το διεθνές σύστημα GS1 που είναι και το κυρίαρχο σύστημα κωδικοποίησης στην παγκόσμια αγορά.  Ας δούμε τους κωδικούς barcode όλων των χωρών για να ξέρουμε τι αγοράζουμε.
000-019 & 030-039: USA
020-029 & 200-299: κωδικοί περιορισμένης κυκλοφορίας
040-049 : Εσωτερική κωδικοποίηση (In store)
050-059: USA Εκπτωτικά κουπόνια


060-139: USA
300-379: France
380: Bulgaria
383: Slovenia
385: Croatia
387: Bosnia-Herzegovina
400-440: Germany
450-459 & 490 - 499: Japan
460-469: Russian Federation
470: Kyrgyzstan
471: Taiwan
474: Estonia
475: Latvia
476: Az

Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ συνεχίζουν να εκπέμπουν (ΕΔΩ) - ΕΡΤ τέλος - Επεσε στις 23:15 το σήμα σε όλη την Ελλάδα



Οι εργαζόμενοι της ΕΡΤ συνεχίζουν να εκπέμπουν (ΕΔΩ)

ΚΑΙ (ΕΔΩ) 

  Με απόφαση της κυβέρνησης και δηλώσεις του υπουργού Σ. Κεδίκογλου - Αντιδράσεις από όλα τα κόμματα - ΠαΣοΚ: Ζητά την άμεση συνάντηση των αρχηγών των τριών κομμάτων που στηρίζουν την κυβέρνηση καθώς διαφωνεί απολύτως με τους χειρισμούς και δεν θα ψηφίσει την Πράξη - ΕΣΗΕΑ: 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την Τετάρτη στα ραδιοτηλεοπτικά Μέσα και από την Πέμπτη στις εφημερίδες
Δραματικές οι εξελίξεις στην ΕΡΤ καθώς ανακοινώθηκε το κλείσιμο του Οργανισμού σήμερα Τρίτη τα μεσάνυχτα.  
 Οι Ενώσεις του Τύπου, αντιδρώντας άμεσα, ανακοίνωσαν την απόφασή τους για απεργία στα ραδιοτηλεοπτικά Μέσα για σήμερα Τρίτη από τις επτά το απόγευμα έως της μία μετά τα μεσάνυχτα.
Στις 23.00 διμοιρίες των ΜΑΤ, όπως ανακοίνωσε η ΕΡΤ, κατευθύνταν προς τις κεραίες προκειμένου να διακόψουν το σήμα ενώ κόπηκε το αναλογικό σήμα. Τέσσερα περιπολικά στον Χορτιάτη, κλειστός ο δρόμος προς τις κεραίες, έπεσε το σήμα σε πολλές περιοχές της χώρας. Επίσης, όπως μετέδοσε η ΝΕΤ, στις 23.10 τα ΜΑΤ μπήκαν στον χώρο του Υμηττού προκειμένου να διακοπεί το σήμα. Στις 23.15 η ΕΡΤ σίγησε.

Στο προαύλιο της ΕΡΤ από νωρίς το απόγευμα είχε αρχίσει να συγκεντρώνεται κόσμος σε ένδειξη συμπαράστασης. Από τις 23.15, που έπεσε το σήμα της δημόσιας τηλεόρασης, η προσέλευση ήταν μεγάλη και στις μία τη νύχτα ο κόσμος είχε κλείσει τη Μεσογείων και έφτανε μέχρι την πλατεία της Αγίας Παρασκευής. Η ΕΣΗΕΑ αποφάσισε 24ωρες επαναλαμνόμενες απεργίες από τις εξι το πρωί της Τετάρτης στα ραδιοτηλεοπτικά Μέσα και από την Πέμπτη στις εφημερίδες.

Στις 19.45 έφτασε στην ΕΡΤ ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξης Τσίπρας ο οποίος δήλωσε «Κάποτε είχαν τα βασιλικά διατάγματα, σήμερα έχουν τις πράξεις νομοθετικού περιοχομένου. Αυτή είναι η 19η στη σειρά. Πρόκειται για πραξικόπημα που στρέφεται όχι μόνο ενάντια στους εργαζόμενους αλλά και ενάντια στον ελληνικό λαό στο σύνολοό του. Λένε ψέματα στον ελληνικό λαό ότι κόπτονται για την σπατάλη, λένε ψέματα γιατί η ΕΡΤ δίνει στον δημόσιο προϋπολογισμό, δεν παίρνει. Προειδοποιώ την κυβέρνηση να μην επιχειρήσει να διακόψει το σήμα. Εάν το πράξει θα έχει να λογοδοτήσει στην δικαιοσύνη. Η εκπομπή της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης είναι θέμα δημοκρατίας. Λουκέτο πρέπει να μπει στην τρόικα».

Στις 19. 30 επισκέφθηκε την ΕΡΤ και ο κ. Μανώλης Γλέζος ο οποίος είπε ότι είναι «ιερή υποχρέωση όλοι να παρευρίσκονται στην ΕΡΤ. Ως εδώ και μη παρέκει. Η ΕΡΤ εκφράζει την βούληση του λαού να καταγράφει ό,τι συμβαίνει στην Ελλάδα και στον κόσμο. Γι αυτό προτείνω όλοι οι δημοσιογράφοι, όπου κι αν δουλεύουν να έρθουν εδώ και να λειτουργήσουμε όλοι μαζί την ΕΡΤ. Να

Τρίτη 11 Ιουνίου 2013

ΕΠΙΣΤΟΛΗ Ε.Σ.Ε.Ε. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ, ΒΑΣΗ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ, ΩΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ:


ΘΕΜΑ: ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ
Μετά τη δημοσίευση του νόμου ν.4152/2013 (ΦΕΚ Α' 107) «Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012,4093/2012 και 4127/2013» εισάγεται, μεταξύ άλλων, η δυνατότητα ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν γεννηθεί μέχρι 31-12-2012 και έχουν βεβαιωθεί στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες και στα Τελωνεία. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται υπό προϋποθέσεις (πραγματική οικονομική αδυναμία, αποδεδειγμένη δυνατότητα τήρησης του προγράμματος δόσεων, υποβεβλημένη φορολογική δήλωση, ενημερότητα οφειλών για καταβολή από 1-1-2013) και μετά από αίτηση του ενδιαφερόμενου. Η αίτηση γίνεται ηλεκτρονικά εκτός περιπτώσεων αδυναμίας διαδικτυακής υποστήριξης, οπότε η αίτηση υποβάλλεται στην αρμόδια για την είσπραξη ΔΟΥ/Τελωνείο/Υπηρεσία.
Ειδικότερα, οι οφειλές δύνανται να εξοφλούνται τμηματικά σε 48, κατά το μέγιστο, ισόποσες μηνιαίες δόσεις, και πάντως όχι πέραν της 30.6.2017, ως εξής:
α) με απαλλαγή, κατά 50%, από τις προσαυξήσεις για εφάπαξ καταβολή έως και την 30-6-2013,
β) με απαλλαγή, κατά 40%, από τις προσαυξήσεις για εξόφληση έως και 30-6-2014,
γ) με απαλλαγή, κατά 35%, από τις προσαυξήσεις για εξόφληση έως και 30-6-2015,
δ) με απαλλαγή, κατά 30%, από τις προσαυξήσεις για εξόφληση έως και 30-6-2016,
ε) με απαλλαγή, κατά 25%, από τις προσαυξήσεις για εξόφληση έως και 30-6-2017.
Διευκρινίζεται ότι η καταβολή των δόσεων θα γίνεται υποχρεωτικά με πάγια εντολή πληρωμής, χωρίς άλλη επιβάρυνση του οφειλέτη.
Επισημαίνεται ότι η ρύθμιση χάνεται, αν ο οφειλέτης:
α) δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση πέραν της μίας φοράς,
β) καθυστερήσει την καταβολή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του ενός μήνα,
γ) δεν υποβάλλει τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος και του φόρου

Κυριακή 9 Ιουνίου 2013

Διεθνής ανησυχία για την παρακολούθηση του Ίντερνετ από την αμερικανική κυβέρνηση

  Η ιδιωτική ζωή και τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών κοινωνικών δικτύων στα χέρια της αμερικανικής κυβέρνησης: η αξιοπιστία του Twitter, το Prism και οι λόγοι για προβληματισμό. 
 Σύμφωνα με δημοσίευμα του AP, το ότι η αμερικανική κυβέρνηση παρακολουθούσε συστηματικά και μαζικά χρήστες του Διαδικτύου δεν προκάλεσε ιδιαίτερες εκπλήξεις. Οι λόγος για αυτό είναι το ότι, όπως φαίνεται, οι απαιτήσεις των χρηστών για ιδιωτικότητα στη διαδικτυακή «ζωή» είναι λίγες, καθώς οι κυβερνήσεις παρακολουθούν όλο και πιο στενά τις «ψηφιακές ζωές» των πολιτών- συχνά με τη συναίνεση των εταιρειών του χώρου του Ίντερνετ.
Ακτιβιστές για την προστασία της ιδιωτικής ζωής που ανησυχούν για την παρακολούθηση της διαδικτυακής ζωής από την NSA (Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας), κάλεσαν τους χρήστες του Internet να λάβουν μέτρα ούτως ώστε να προστατεύουν καλύτερα τα ψηφιακά τους δεδομένα, τα οποία κυμαίνονται από ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μέχρι φωτογραφίες και αναρτήσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Ωστόσο, οι περισσότεροι αποφεύγουν την κρυπτογράφηση των προσωπικών τους δεδομένων και μοιάζουν να μην προβληματίζονται για το γεγονός ότι οι διαδικτυακές ζωές τους φαντάζουν όλο και περισσότερο ως «ανοιχτά βιβλία».
Σύμφωνα με ένα από τα πολλαπλά δημοσιεύματα του Guardian αυτές τις ημέρες, η NSA έχει απευθείας πρόσβαση στα συστήματα των Google, Facebook, Apple, Skype και άλλων αμερικανικών διαδικτυακών γιγάντων. Σύμφωνα με άρθρο του Mashable, από το συγκεκριμένο αμερικανικό κυβερνητικό πρόγραμμα παρακολούθησης, το επονομαζόμενο Prism, εξαιρείται το Twitter. Αυτό το γεγονός αύξησε κατακόρυφα την προτίμηση των χρηστών κοινωνικών δικτύων στο, ήδη δημοφιλές, Twitter καθώς ξεχώρισε ως το πιο αξιόπιστο και προστατευμένο, όσον αφορά τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του, κοινωνικό δίκτυο. Παρόλα αυτά, σύμφωνα πάντα με το Mashable, στο Twitter δεν δημοσιεύονται ούτε μοιράζονται τόσο προσωπικά δεδομένα ή σε τόσο

Στη Νάξο, 11-13 Ιουνίου 2021 Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας με θέμα:   «Η θάλασσα στον κινηματογράφο» σε συνεργασία με την Κινηματογρα...