Παρασκευή 19 Οκτωβρίου 2012

Ε.Σ.Ε.Ε. - Ένα ακόμα φορολογικό σύστημα εναντίον των ΜμΕ - Τι σημαίνουν οι αλλαγές στη φορολογία για τις επιχειρήσεις - Παραδείγματα φορολόγησης


ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΕΣΕΕ ΣΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ -ΕΝΟΨΕΙ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΝΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ 18ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
• Οι αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στις πραγματικές μεταρρυθμίσεις, οι αστοχίες σε έσοδα και δαπάνες, οι ανύπαρκτες ιδιωτικοποιήσεις κάνουν συνεχώς το πακέτο των μέτρων μεγαλύτερο και βαρύτερο, ενώ αυξάνονται συνεχώς οι φορολογικές απαιτήσεις, οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις και τα λουκέτα στις επιχειρήσεις του μικρομεσαίου ιδιωτικού τομέα.
• Οι συνθήκες της οικονομικής κρίσης συνιστούν πλέον για εμάς τους εμπόρους γεγονός «ανωτέρας βίας». Η απρόοπτη μεταβολή των συνθηκών πάνω στις οποίες στηρίξαμε την επιχειρηματικότητά μας έχει οδηγήσει την ελληνική αγορά σε «κατάσταση έκτακτης ανάγκης» και είναι βέβαιο ότι σύντομα ακόμα και οι συνεπείς νοικοκυραίοι θα εξαναγκαστούμε σε παραίτηση από τον αγώνα επιβίωσής μας και «παύση πληρωμών». Το μέλλον της Μμε επιχειρηματικότητας κρίνεται εξαιρετικά αβέβαιο και όλοι μας είμαστε αντιμέτωποι με τον αφανισμό και την εξαθλίωση.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΖΗΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΜΟΝΟ 5 ΠΡΑΓΜΑΤΑ
1. Δίκαιη Φορολογία
• Το οικονομικό επιτελείο έχει δώσει στην Τρόικα «γην και ύδωρ». Κάθε προσδοκία επανόδου στην ανάπτυξη και κάθε ελπίδα σωτηρίας απομακρύνεται πλέον ανεπιστρεπτί, εξαναγκάζοντας τους μικρομεσαίους εμπόρους σε μια έκρηξη οργής και αγανάκτησης.
• Η αύξηση στη φορολογία των επιχειρήσεων είναι το τελειωτικό χτύπημα εναντίον των μικρομεσαίων. Οι αλλαγές στο φορολογικό με κορυφή τη φορολόγηση 35% από το πρώτο

ευρώ, όχι μόνο δεν αποτελούν φορολογικές μεταρρυθμίσεις αλλά θα αυξήσουν τη φοροδιαφυγή και θα αναγκάσουν μία στις τρείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις να βάλουν λουκέτο.
• Η αυξημένη φορολόγηση έρχεται να προστεθεί:
 Στη μειωμένη ρευστότητα και στην πτώση του κύκλου εργασιών
 Στη δυσκολία ή αδυναμία εξόφλησης των δανειακών υποχρεώσεων
 Στο αυξημένο λειτουργικό κόστος
 Στη χαμηλή ανταγωνιστικότητα
• Τα εξαγγελθέντα μέτρα εισάγουν διακρίσεις, εφαρμόζουν φορολογία δύο ταχυτήτων και παραβιάζουν εκτός από το Σύνταγμα και την ισονομία και τις μισές από τις βασικές αρχές που δεσμεύτηκε η Κυβέρνηση να εφαρμόσει στο σχεδιασμό του νέου –και υποτίθεται πιο δίκαιου- φορολογικού νόμου.
• Πόσο δίκαιη είναι άραγε η κατάργηση του αφορολόγητου ορίου των 5.000 ευρώ στον έμπορο που έβαλε λουκέτο στην επιχείρηση, στο νέο επιστήμονα που δουλεύει με μπλοκάκι και κυρίως σε αυτόν τον πρώην επαγγελματία που είναι άνεργος και δεν έχει ασφάλιση;
• Σε ποιο βαθμό άραγε όλες αυτές οι μεθοδεύσεις εξυπηρετούν τους στόχους της επανεκκίνησης της οικονομίας και της ανάκαμψης της αγοράς;
• Πού πήγε το flat tax 15% και η μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων;
• Πού πήγε η μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ;
• Πού πήγε η στρατηγική για πάταξη της παραοικονομίας των 52 δις;
Οι Έλληνες έμποροι ζητάμε:
• Καμία αύξηση και καμία αναδρομική επιβολή φόρου.
• Να παταχθεί η φοροδιαφυγή και να υπάρξει ένα νέο, σταθερό, λειτουργικό, αναπτυξιακό και επιτέλους έντιμο φορολογικό σύστημα.
• Να καταργηθεί ο αναχρονιστικός Κώδικας Βιβλίων και Στοιχείων, που έχει αποφασιστεί από δύο Κυβερνήσεις και από όλα τα κόμματα, αλλά οργανωμένα συμφέροντα την εμποδίζουν.
Λέμε όχι
• Στα ακραία φορολογικά σενάρια, στα «τυφλά» φορολογικά χτυπήματα και στο φορολογικό κλίμα «αυτοκτονίας» της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
• Στις ουτοπικές φορολογικές ανατροπές που δεν περιέχουν ούτε ισοδύναμες, ούτε συμμετρικές, ούτε άλλες ευρηματικές ρήτρες, αλλά συγκλίνουν στην εξόντωση του ελεύθερου επαγγελματία και στον αφανισμό της μεσαίας τάξης.
• Στη στοχοποίηση και εξόντωση του μικρομεσαίου εμπόρου η οποία δεν είναι η λύση για την πάταξη της φοροδιαφυγής.


2. Χρηματοδότηση Μμε – ΕΤΕΑΝ
• Η ρευστότητα στην αγορά είναι ανύπαρκτη. Σαν να μην έφτανε το κλείσιμο των τραπεζικών κρουνών, η μείωση μισθών και συντάξεων πνίγει την κατανάλωση και εκμηδενίζει την μόνη πηγή ρευστότητας που μας είχε απομείνει.
• Το πρόγραμμα στήριξης από το ΕΤΕΑΝ που έχει εξαγγελθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει ξεκινήσει δειλά και με μειωμένο προϋπολογισμό.
Ζητάμε από την Κυβέρνηση:
• Εξασφάλιση ρευστότητας για τις επιχειρήσεις μας.
• Ανακεφαλαιοποίηση των Τραπεζών, μόνο με την δέσμευσή τους ότι τα χρήματα αυτά, που πληρώνουμε από το υστέρημα του ελληνικού λαού, θα ενισχύσουν στην πραγματική οικονομία.
• Πλήρη δραστηριοποίηση του ΕΤΕΑΝ στην κατεύθυνση στήριξης των μικρών επιχειρήσεων και όχι για την προώθηση της περιορισμένης ρευστότητας προς τις Τράπεζες.
•Μετατροπή των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων προς το ΤΕΜΠΜΕ/ΕΤΕΑΝ σε μακροχρόνιες δανειακές συμβάσεις το λιγότερο 10ετούς διάρκειας.


3. Ασφάλιση και Υγεία
• Σχεδόν ένας στους δύο συναδέλφους μας δεν μπορούν να πληρώσουν την εισφορά τους στον ΟΑΕΕ. Αυτοί και οι οικογένειές τους παύουν να έχουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
• Η ανεπάρκεια και η αναποτελεσματικότητα του ΕΟΠΥΥ έχει φέρει στα όρια της απελπισίας τους υπόλοιπους συναδέλφους μας, που καταβάλλουν κανονικά τις εισφορές τους, αφού με τις συνεχείς απεργίες των γιατρών, των φαρμακοποιών, των εργαστηρίων και τις ελλείψεις σε έμψυχο και άψυχο υλικό η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη γίνεται «όνειρο απατηλό».
• Πληρώνουμε 20 € το δίμηνο, για τον λογαριασμό ανεργίας του εμπόρου, που ήταν πάγιο αίτημα του εμπορικού κόσμου και ήρθε να καλύψει μία χρόνια αδικία κατά των ανθρώπων του ελεύθερου επαγγέλματος, έναντι των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα. Ωστόσο, αν και εμείς πληρώνουμε κανονικά, δεν εκδόθηκε ποτέ η απαιτούμενη για την κατανομή του βοηθήματος Υπουργική Απόφαση. Σαν αποτέλεσμα, στο λογαριασμό έχουν μαζευτεί από το υστέρημά μας δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να γνωρίζουμε πού είναι ή πού πάνε. Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι δεν εκπληρώνουν το σκοπό για τον οποίο δίνονται.
Ζητάμε:
• Νέα γενική και μόνιμη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τον ΟΑΕΕ, με πολλές και κυμαινόμενες δόσεις, αναλόγως των δυνατοτήτων της επιχείρησης. Η αγορά βρίσκεται ήδη σε πολύ δύσκολη θέση και πολλοί έμποροι δεν μπόρεσαν, αν και το ήθελαν, να κάνουν χρήση των προηγούμενων ρυθμίσεων, με αποτέλεσμα να βρεθούν σύντομα αντιμέτωποι με κατασχέσεις εισοδημάτων και περιουσιακών στοιχείων.
• Να δοθεί άμεση λύση στο έλλειμμα της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης που είναι στην κυριολεξία ζήτημα «ζωής ή θανάτου» για χιλιάδες οικογένειες ελευθέρων επαγγελματιών που δεν μπορούν να καταβάλουν τις υποχρεώσεις τους προς τον ΟΑΕΕ.
• Να ολοκληρωθεί η συγχώνευση όλων των ασφαλιστικών Ταμείων και να ενοποιηθούν ουσιαστικά όλοι οι κλάδοι υγείας υπό τον ΕΟΠΥΥ. Η ενοποίηση να γίνει χωρίς διακρίσεις, τόσο ως προς Ταμεία όσο και ως προς ασφαλισμένους.
• Να δρομολογηθεί η άμεση αλλαγή του αποτυχημένου χρηματοδοτικού μοντέλου του ΕΟΠΥΥ και να εξασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα του Οργανισμού.
• Να δοθεί η δυνατότητα στους γιατρούς των νοσοκομείων του ΕΣΥ να μπορούν να δέχονται (εκτός νοσοκομείου) 200 επισκέψεις ετησίως με επιπλέον αμοιβή από τον ΕΟΠΥΥ.
• Να παρεκταθεί στις 90 ημέρες ο χρόνος πίστωσης προς τον Οργανισμό και να εξοφληθούν όλες οι οφειλές προς τους παρόχους υγείας που συμβάλλονται με τον Οργανισμό.
• Να καταβληθεί αναδρομικά το προβλεπόμενο επίδομα στους ανέργους εμπόρους από τα χρήματα που καταβάλλονται από εμάς στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας και να εκδοθεί άμεσα η απαιτούμενη Υπουργική Απόφαση. Κουραστήκαμε να βλέπουμε σχέδια και εξαγγελίες, θέλουμε έργα.
4. Πάταξη Παρεμπορίου
• Το παρεμπόριο συνεχίζει μέσα στην κρίση να "ζει και να βασιλεύει". Υποβαθμίζει και αποδυναμώνει τις αγορές των ελληνικών πόλεων, στερεί πόρους από το κράτος και έσοδα από τους νόμιμους επιχειρηματίες, καθιστά τους εμπορικούς δρόμους μεγάλων αστικών κέντρων σε παζάρια χωρών της Μέσης Ανατολής.
• Στο Υπουργείο Ανάπτυξης έχει δημιουργηθεί ειδική ομάδα κρούσης, η οποία παράγει αποτελέσματα, κυρίως στην Αθήνα. Το μέτρο δεν αρκεί. Χρειάζονται περισσότερο στοχευμένες παρεμβάσεις.
Ζητάμε:
• Σύνδεση του παρεμπορίου με την παράνομη μετανάστευση και την άσκηση εμπορικής δραστηριότητας χωρίς άδεια (κυρίως από τα κινέζικα μαγαζιά).
• Αποτελεσματικότερο έλεγχο στα τελωνεία με εγκατάσταση ειδικών μηχανημάτων x-ray scanners στα μεγάλα λιμάνια και όλες τις συνοριακές πύλες.
• Αυστηρού ελέγχους στις αποθήκες όπου συγκεντρώνονται αυτά τα εμπορεύματα, καθώς και στα πεζοδρόμια, τους δρόμους, τις πλατείες, τα λιμάνια και τα νησιά πριν φθάσουν στον τελικό καταναλωτή.
• Άμεση εφαρμογή της νομοθεσίας για την καταστροφή αυτών των προϊόντων, με ρίψη σε κάδους απορριμμάτων και εκτεταμένη χρήση του σπρέι ανεξίτηλου χρώματος από τη δημοτική αστυνομία και την ΕΛΑΣ.
•Αυτεπάγγελτη δέσμευση των παραποιημένων προϊόντων από τις αρμόδιες αρχές. Δημιουργία σώματος ορκωτών εκτιμητών, το οποίο θα εκτιμά τα δεσμευμένα προϊόντα και θα αποφαίνεται εάν αυτά είναι κλεψίτυπα και αντίγραφα κατοχυρωμένου σήματος ή όχι.
• Εντατικοποίηση των ελέγχων στα αναρίθμητα παζάρια της χώρας, νόμιμα και παράνομα και στις «παραλιακές».


5. Προστασία της «εντός κρίσης μικρομεσαίας επιχείρησης»
• Η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα είναι σε κρίση. Πολλοί συνάδελφοί μας, πραγματικοί «νοικοκυραίοι» έχουν χτυπηθεί αδυσώπητα από την ύφεση, με αποτέλεσμα να είναι στα πρόθυρα της επιχειρηματικής χρεοκοπίας και της προσωπικής καταστροφής.
• Μεγάλο μέρος των αυξημένων αυτοκτονιών στην χώρα μας αφορά τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, που δοκιμάζονται από την κρίση. Πρέπει να τους δοθεί ανάσα.
Ζητάμε:
• Βιώσιμη διέξοδο για τους απελπισμένους συναδέλφους μας που χωρίς να φταίνε, βρέθηκαν με βαριά πληγωμένες και προβληματικές επιχειρήσεις.
• Θεσμοθέτηση της «εντός κρίσης μικρομεσαίας επιχείρησης» με 3 απλά κριτήρια: Τη μείωση του τζίρου, τον τραπεζικό δανεισμό και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές. Εισαγωγή προσωρινής προστασίας της και «πάγωμα» όλων των μέτρων καταδίωξης, από οπουδήποτε και αν προέρχονται.
• Καθιέρωση μόνιμης και διαρκούς ρύθμισης για την «εντός κρίσης μικρομεσαία επιχείρηση», με σκοπό την αυτόματη ένταξη σε όλες τις υπάρχουσες φορολογικές, ασφαλιστικές και δανειακές ρυθμίσεις για αποφυγή της οικονομικής βίας και των ποινικών διώξεων.
• Ίδια αντιμετώπιση των ελληνικών μικρομεσαίων και μικρών επιχειρήσεων με τα 25 εκ. των Μμε της Ευρώπης.
Το ελληνικό εμπόριο απορεί:
 Πότε η Κυβέρνηση αναμένεται να μεθοδεύσει την ανάπτυξη;
 Ποιο είναι το αναπτυξιακό σχέδιο που θα μας βγάλει από την κρίση;
 Πώς θα αποφύγουμε την επιλογή της επιχειρηματικής μετανάστευσης;
 Πού θα μας οδηγήσουν τα μακροχρόνια μέτρα λιτότητας;
 Πόσο ακόμα οι πολιτικές αποφάσεις θα καθορίζονται από τις μεταβαλλόμενες διαθέσεις της Τρόικας;
Το ελληνικό εμπόριο απαιτεί:
 Ισότητα & δικαιοσύνη
 Υπεύθυνη στάση & ειλικρίνεια
 Σταθερότητα & αξιοπιστία
 Ανάπτυξη & επενδύσεις
 Επαναλειτουργία της αγοράς
Η ΕΣΕΕ δεν εκφράζει συντεχνιακά συμφέροντα, εκφράζει παραγωγικές δυνάμεις που αν βοηθηθούν μπορούν να ωφελήσουν την οικονομία της χώρας μας.
Οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι το κύτταρο των τοπικών κοινωνιών και αξίζει να στηριχθούν. Το ελληνικό εμπόριο δίνει την μάχη του και όλοι οι έμποροι πρέπει να συστρατευθούμε για την επιβίωσή μας.
Η ΕΣΕΕ θα συνεχίσει να αρθρώνει λόγο με υπευθυνότητα και να ασκεί πίεση στην κάθε εξουσία με παρρησία.



Ένα ακόμα φορολογικό σύστημα εναντίον των Μμε -Τι σημαίνουν οι αλλαγές στη Φορολογία για τις επιχειρήσεις

Με αφορμή τα σενάρια που κυκλοφορούν ευρέως τις τελευταίες μέρες σχετικά με τις αλλαγές που πρόκειται να υποστεί το ισχύον φορολογικό σύστημα, για τις επιχειρήσεις, η ΕΣΕΕ ανέλαβε τη πρωτοβουλία να σκιαγραφήσει και να προσδιορίσει επακριβώς το σύνολο των φορολογικών επιβαρύνσεων που συνεπάγονται τα νέα μέτρα για τους ασκούντες εμπορική δραστηριότητα, μέσω της εκτενούς ανάλυσης ενός παραδείγματος που αναφέρεται αποκλειστικά σε μία ατομική επιχείρηση και καταδεικνύει τα κόστη που περιλαμβάνονται στη πώληση ενός προϊόντος αξίας 100 ευρώ. Παράλληλα, παρατίθενται 5 χαρακτηριστικά παραδείγματα άμεσα συνυφασμένων με την ελληνική πραγματικότητα προκειμένου να αποδειχθεί για ακόμη μία φορά πως τα μέτρα φοροεισπρακτικού χαρακτήρα όχι μόνο δεν συντελούν στη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης αλλά αντίθετα εντείνουν την υφεσιακή πορεία στην οποία έχει εισέλθει η οικονομία μας.

Η ανάλυση όμως των 5 προαναφερθέντων παραδειγμάτων αποσκοπεί στην ανάδειξη ενός τεράστιας σημασίας ζητήματος, που επιτείνεται ακόμη περισσότερο από την επερχόμενη ψήφιση του νέου φορολογικού νομοσχεδίου στη Βουλή, και αφορά στην ανισοκατανομή των φορολογικών βαρών ανάμεσα στις επιχειρήσεις που διαθέτουν διαφορετική νομική μορφή. Το συμπέρασμα που συνάγεται είναι πως οι ατομικές και οι προσωπικές επιχειρήσεις, που αποτελούν το 90% περίπου του συνόλου των επιχειρήσεων στο σύνολο της Επικράτειας, για ακόμη μία φορά καλούνται να υποστούν επιπλέον απώλειες λόγω της αύξησης των φορολογικών συντελεστών επί των καθαρών τους κερδών ενώ η κατάργηση του αφορολόγητου των 5.000 ευρώ σε συνάρτηση με την αύξηση της προκαταβολής φόρου για το επόμενο οικονομικό από 55% σε 60%, καθιστούν αβέβαιη τη βιωσιμότητα των ήδη επιβαρυμένων μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Και ενώ οι φορολογικές επιβαρύνσεις των ατομικών, ομόρρυθμων και ετερόρρυθμων επιχειρήσεων κυμαίνονται σε ποσοστά από 34% έως 90%, στις κεφαλαιουχικές εταιρείες, που αποτελούν μόλις το 5,6% του συνόλου των επιχειρήσεων, όχι μόνο δεν υπάρχει σκέψη για αύξηση των συντελεστών επί των καθαρών τους κερδών αλλά αντίθετα προβλέπεται η μείωσή τους αποκτώντας με αυτόν τον τρόπο συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις ατομικές και προσωπικές επιχειρήσεις. Εάν βέβαια ισχύσουν τα συγκεκριμένα σενάρια, τίθεται σε αμφιβολία η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και η τήρηση των κανόνων υγιούς ανταγωνισμού με αποτέλεσμα οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να απολέσουν σημαντικό μερίδιο που κατέχουν στην αγορά ενώ παράλληλα θα συρρικνωθεί δραματικά το ποσοστό κέρδους τους.


Στο Α΄ μέρος της παρουσίασης αναλύονται με διεξοδικό τρόπο τα επιμέρους κόστη που εμπεριέχονται σε ένα προϊόν αξίας 100 ευρώ για έναν ιδιοκτήτη ατομικής επιχείρησης ενώ στο Β΄ μέρος παρατίθενται 5 παραδείγματα φορολόγησης επιχειρήσεων με ξεχωριστή νομική μορφή η καθεμία.

Α. Το νέο φορολογικό καθεστώς στις ατομικές επιχειρήσεις

Το νέο φορολογικό καθεστώς που αναμένεται να ψηφιστεί, όπως τουλάχιστον αναφέρουν σχετικά δημοσιεύματα του τύπου, πλήττει ακόμη περισσότερο τις ατομικές επιχειρήσεις και όσους ασκούν ελεύθερα επαγγέλματα, οι οποίοι θα θεωρούνται πλέον νομικά πρόσωπα και θα φορολογούνται ανάλογα. Φαίνεται πως τα νέα φορολογικά βάρη καλούνται να υποστούν για ακόμη μία φορά οι μικρομεσαίοι της αγοράς. Αναλυτικότερα, των εισόδημα των ατομικών επιχειρήσεων και των επιτηδευματιών δεν θα φορολογείται πλέον με την κλίμακα που ισχύει για τα φυσικά πρόσωπα αλλά με βάση ενός ενιαίου (οριζόντιου) φορολογικού συντελεστή (flat tax) ύψους 35% από το πρώτο κιόλας ευρώ. Με αυτόν τον τρόπο χάνεται το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ που ίσχυε μέχρι σήμερα ενώ παράλληλα καταργείται και το αφορολόγητο που ίσχυε για κάθε παιδί. Και βέβαια, οι λοιπές υποχρεώσεις (ενοίκιο, ΔΕΗ, ασφαλιστικές εισφορές κλπ) εξακολουθούν να ισχύουν ενώ μόνο το συνολικό μισθολογικό κόστος έχει υποχωρήσει οριακά, εξαιτίας της μείωσης του μη μισθολογικού κόστους κατά 1,1%, επίπτωση όμως εντελώς αμελητέα. Στο παράδειγμα που ακολουθεί αποτυπώνεται ξεκάθαρα οι νέες αυτές επιβαρύνσεις.

Αναλυτικότερα, μία ατομική εμπορική επιχείρηση με τζίρο 120.000 ευρώ, καθαρά προ φόρων κέρδη ύψους 35.000 ευρώ και με έναν απασχολούμενο καλείται να καταβάλει το για τα εισοδήματα του 2012 σχεδόν το διπλάσιο φόρο εισοδήματος (αυξημένος κατά 78,3%) σε σχέση με του 2011. Οφείλει λοιπόν να πληρώσει στη Δ.Ο.Υ. το ποσό των 12.250 ευρώ έναντι 6.870 ευρώ πέρυσι, οπότε και φορολογείτο με βάση την κλίμακα ενώ έχει αυξηθεί και η προκαταβολή του φόρου από 55% σε 60%, επί της νέας όμως υποχρέωσης (12.250), από 3.778,5 ευρώ σε 7.350 ευρώ. Είναι επίσης εξαιρετικά ενδιαφέρον να δει κανείς πως το κόστος κατανέμεται ανά μονάδα προϊόντος. Στο παράδειγμά μας, για ένα προϊόν με τιμή 100 ευρώ, ο νέος φόρος εισοδήματος φυσικού προσώπου θα αντιστοιχεί σε 10,2 ευρώ έναντι 5,7 το 2011 ενώ και η προκαταβολή φόρου θα είναι αυξημένη από 3,2 σε 6,1 ευρώ. Το απομένον ποσό, μετά την αφαίρεση των φορολογικών και λοιπών (ενοικίων, ΔΕΗ κλπ) υποχρεώσεων θα είναι της τάξης των 36,8 ευρώ έναντι 44,1ευρώ το 2011, μειωμένο κατά 16,6%.




Παράδειγμα
· Νομική μορφή επιχείρησης: Ατομική Εμπορική
· Μέσος ετήσιος τζίρος: 120.000 ευρώ
· Καθαρά προ φόρου κέρδη: 35.000 ευρώ
· Αριθμός απασχολουμένων: 1 άτομο, πωλήτρια – έγγαμη, με 3 χρόνια προϋπηρεσία
· Ενοίκιο: 700 ευρώ/μήνα, 70 m2
· Ιδιοκτήτης έγγαμος με 1 παιδί και 25 χρόνια προϋπηρεσίας, ασφαλισμένος στον Ο.Α.Ε.Ε.

(α)
Ετήσιες Μεταβλητές
(β)
Ετήσια ποσά σε ευρώ
(γ)
Αναγόμενα ποσά σε
Ημέρα
(=β/12/25)*
(δ)
Κόστος ανά Προϊόν
(αξίας 100 ευρώ)
(=γ/4)*

2011
2012
2011
2012
2011
2012
Τζίρος
120.000
120.000
400
400
100
100
ΦΕΦΠ
6.870
12.250
22,9
40,8
5,7
10,2
Προκαταβολή ΦΕΦΠ
Από 55% σε 60%
3.778,5
7.350
12,6
24,5
3,2
6,1
Φ.Π.Α.
22.439
22.439
74,8
74,8
18,7
18,7
Δ.Ε.Η.
2.200
2.200
7,3
7,3
1,8
1,8
Ασφαλιστικές Εισφορές σε ΟΑΕΕ
4.200
4.200
14,0
14,0
3,5
3,5
Δημοτικά Τέλη - Φόροι
350
350
1,2
1,2
0,3
0,3
Έκτακτη Εισφορά
700
700
2,3
2,3
0,6
0,6
Τέλος Επιτηδεύματος
500
500
1,7
1,7
0,4
0,4
Συνολικό Κόστος μισθοδοσίας
(+ εισφορές σε ΙΚΑ)
17.600,6
17.450
58,7
58,2
14,7
14,6
Ενοίκιο
8.400
8.400
28,0
28,0
7,0
7,0
Απομένον ποσό μετά την αφαίρεση φορολογικών
και λοιπών υποχρεώσεων (συνολικά κόστη)
55,9
63,2






















ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΑΞΙΑΣ 100 ΕΥΡΩ

Σε κάθε πώληση ενός προϊόντος με αναγραφόμενη τιμή π.χ. 100 ευρώ, ένας ιδιοκτήτης ατομικής εμπορικής επιχείρησης με τα χαρακτηριστικά που περιγράφονται στον παραπάνω πίνακα, πρέπει να καταβάλει 55,9 ευρώ για το 2011 και 63,2 για το 2012 προκειμένου να καλύψει το σύνολο των φορολογικών και λοιπών του υποχρεώσεων με αποτέλεσμα να του απομένουν 44,1 και 36,8 ευρώ αντίστοιχα, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος του προμηθευτή (χονδρέμπορα).

* Τα συγκεκριμένα ποσά υπολογίζονται στη βάση των σεναρίων που κυκλοφορούν σχετικά με τις τροποποιήσεις που θα επέλθουν στο νέο φορολογικό σύστημα για τις ατομικές επιχειρήσεις.

Β. 5 Χαρακτηριστικά Παραδείγματα φορολόγησης επιχειρήσεων

Παράδειγμα 1:

Ιδιοκτήτης Ατομικής επιχείρησης - Αυτοαπασχολούμενος



· Μέσος ετήσιος τζίρος: 75.000 ευρώ
· Καθαρά προ φόρου κέρδη: 14.000 ευρώ
· Ιδιόκτητο κατάστημα, 60 m2, αντικειμενικής αξίας 280.000 ευρώ, σε περιοχή με τιμή ζώνης 2.000 – 2.500 ανά τετραγωνικό και παλαιότητας 12 ετών.

Συνολικές επιβαρύνσεις 2011: 6.876,9 €
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 11.505,9 € à Μεταβολή: 67,3% (+ 4.629 €)à Συντελεστής 28%
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 13.073,9 € à Μεταβολή: 90,1% (+ 6.197 €)à Συντελεστής 35%

Μεταβλητές
Επιβαρύνσεις 2011
(σε ευρώ)
Eπιβαρύνσεις 2012
(σε ευρώ)
Συντελεστής 28%
Eπιβαρύνσεις 2012 (σε ευρώ)
Συντελεστής 35%
Τελικός Φόρος επί των καθαρών κερδών
1.060
3.920
4.900
583
2.352
2.940
Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης
140
140
140
Επιβολή φόρου επιτηδεύματος
500
500
500
Φ.Α.Π. Ακινήτου
160
160
160
Ειδικό τέλος ακινήτων
552
552
552
Δημοτικά τέλη/Δημοτικοί φόροι/ΤΑΠ/Ε.Ρ.Τ
396
396
396
Ασφαλιστικές εισφορές προς O.A.E.E.
(Κατηγορία Π13)
3.485,9
3.485,9
3.485,9
Σύνολο φορολογικών – λοιπών επιβαρύνσεων
6.876,9 €
11.505,9
13.073,9 €



1. Ιδιοκτήτης Ατομικής επιχείρησης - Αυτοαπασχολούμενος: Με βάση τα στοιχεία του πίνακα, η επιβάρυνση του επιτηδευματία για το έτος 2012 είναι αυξημένη κατά 90,1% (+ 6.197 ευρώ) σε σύγκριση με το 2011, σύμφωνα με το δυσμενέστερο σενάριο που προβλέπει συντελεστή 35% επί των κερδών ενώ με συντελεστή 28% η επιβάρυνση είναι αυξημένη κατά 67,3% (+4.629 ευρώ). Οι προωθούμενες φορολογικές μεταρρυθμίσεις, οι οποίες προβλέπουν πως οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα ως ατομικές επιχειρήσεις θα αντιμετωπίζονται πλέον ως νομικά πρόσωπα, σημαίνει πως τα καθαρά εισοδήματα των παραπάνω επαγγελματικών ομάδων θα φορολογούνται με συντελεστή 35% ή 28% από το πρώτο ευρώ καθώς το αφορολόγητο των 5.000 ευρώ αλλά και η προσαύξησή του (αφορολόγητου) για κάθε παιδί, θα αποτελέσουν παρελθόν. Εκτός των άλλων προβλέπεται αύξηση του συντελεστή προκαταβολής φόρου για το επόμενο οικονομικό έτος, από το 55% σε 60%.

Η κατάργηση του αφορολόγητου των 5.000 ευρώ για τους ασκούντες επιχειρηματική δραστηριότητα ως ατομική επιχείρηση αποτελεί ακόμη έναν κρίκο στην αλυσίδα των άδικων μέτρων που επιβάλλονται, με σκοπό να πλήξουν συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, οι οποίες ανυπόστατα και χωρίς απτές αποδείξεις βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα εδώ και αρκετά χρόνια με την κατηγορία της φοροδιαφυγής. Τα τυφλά φορολογικά χτυπήματα εντείνουν ακόμη περισσότερο τον προβληματισμό στις τάξεις των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων και οδηγούν τους ιδιοκτήτες τους με μαθηματική ακρίβεια σε μία άνευ προηγουμένου εξαθλίωση και απόγνωση.

Με την βοήθεια του πίνακα που αναλύει τις ποσοτικές μεταβλητές του παραδείγματος 1, μπορεί εύκολα να γίνει αντιληπτό πως η επιπλέον φορολογική επιβάρυνση που θα υποστεί ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας για το έτος 2012 (όσον αφορά το φόρο επί των καθαρών κερδών), φαντάζει ως εξωπραγματική και πολύ δύσκολο να ικανοποιηθεί λαμβάνοντας υπόψη τη δυσχερέστατη οικονομική συγκυρία που διανύουμε και αποτυπώνεται στη μειωμένη αγοραστική δύναμη και τον επακόλουθο μειωμένο τζίρο που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις. Ο υψηλότατος φόρος επί των κερδών που καλείται να πληρώσει ο επιτηδευματίας σε συνάρτηση με την αυξημένη προκαταβολή φόρου αποτελούν στην ουσία τη χαριστική βολή στην ελληνική οικονομία - κοινωνία καθώς το επακόλουθο μπαράζ κλεισίματος-λουκέτων των επιχειρήσεων θα εκτινάξει στα ύψη τα ποσοστά ανεργίας και θα προκαλέσει ακατάσχετη αιμορραγία στα ασφαλιστικά ταμεία.



Παράδειγμα 2:

Ομόρρυθμη Επιχείρηση με 2 ομόρρυθμους εταίρους - Απασχόληση 3 μισθωτών


· Μέσος ετήσιος τζίρος: 420.000 ευρώ
· Καθαρά προ φόρου κέρδη: 190.000 ευρώ
· Απασχόληση 3 μισθωτών: 2 πωλητές έγγαμοι με 10 χρόνια προϋπηρεσία ο 1ος και 2 ο 2ος καθώς επίσης και ένας υπάλληλος γραφείου κάτω των 25 ετών, νεοεισελθόντας στην αγορά εργασίας.
· Ακίνητο 60 m2 - στο όνομα της επιχείρησης, σε περιοχή με τιμή ζώνης 2.000 – 2.500 ανά τετραγωνικό μέτρο και παλαιότητας 18 ετών και αντικειμενικής αξίας 340.000 ευρώ.
Συνολικές επιβαρύνσεις 2011: 89.372,2 €
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 144.650,7 € à Μεταβολή: 61,9% (+ 55.280,5 €) à Συντελεστής 28%
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 165.930,7 € à Μεταβολή: 85,7% (+ 76.558,5 €)à Συντελεστής 35%

Μεταβλητές
Επιβαρύνσεις 2011
(σε ευρώ)
Eπιβαρύνσεις 2012 (σε ευρώ)
Συντελεστής 28%
Eπιβαρύνσεις 2012(σε ευρώ)
Συντελεστής 35%
Τελικός Φόρος επί των καθαρών κερδών
19.000
53.200
66.500
Προκαταβολή φόρου για το επόμενο οικονομικό έτος, από το 55% σε 60%
10.450
31.920
39.900
Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης
5.700
5.700
5.700
Επιβολή φόρου επιτηδεύματος
500
500
500
Δημοτικά τέλη/Δημοτικοί φόροι/ΤΑΠ/ΕΡΤ
613
613
613
613
613
613
Συνολικό κόστος μισθοδοσίας
(+ εισφορές σε Ι.Κ.Α.)
45.624
45.234,5
45.234,5
Φ.Α.Π. Ομόρρυθμης Εταιρείας
280
280
280
Ειδικό τέλος ακινήτων
528
528
528
Σύνολο ασφαλιστικών εισφορών προς ΟΑΕΕ
(Κατηγορία Π12 και για τους δύο εταίρους)
6.675,2
6.675,2
6.675,2
Σύνολο φορολογικών – λοιπών επιβαρύνσεων
89.370,2 €
144.650,7
165.930,7 €


2. Ομόρρυθμη Επιχείρηση με 2 ομόρρυθμους εταίρους - Απασχόληση 3 μισθωτών : Με βάση τα στοιχεία του πίνακα, η επιβάρυνση της ομόρρυθμής εταιρείας για το έτος 2012 είναι αυξημένη κατά 85,7% (+76.558,5 ευρώ), σε σύγκριση με το 2011, σύμφωνα με το δυσμενέστερο σενάριο που προβλέπει συντελεστή 35% επί των κερδών ενώ με συντελεστή 28% η επιβάρυνση είναι αυξημένη κατά 61,9% (+55.280,5 ευρώ) εξαιτίας των προωθούμενων φορολογικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες προβλέπουν κατάργηση της επιχειρηματικής αμοιβής για τις προσωπικές επιχειρήσεις ενώ προβλέπεται επιβολή συντελεστή 35% στα καθαρά κέρδη της επιχείρησης, από το πρώτο ευρώ.

Στην παρούσα περίπτωση εξέτασης μίας ομόρρυθμης επιχείρησης, η προκύπτουσα επιβάρυνση από των φόρο επί των κερδών της επιχείρησης προσεγγίζει εκείνη των ατομικών επιχειρήσεων καθώς μεσοσταθμικά πλησιάζει το 75%, προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη αγανάκτηση και προβληματισμό περισσότερο στον μικρομεσαίο έμπορο. Φαινομενικά μπορεί να προωθείται η απλοποίηση της διαδικασίας βεβαίωσης των φορολογικών υποχρεώσεων των προσωπικών εταιρειών αλλά στην πραγματικότητα ο αναλογούν φόρος (για τα κέρδη της επιχείρησης) θα είναι σε κάθε περίπτωση πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς.

Η αυξημένη φορολογική υποχρέωση της ομόρρυθμης επιχείρησης (επί των καθαρών κερδών) μπορεί σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα να τονώσει τα κρατικά έσοδα, μακροπρόθεσμα όμως οι περικοπές κόστους που θα κριθούν αναγκαίες από τους ιδιοκτήτες για την επιβίωση της επιχείρησής τους είναι πολύ πιθανό να επηρεάσουν το εργατικό της δυναμικό και να προκαλέσουν παρενέργειες που θα επιδεινώσουν τους δείκτες απασχόλησης της ελληνικής οικονομίας, Παράλληλα, η απώλεια θέσεων εργασίας έχει αντίκτυπο και στη ιδιωτική καταναλωτική δαπάνη, η οποία με τη συνεχή πτωτική τάση που εμφανίζει τα τελευταία χρόνια, συρρικνώνει ολοένα και περισσότερο τον ήδη μειωμένο τζίρο των επιχειρήσεων όπως και τα καθαρά προ φόρων κέρδη τους.





Παράδειγμα 3:

Ετερόρρυθμη Επιχείρηση με 1 ομόρρυθμο εταίρο και 1 ετερόρρυθμο

- Απασχόληση 2 μισθωτών -

· Μέσος ετήσιος τζίρος: 350.000 ευρώ
· Καθαρά προ φόρου κέρδη: 170.000 ευρώ
· Απασχόληση 2 μισθωτών: 1 πωλητής έγγαμος με 11 χρόνια προϋπηρεσίας και ένας υπάλληλος γραφείου κάτω των 25 ετών, νεοεισελθόντας στην αγορά εργασίας.
· Ακίνητο 80 m2 - στο όνομα της επιχείρησης, σε περιοχή με τιμή ζώνης 2.500 – 3.000 ανά τετραγωνικό μέτρο και παλαιότητας 12 ετών., αντικειμενικής αξίας 420.000 ευρώ.

Συνολικές επιβαρύνσεις 2011: 88.481,6 €
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 118.284,5 € --> Μεταβολή: 33,7% (+ 29.803 €) --> Συντελεστής 28%
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 137.324,5 € --> Μεταβολή: 55,2% (+ 48.842,9 €) --> Συντελεστής 35%

Μεταβλητές
Επιβαρύνσεις 2011
(σε ευρώ)
Eπιβαρύνσεις 2012
(σε ευρώ)
Συντελεστής 28%
Eπιβαρύνσεις 2012 (σε ευρώ)
Συντελεστής 35%
Τελικός Φόρος επί των καθαρών κερδών
29.750
47.600
59.500
Προκαταβολή φόρου για το επόμενο οικονομικό έτος, από το 55% σε 60%
16.362,5
28.560
35.700
Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης
5.100
5.100
5.100
Επιβολή φόρου επιτηδεύματος
500
500
500
Δημοτικά τέλη/Δημοτικοί φόροι/ΤΑΠ/ΕΡΤ
875
613
875
613
875
613
Συνολικό κόστος μισθοδοσίας
(+ εισφορές σε Ι.Κ.Α.)
19.402 + 9.196 =
28.598
19.236 + 9.117,4 =
28.353,4
19.236 + 9.117,4 =
28.353,4
Φ.Α.Π. Ετερόρρυθμης Εταιρείας
440
440
440
Ειδικό τέλος ακινήτων
920
920
920
Σύνολο ασφαλιστικών εισφορών προς ΟΑΕΕ
(Κατηγορία Π 10 για τον Ο.Ε.)
(Κατηγορία Π 09 για τον Ε.Ε.)
5.936,1
5.936,1
5.936,1
Σύνολο φορολογικών – λοιπών επιβαρύνσεων
88.481,6 €
118.284,5
137.324,5 €



3. Ετερόρρυθμη Επιχείρηση με 1 ομόρρυθμο και 1 ετερόρρυθμο εταίρο - Απασχόληση 2 μισθωτών : Με βάση τα στοιχεία του πίνακα, η επιβάρυνση της ετερόρρυθμης εταιρείας για το έτος 2012 είναι αυξημένη κατά 55,2% (+48.842,9 ευρώ) και 33,7% (+29.803 ευρώ) αντίστοιχα σε σύγκριση με το 2011 εξαιτίας των προωθούμενων φορολογικών μεταρρυθμίσεων που αφορούν τις προσωπικές εταιρείες και προβλέπουν κατάργηση της επιχειρηματικής αμοιβής και επιβολή συντελεστή 35% στα καθαρά κέρδη της επιχείρησης, από το πρώτο ευρώ.

Για τις ετερόρρυθμες επιχειρήσεις ισχύει ότι ακριβώς και για τις ομόρρυθμες καθώς με βάση το παράδειγμα αλλά και τα δύο σενάρια που υπάρχουν για το συντελεστή φορολόγησης επί των καθαρών κερδών η μεσοσταθμική επιβάρυνση εκτιμάται στο 45% περίπου, γεγονός που ασκεί έντονη πίεση στις προσωπικές – ατομικές επιχειρήσεις ενώ όπως θα δούμε και παρακάτω το νέο φορολογικό καθεστώς είναι ιδιαίτερα ευνοϊκό για τις κεφαλαιουχικές εταιρείες (Α.Ε. και Ε.Π.Ε.)





Παράδειγμα 4:

Ανώνυμη Εταιρεία (Α.Ε.) με δύο μετόχους

- Απασχόληση 4 μισθωτών -

· Μέσος ετήσιος τζίρος: 910.000 ευρώ
· Καθαρά προ φόρου κέρδη: 380.000
· Αριθμός απασχολουμένων: 4 άτομα, 2 πωλητές έγγαμους με 15 χρόνια προϋπηρεσία και 2 υπαλλήλους κάτω των 25 ετών νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας.
· Ακίνητο 150 m2 - στο όνομα της επιχείρησης, σε περιοχή με τιμή ζώνης 3.000 – 4.000 ανά τετραγωνικό μέτρο και παλαιότητας 8 ετών., αντικειμενικής αξίας 580.000 ευρώ.

Συνολικές επιβαρύνσεις 2011: 297.324,5 €
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 272.597,2 € à Μεταβολή: - 8,3% (- 24.727,3 €)

Μεταβλητές
Επιβαρύνσεις 2011
(σε ευρώ)
Επιβαρύνσεις 2012
(σε ευρώ)
Φόρος Εισοδήματος (από 20% σε 19%)
76.000
72.200
Προκαταβολή φόρου για το επόμενο οικονομικό έτος 80%
60.800
57.760
Παρακρατούμενος Φόρος Εισοδήματος στη Διανομή Μερίσματος (από 25% σε 19%)
76.000
58.482
Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Α.Ε.
12.160
12.312
Επιβολή φόρου επιτηδεύματος
500
500
Δημοτικά τέλη/Δημοτικοί φόροι/ΤΑΠ/ΕΡΤ
1.270
613
1.270
613
Συνολικό κόστος μισθοδοσίας
(+ εισφορές σε Ι.Κ.Α.)
42.526,6 + 18.392,2
= 60.918,8
42.162,7 + 18.234,8 =
60.397,5
Φ.Α.Π. της Α.Ε.
840
840
Ειδικό τέλος ακινήτων
2.160
2.160
Σύνολο ασφαλιστικών εισφορών προς ΟΑΕΕ
(Κατηγορία Π 12 και για τους 2 μετόχους)
6.675,7
6.675,7
Σύνολο φορολογικών – λοιπών επιβαρύνσεων
297.324,5 €
272.597,2 €


4. Ανώνυμη Εταιρεία με 2 μετόχους - Απασχόληση 4 μισθωτών: Με βάση τα στοιχεία του πίνακα, η φορολογική επιβάρυνση της ανώνυμης εταιρείας για το έτος 2012 είναι μειωμένη κατά 8,3% (-24.727,3 ευρώ), σε σύγκριση με το 2011 εξαιτίας των προωθούμενων φορολογικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες προβλέπουν μείωση του συντελεστή φόρου εισοδήματος επί των φορολογητέων κερδών από 20% σε 19% καθώς επίσης μείωση του συντελεστή παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος επί των μερισμάτων από 25% σε 19%.

Αναλύοντας το συγκεκριμένο παράδειγμα, παρατηρείται μία εκ διαμέτρου διαφορετική αντιμετώπιση μεταξύ των ατομικών και προσωπικών επιχειρήσεων από τη μία πλευρά και μεταξύ των κεφαλαιουχικών επιχειρήσεων από την άλλη. Την ίδια ώρα που η πρώτη ομάδα επιχειρήσεων τοποθετείται επί της ουσίας στη κλίνη του Προκρούστη υφιστάμενη άδικα και προκλητικά φορολογικά κτυπήματα, τα οποία συντελούν στον αφανισμό τους, οι κεφαλαιουχικές επιχειρήσεις τυγχάνουν της προκλητικής – ευνοϊκής μεταχείρισης από πλευράς του Κράτους προκειμένου να διευρύνουν τα κέρδη και το μερίδιο τους στην αγορά με πρόφαση, από πλευράς κυβερνητικών κύκλων, την προσέλκυση επενδύσεων και την αποτροπή του ενδεχομένου «μετανάστευσης» μεγάλων παραγωγικών μονάδων.

Η τόνωση όμως της καταναλωτικής ζήτησης, που είναι το άμεσο ζητούμενο και αποτελεί κορωνίδα των εμπνευστών των συγκεκριμένων μέτρων, δεν μπορεί να επιτευχθεί με τον παραγκωνισμό και την εξαθλίωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αλλά με τη θέσπιση κανόνων υγιούς ανταγωνισμού και εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς, απαλλαγμένης από αγκυλώσεις και εμπόδια εισόδου.





Παράδειγμα 5:

Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (Ε.Π.Ε.), με δύο εταίρους

- Απασχόληση 3 μισθωτών -

· Μέσος ετήσιος τζίρος: 540.000 ευρώ
· Καθαρά προ φόρου κέρδη: 230.000
· Αριθμός απασχολουμένων: 3 άτομα, 2 πωλητές έγγαμους με 12 χρόνια προϋπηρεσία και 1 υπάλληλο γραφείου, άγαμο με 6 έτη προϋπηρεσία.
· Ακίνητο 110 m2 - στο όνομα της επιχείρησης, σε περιοχή με τιμή ζώνης 2.500 – 3.000 ανά τετραγωνικό μέτρο και παλαιότητας 12 ετών, αντικειμενικής αξίας 400.000 ευρώ.

Συνολικές επιβαρύνσεις 2011: 198.682,1 €
Συνολικές επιβαρύνσεις 2012: 183.540,1 € --> Μεταβολή: - 7,6% (- 15.142 €)

Μεταβλητές
Επιβαρύνσεις 2011
(σε ευρώ)
Επιβαρύνσεις 2012
(σε ευρώ)
Φόρος Εισοδήματος (από 20% σε 19%)
46.000
43.700
Προκαταβολή φόρου για το επόμενο   οικονομικό έτος 80%
36.800
34.960
Παρακρατούμενος Φόρος Εισοδήματος στη Διανομή Μερίσματος (από 25% σε 19%)
46.000
35.397
Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης
5.520
5.589
Επιβολή φόρου επιτηδεύματος
500
500
Δημοτικά τέλη/Δημοτικοί φόροι/ΤΑΠ/ΕΡΤ
1.120
613
1.120
613
Συνολικό κόστος μισθοδοσίας
(+ εισφορές σε Ι.Κ.Α.)
39.596,5 + 15.100,7
= 54.697,2
39.257,7 + 14.971,5 =
54.229,2
Φ.Α.Π. Ε.Π.Ε.
400
400
Ειδικό τέλος ακινήτων
1.265
1.265
Σύνολο ασφαλιστικών εισφορών προς ΟΑΕΕ
(Κατηγορία Π 11 και για τους 2 μετόχους)
6.379,9
6.379,9
Σύνολο φορολογικών – λοιπών επιβαρύνσεων
198.682,1 €
183.540,1 €




5. Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης (Ε.Π.Ε.) με 2 εταίρους - Απασχόληση 3 μισθωτών: Με βάση τα στοιχεία του πίνακα, η φορολογική επιβάρυνση της εταιρείας περιορισμένης ευθύνης για το έτος 2012 είναι μειωμένη κατά 7,6% (-15.142 ευρώ), σε σύγκριση με το 2011 εξαιτίας των προωθούμενων φορολογικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες προβλέπουν μείωση του συντελεστή φόρου εισοδήματος επί των φορολογητέων κερδών από 20% σε 19% καθώς επίσης μείωση του συντελεστή παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος επί των μερισμάτων από 25% σε 19%.

Η ευνοϊκή μεταχείριση των κεφαλαιουχικών εταιρειών γίνεται εμφανής και σε αυτό το παράδειγμα, το οποίο αναφέρεται σε μία εταιρεία περιορισμένης ευθύνης που υπόκειται στο ίδιο φορολογικό καθεστώς με εκείνο των ανώνυμων εταιρειών. Η μείωση των φορολογικών βαρών που προβλέπεται για τις κεφαλαιουχικές εταιρείες, μεσοσταθμικά περίπου 8% με βάση τα παραπάνω παραδείγματα, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις διατάξεις που προβλέπεται να ισχύσουν για τις ατομικές και προσωπικές επιχειρήσεις, με βάση τις οποίες όχι μόνο δεν προβλέπονται φοροελαφρύνσεις αλλά τουναντίον οι επιπρόσθετες φορολογικές υποχρεώσεις που θα πλήξουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναμένεται να διακυμανθούν σε ένα ποσοστό από 34% έως και 90%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στη Νάξο, 11-13 Ιουνίου 2021 Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας με θέμα:   «Η θάλασσα στον κινηματογράφο» σε συνεργασία με την Κινηματογρα...