Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2016

Φωτεινή Βαβίτσα Τι είναι το Destination Marketing, τι μπορεί να προσφέρει σε μία τουριστική περιοχή - Georges Panayotis: O τουρισμός είναι ομαδικό σπορ – πώς πρέπει να λειτουργεί το marketing πόλεων

Φωτεινή Βαβίτσα
 Τι είναι το Destination Marketing, τι μπορεί να προσφέρει σε μία τουριστική περιοχή και πως μπορεί να επωφεληθεί περισσότερο μέσα από τα εργαλεία που χρησιμοποιεί το Inbound Marketing;
Ας πάρουμε τα ερωτήματα από την αρχή:
Το Destination Marketing αποτελεί κάθε οργανωμένη προσπάθεια που γίνεται από μία περιοχή, ώστε να αναδείξει το όνομά της και την εικόνα της προς τα έξω, με σκοπό την προσέλκυση τουριστών στην περιοχή, αλλά και πελατών στις επιχειρήσεις της.
Το Destination Marketing λοιπόν αντιμετωπίζει μία γεωγραφική περιοχή από μόνη της σαν τουριστική επιχείρηση. Από εκεί και πέρα αναλαμβάνει και χτίζει το brand, την εικόνα, το όνομα, μπορούμε να το ορίσουμε με πολλούς άλλους τρόπους, της συγκεκριμένης «επιχείρησης», ώστε να την κάνει ελκυστική σε ομάδες τουριστών, ανάλογα με αυτά που έχει να τους προσφέρει.
Γιατί είναι σημαντικό μία τουριστική περιοχή να επενδύει στο Destination Marketing;
Αν σκεφτούμε τον τουρίστα από την πλευρά των χαρακτηριστικών που έχει ως καταναλωτής, οδηγούμαστε σε ένα πολύ σημαντικό συμπέρασμα: Ο τουρίστας, σαν καταναλωτής, για να φθάσει στη δική μας τουριστική επιχείρηση, πρέπει πρώτα να τον έχει «κερδίσει» και η περιοχή στην οποία η επιχείρηση αυτή εδρεύει.
Επομένως μπορούμε να καταλάβουμε ότι κάθε επιχείρηση που εδρεύει σε μία τουριστική περιοχή, μπορεί να κερδίσει πολλά περισσότερα όταν μαζί με την προβολή του δικού της ονόματος συμμετέχει και στην προβολή του ονόματος της περιοχής που βρίσκεται.
Μπορεί το Destination Marketing να κερδίσει από τη συνεργασία του με το Inbound Marketing;
Η απάντηση εδώ φυσικά και είναι θετική (αλλιώς γιατί να υπάρχει και το συγκεκριμένο άρθρο, ή η ομιλία που πραγματοποιήσαμε), καθώς μέσα από τις τεχνικές του Inbound Marketing, μία τουριστική περιοχή μπορεί να ανακαλύψει
τις αγορές στις οποίες μπορεί να απευθυνθεί ανάλογα με τις εμπειρίες, τα αξιοθέατα, τις εικόνες και ό,τι άλλο έχει να τους προσφέρει.
Έτσι λοιπόν, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την «Τέχνη του Inbound Marketing» στην ολική ανάδειξη της τουριστικής μας περιοχής, θέτοντας τους ακόλουθους στόχους:
Να βρούμε τα χαρακτηριστικά των τουριστών, στους οποίους η περιοχή μας έχει να δώσει κάτι. Πολύ απλά, για ποιο είδος τουρισμού η περιοχή μας μπορεί να είναι ανταγωνιστική; Μπορεί να είναι το κατάλληλο μέρος για σχολικές εκδρομές, για εναλλακτικό τουρισμό (π.χ. αγροτουρισμό). Σκεφτείτε μόνο, πόσες περιοχές προσπαθούν να συνδέσουν το όνομά τους με τον κατάλληλο προορισμό για γαμήλια ταξίδια.
Να βρούμε τον τρόπο να ενημερώσουμε τους τουρίστες αυτούς ότι είμαστε το κατάλληλο μέρος για να τους προσφέρουμε την εμπειρία που αναζητούν.
Κάθε καταναλωτής χρειάζεται και τη σωστή ενημέρωση. Σκεφτείτε το απλά: Φυσικά, να έρθει κάποιος και να επισκεφθεί την περιοχή σας; Γιατί όμως; Και φυσικά, ποιος καλύτερος να απαντήσει σε αυτό το γιατί από εσάς τους ίδιους που μένετε και ζείτε στη συγκεκριμένη περιοχή.
Δεν έχει όμως σημασία να ενημερώνουμε μόνο, αλλά και κάθε «ενημερωτικό μήνυμα» που στέλνουμε προς τα έξω να βρίσκεται και τα κατάλληλα σημεία που βρίσκονται και οι τουρίστες που θέλουμε να προσεγγίσουμε, ώστε τελικά να το δούνε και να το «διαβάσουν».
Χρησιμοποιήστε λοιπόν κάθε διαθέσιμο μέσο, εντός και εκτός διαδικτύου, όπου χρησιμοποιούν και οι τουρίστες που θέλετε να απευθυνθείτε. Μπορεί να είναι ταξιδιωτικά γραφεία, τουριστικά websites (όπως το Trip Advisor), αλλά και Κοινωνικά Δίκτυα. Στόχος μας είναι να στέλνουμε μηνύματα, αλλά και αυτά να γίνονται αντιληπτά από τουρίστες που τελικά θα θελήσουν να επισκεφθούν την περιοχή μας!
Να δημιουργήσουμε στους τουρίστες το κατάλληλο συναίσθημα και μέσα από τις προσδοκίες τους αλλά και μέσα από την πραγματική τους επίσκεψη.
Θα χρησιμοποιήσω για ακόμη μία φορά ένα γνωμικό της Maya Angelou, τόσο δικό μου αγαπημένο όσο και κάθε άλλου επαγγελματία που ασχολείται με το Inbound Marketing:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”
Δημιουργήστε λοιπόν μέσα από την επικοινωνία σας εμπειρίες. Αρχικά δημιουργήστε την εικόνα της εμπειρίας σε έναν τουρίστα, ώστε να του δώσετε το κίνητρο να σας επισκεφθεί. Στη συνέχεια όμως είναι εξίσου σημαντικό η εμπειρία αυτή να γίνει πραγματικότητα και κατά την επίσκεψη του τουρίστα αυτού στην περιοχή μας.
Πριν κλείσω, απλά να σημειώσω πόσο σημαντικό είναι όλη αυτή η προσπάθεια να γίνεται ολικά τόσο από την τοπική διοίκηση της περιοχής όσο και από το σύνολο των ανθρώπων και των επιχειρήσεων που βρίσκονται στη συγκεκριμένη περιοχή.
Πρέπει να κατανοήσουμε ότι μία τουριστική περιοχή, αλλά και η οικονομία αυτής, έχει πολλά να κερδίσει από την εποχή του διαδικτύου. Και αυτό γιατί στην εποχή του διαδικτύου έχει αποδειχθεί πολλές φορές πως αυτός που έχει τη δύναμη είναι ο κόσμος, οι χρήστες του, οι καταναλωτές μας.
Ας σκεφτούμε αυτό λοιπόν και ας δράσουμε με τρόπο ανάλογο, ώστε να δώσουμε τα κατάλληλα κίνητρα στον κόσμο αυτό να μας αγαπήσει. Γιατί μόνο έτσι η δύναμη αυτή μπορεί να γίνει και δική μας.

ΑΠΟ - startup.gr


*Georges Panayotis:
O τουρισμός είναι ομαδικό σπορ – πώς πρέπει να λειτουργεί το marketing πόλεων


Tην ανάγκη για συνεργασία όλων των δυνάμεων που άπτονται του τουρισμού γύρω από μια κοινή στρατηγική (destination marketing), με σκοπό τη δημιουργία διαφοροποιημένων προϊόντων με προστιθέμενη αξία, ειδικά όσον αφορά τον τουρισμό πόλεων με αφορμή τη φιλοξενία μεγάλων διοργανώσεων σε αυτές, επισημαίνει σε πρόσφατο άρθρο του στο hospitality-on.com ο Georges Panayotis, πρόεδρος της MKG Consulting.
Όπως επισημαίνει ο κ. Panayotis, ο τουρισμός μετατρέπεται σε ένα ομαδικό σπορ, με κοινό στόχο στον ορίζοντα, (πρέπει να) διαθέτει καθοδηγητή, προπονητές, σπόνσορες και, πάνω απ όλα, τη διάθεση για από κοινού νίκη, παρότι κάθε παίκτης ελπίζει για μια αξιόλογη επίδοση ως αντάλλαγμα της δέσμευσής του.
Στις προετοιμασίες για τα επόμενα έτη, πρέπει να σπάσουμε ο,τι μας κρατούσε μακριά χθες, τονίζει.
Έτσι, οι προορισμοί, και ειδικά οι μεγάλες πόλεις, οι οποίες με αφορμή τη διοργάνωση μεγάλων γεγονότων, θα πρέπει να εκμεταλλευθούν τη δωρεάν δημοσιότητα, αλλά και να είναι σε θέση να τη διαχειρίζονται έξυπνα. Οι πόλεις συναντούν ευκαιρίες στο πεδίο της εργασίας, στην προσέλκυση νέων επενδύσεων, στην παρουσίαση μιας επιτυχημένης εικόνας.
«Όμως, πραγματικά επιθυμούν το καλύτερο οι προορισμοί και πρόκειται όντως για ομαδική προσπάθεια, τη στιγμή που παρουσιάζονται αντικρουόμενα μηνύματα;», αναρωτιέται ο κ. Panayotis.
Ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις πόλεις επιτείνεται, και αυτό φαίνεται ξεκάθαρα στην επικοινωνία. Το Destination marketing είναι ζωτικής σημασίας στη διαφοροποίηση και καθιέρωση της εικόνας του προορισμού. Αυτό περιλαμβάνει την ανάγκη για ένωση των λειτουργικών, πολιτικών και οικονομικών, δημόσιων και ιδιωτικών δυνάμεων και τη κατανομή ρόλων. Οι εκλεγμένοι άρχοντες έχουν καθήκον να δημιουργούν τη δυναμική, να κατανέμουν ρόλο στις τοπικές αρχές στο σχεδιασμό του πρότζεκτ, να θέτουν τις απαιτήσεις. Οι εταιρίες θα πρέπει να παίζουν έναν πολυσυλλεκτικό, ευρύτερο ρόλο παρά να είναι ελεύθερες και να αναπτύσσουν συνεργασίες στην υλοποίηση του πρότζεκτ με διαθέσιμα μέσα και επενδύσεις.
Αναφερόμενος στο παράδειγμα του Παρισιού, το οποίο θα φιλοξενήσει το UEFA Euro 2016, τονίζει ότι η επικοινωνία είναι αδύναμη και επισκιάζεται από συζητήσεις που στην καλύτερη περίπτωση επικεντρώνονται στο επίπεδο της ασφάλειας και την ανάγκη κήρυξης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, μετά και τα γεγονότα του Νοεμβρίου. Όμως, όπως εξηγεί, το θέμα της ασφάλειας αποτελεί κοινό τόπο στην καθημερινή ζωή στην πόλη και δεν χρειάζεται να ενισχυθεί περαιτέρω μια τέτοια ψύχωση. «Θα ήταν σα να πυροβολούσαμε τα πόδια μας πριν τον αγώνα», αναφέρει.
Ποιός είναι ο Georges Panayotis και η MKG
*Ο Georges Panayotis είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της MKG GROUP και προέρχεται από οικογένεια ξενοδόχων τριών γενεών. Στην ηλικία των 18 ετών άφησε την Ελλάδα για να σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και να αποκτήσει το Μάστερ στο Μάνατζμεντ στο Γαλλικό Πανεπιστήμιο Paris Dauphine. Αφού ανέπτυξε συγκεκριμένα εργαλεία μάρκετινγκ στην ξενοδοχειακή βιομηχανία, το 1986 αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του εταιρία, την MKG Conseil, τη σημερινή MKG Group.
Μέσα σε 20 χρόνια, η εταιρία έχει γίνει ηγέτης στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος.
Ο Όμιλος MKG, με έδρα στη Γαλλία, κατέχει ηγετική θέση στην Ευρώπη στις μελέτες και τις συμβουλευτικές υπηρεσίες στην τουριστική βιομηχανία. Η εταιρεία απασχολεί 100 εργαζομένους σε 4 τμήματα: μελέτες μάρκετινγκ, βάση δεδομένων, ποιοτικός έλεγχος και Τύπος, και έχει έντυπη και ηλεκτρονική παρουσία στα γαλλικά και στα αγγλικά:
Hospitality ON Web
Hospitality ON Magazine
Η εταιρεία συντέλεσε στην ανάπτυξη περισσότερων από 2.000 ξενοδοχείων στη Γαλλία και την Ευρώπη, διαθέτοντας γραφεία στο Παρίσι, την Κύπρο, το Λονδίνο και την Αθήνα.
Eίναι ιδρυτής των Βραβείων Worldwide Hospitality Awards και του Hotel Makers Forum, ενώ έχει συγγράψει άρθρα σε σχέση με ζητήματα Μάρκετινγκ και Operations των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Είναι επίσης, σύμβουλος σε τηλεοπτικά κανάλια, όπως το Bloomberg, και σε ραδιοφωνικά δικτυα.

ΑΠΟ  tornosnews.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Στη Νάξο, 11-13 Ιουνίου 2021 Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας

Το 33ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας με θέμα:   «Η θάλασσα στον κινηματογράφο» σε συνεργασία με την Κινηματογρα...