Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Η Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου προβάλλει ταινίες του 17ου Φεστιβαλ Ντοκιμαντερ Θεσσαλονίκης.& το Ντοκιμαντέρ “ Emery Tales ” …και πρωταγωνιστές τους ανθρώπους των σμυριδορυχείων της Νάξου

Η Κινηματογραφική Λέσχη Νάξου προβάλλει ταινίες του 17ου Φεστιβαλ Ντοκιμαντερ Θεσσαλονίκης την Πέμπτη 2 και την Παρασκευή 3 Απριλίου, ώρα 21:00, στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Καθολικής Μητρόπολης, στο Κάστρο. 

Α΄ Μέρος - Πέμπτη 2 Απριλίου

Burning from the Inside  (Μάρσια Τζιβάρα, 64΄ )

Ένα αντιφασιστικό ντοκιμαντέρ που διαδραματίζεται στο

Βερολίνο και στην Αθήνα. Χρησιμοποιώντας ως άξονα την

άνοδο της Χρυσής Αυγής, παρουσιάζει τον εκφασισμό και την

αποσύνθεση της ελληνικής κοινωνίας και αμφισβητεί τη

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

O EΚΦΟΒΙΣΤΗΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ...ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Κ. ΣΚΑΡΒΕΛΗ ΣΤΗΝ "ΚΥΚΛΑΔΙΚΗ"

Γράφει ο Κωνσταντίνος Σκαρβέλης, 
Κλινικός ψυχολόγος, Μονάδα Ψυχικής Υγείας η «ΚΛΙΜΑΚΑ»
  Ο Εκφοβισμός (Bullying) ορίζει την άσκηση βίας και κοινωνικής απομόνωσης στο πλαίσιο του σχολείου.
Ένας μαθητής θεωρείται «θύμα εκφοβισμού» όταν εκτίθεται κατ’ επανάληψη και για κάποιο χρονικό διάστημα σε αρνητικές ενέργειες προερχόμενες από έναν ή περισσότερους μαθητές, οι οποίοι δρουν χωρίς να προκληθούν.
  Ο εκφοβισμός χαρακτηρίζεται από σωματική, συναισθηματική, λεκτική επίθεση, από ρατσιστικά ή ομοφοβικά σχόλια, χειρονομίες, απειλές, από σεξουαλικό εκφοβισμό, από ηλεκτρονικό εκφοβισμό.
  Ο εκφοβισμός απαντάται και σαν κοινωνικό φαινόμενο που λαμβάνει διάφορες διαστάσεις και εκφράζεται με διάφορους τρόπους και σε διάφορα πεδία (εργασία, γειτονιά, σωματεία, χώρους αναψυχής διαπροσωπικές σχέσεις….).
  Ο εκφοβισμός εκδηλώνεται (παίρνει τη μορφή) σαν μια «δυσπροσαρμοστικότατη» συμπεριφορά όπου το άτομο (ο εκφοβιστής) δεν αναγνωρίζει τα δικαιώματα των άλλων. Στην πραγματικότητα, και κατά την ταπεινή μου γνώμη, πρόκειται για «δυσκοινωνική-αντικοινωνική» διαταραχή που εμπίπτει στο νοσολογικό πλαίσιο της ψυχοπαθητικής ή κοινωνιοπαθητικής προσωπικότητας.
  Σαν προσωπικότητα εννοώ τους συνήθεις τρόπους συμπεριφοράς, τις αντιλήψεις, τις σκέψεις και τις αντιδράσεις του ατόμου σε ερεθίσματα τόσο από το γενικό περιβάλλον όσο και από την αντίληψη για τον εαυτό του, που

Δευτέρα 23 Μαρτίου 2015

Τα θετικά και τα αρνητικά σημεία της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στο Δημόσιο και οι εκκρεμότητες του Νόμου για την Επανεκκίνηση της Οικονομίας (πινακες )

Οι βασικές διατάξεις του νέου νόμου 4321/2015 για τη ρύθμιση των  ληξιπρόθεσμων οφειλών σε Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία καταδεικνύουν την πρόθεση της Κυβέρνησης για εξομάλυνση των ανυπέρβλητων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα ελεύθεροι επαγγελματίες, μισθωτοί και συνταξιούχοι. Αδιαμφισβήτητα, οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να ανακουφίσουν εκατομμύρια συμπολιτών μας, ενώ ταυτόχρονα εκτιμάται πως θα βελτιώσουν, τουλάχιστον έως ένα βαθμό, την υφιστάμενη και κοινώς αποδεκτή  δυσλειτουργία   της αγοράς. 
Θα πρέπει, όμως, να τονιστεί πως το θετικό περιεχόμενο που διέπει την πλειοψηφία των διατάξεων δε συνιστά επαρκή συνθήκη στην προσπάθεια καταπολέμησης χρόνιων παθογενειών της πραγματικής οικονομίας, οι οποίες έχουν επανειλημμένως εντοπιστεί και υποδειχθεί από την πλευρά των παραγωγικών φορέων. Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ανταποκρινόμενη στο θεσμικό της ρόλο,  επιχειρεί να αξιολογήσει τις θεσπισθείσες διατάξεις και να αναδείξει τόσο τις θετικές όσο και τις αρνητικές επιδράσεις που αυτές συνεπάγονται στην προώθηση του εγχώριου επιχειρείν. Παράλληλα, ενημέρωσε για τις σχετικές θέσεις της τα αρμόδια Υπουργεία με επιστολές, όπου υπογραμμίζει μεν τα θετικά αλλά επισημαίνει και τις βασικές εκκρεμότητες που για άλλη μία φορά δεν νομοθετήθηκαν, αν και συνιστούν πάγια αιτήματα του εμπορικού κόσμου και επιβάλλεται να τύχουν αποδοχής από μελλοντικές νομοθετικές πρωτοβουλίες, για να εξασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Α. Θετικές διατάξεις  της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών στο Δημόσιο:
• Κάθε υπόχρεος έχει τη δυνατότητα ρύθμισης του συνόλου των οφειλών που διαθέτει, ανεξαρτήτως ύψος ποσού, εφόσον αυτές έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και έχουν βεβαιωθεί από τις ΔΟΥ μέχρι και την 1η Μαρτίου 2015.
• Η αίτηση για την υπαγωγή σε πρόγραμμα της παρούσας ρύθμισης υποβάλλεται ηλεκτρονικά στη Φορολογική Διοίκηση μέχρι την 26η Μαΐου 2015. Σε περίπτωση παρέλευσης του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος  παρέχεται η δυνατότητα στον υπουργό Οικονομικών να παρατείνει για ένα μήνα

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

Β.Ραφαηλίδης – Η κολοβή και πλούσια Γερμανία

germanyΜέχρι την 21η Δεκεμβρίου 1972, που οι δυο Γερμανίες εδέησε επιτέλους να αποδεχτούν τα τετελεσμένα και να συμφωνήσουν πως είναι δυο διαφορετικά κράτη και όχι ένα κομμένο προσωρινά στα δυο, μόνιμα σύνορα ανάμεσα στα δυο γερμανικά κράτη δεν υπήρχαν.
Διότι η Συμφωνία του Πότσνταμ έλεγε πως τα σύνορα είναι προσωρινά, πράγμα αυτονόητο άλλωστε, αφού ο τεμαχισμός δεν έγινε προκειμένου να προκόψει εξ αυτού μια Δυτική και μια Ανατολική Γερμανία, αλλά για να οριστεί η ρωσική ζώνη κατοχής της ενιαίας προπολεμικής Γερμανίας. Το κράτος που θα ονομαστεί Ανατολική Γερμανία δεν είναι παρά η πρώην ζώνη κατοχής της Σοβιετικής Ένωσης. Η συζητήση για το τι ακριβώς είναι η Ανατολική Γερμανία κλείνει με την αμοιβαία αναγνώριση των δύο γερμανικών κρατών το 1972. Κι έτσι, την επόμενη χρονιά, η Ανατολική Γερμανία γίνεται μέλος του ΟΗΕ. Μέχρι τότε, ο ΟΗΕ μια Γερμανία αναγνώριζε, την «καλή».
Ο χωρισμός της Γερμανίας στα δυο θα έχει σα συνέπεια το χωρισμό της Πρωσίας στα τέσσερα: ένα κομμάτι θα βρεθεί στη Δυτική Γερμανία, ένα δεύτερο και μεγαλύτερο, μαζί και η πρωτεύουσα της Πρωσίας (και της Γερμανίας) Βερολίνο, στην Ανατολική, ένα τρίτο στη Ρωσία και το τέταρτο και τελευταίο στην Πολωνία Το ρωσικό και το πολωνικό κομμάτι, μέχρι την ήττα της Γερμανίας το 1945, ανήκαν στην Ανατολική Πρωσία, μια εκτεταμένη περιοχή ξεκομμένη από τον κύριο γερμανικό κορμό, από την οποία τη χώριζε η στενή λουρίδα του Ντάντσιχ (Γκντάνσκ, στα πολωνικά), που ο Χίτλερ την ήθελε οπωσδήποτε, προκειμένου να ενωθεί η Δυτική με την Ανατολική Πρωσία, που ήταν όντως γερμανική. Άλλωστε, η μεγάλη και ένδοξη πόλη Καίνιξμπεργκ, πρωτεύουσα της Ανατολικής Πρωσίας, ήταν η πατρίδα του Καντ, του κατ’ εξοχήν γερμανού φιλόσοφου.
Η Πρωσία, Δυτική και Ανατολική μαζί, δεν είναι μόνο γεωγραφική, αλλά κυρίως

21 τρόποι για να καταλάβουμε ότι μια ανάρτηση είναι μούφα

Image
ΑΡΗΣ ΔΗΜΟΚΙΔΗΣ
Καθώς όλο το ίντερνετ είναι πια γεμάτο με αστικούς μύθους, να μια χρήσιμη λίστα
 ΣΟΚ: Δείτε πως οι εταιρείες εξαπλώνουν τον καρκίνο μέσω εμβολίων. Η κορυφαία λέξη στο κόσμο είναι ελληνική. Γερμανοί επιστήμονες λένε ότι υπάρχει ζωή μετά το θάνατο. Νέες φωτογραφίες με το τέρας του Λοχ Νες.

Μερικοί μόνο απ' τους τίτλους "ειδήσεων" που δημοσιεύτηκαν το τελευταίο τριήμερο σε μεγάλα και μικρά σάιτ. Το κοινό χαρακτηριστικό τους είναι ότι είναι ψεύτικες. Γίνονται όμως πιστευτές, μοιράζονται, κοινοποιούνται, χρησιμοποιούνται ως επιχειρήματα.

Χάρη στη βοήθεια του ellinika hoaxes (ενός καταπληκτικού σάιτ που είναι η μοναδική συντονισμένη προσπάθεια απομυθοποίησης μέχρι σήμερα στην Ελλάδα -η σελίδα είναι συνεργασία 5 blogs με θεματολογία τα ψέματα που κυκλοφορούν στο ίντερνετ), μπορώ να παρουσιάσω μια χρήσιμη, για όλους, λίστα.

***

Δεν υπάρχει κάποιος κανόνας, γιατί οι διαφορές από hoax σε hoax είναι τεράστιες, αλλά υπάρχουν κάποια στοιχεία που αν υπάρχουν στην ανάρτηση που διαβάζετε, θα πρέπει να σας υποψιάσουν, ότι κάτι δεν πάει καλά. Πώς μπορούμε να καταλάβουμε αν μια ανάρτηση είναι hoax;

1. Αναπαραγωγή. Αν το κείμενο σας προτρέπει να το αναπαράγετε αυτό θα πρέπει να σας υποψιάσει. Τα hoaxes υπάρχουν και αναπαράγονται στο ίντερνετ

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

To graffiti στο Πολυτεχνείο, ένα χαστούκι-Της Όλγας Στέφου

To graffiti στο Πολυτεχνείο, ένα χαστούκι 
Μικρή συνεισφορά στο μεγάλο ντόρο
Της Όλγας Στέφου
Ποια υποκρισία είναι αυτή που ανέχεται ένα ιστορικό κτίριο να στέκει ντυμένο τις φθορές του, παρατημένο μέσα στα χρόνια, ποια είναι αυτή η υποκρισία που δεν σοκαρίστηκε από τα δακρυγόνα που λεηλατούσαν την ιστορία του κτιρίου μόλις λίγους μήνες πριν, τότε που τα ανοιγμένα κεφάλια των παιδιών δεν ήταν προσβολή, αλλά θίγονται τώρα από την αυθάδεια ίσως της λιγότερο «αναγνωρισμένης» μορφής Τέχνης;
Τα graffiti ξέρουν καλά πώς να σου βγάζουν γλώσσα, πώς να σε λένε γελοίο, ποταπό και τιποτένιο, πώς να σου υπενθυμίζουν όλα τα μαύρα σου βάθη: ότι μπορείς να σκοτώσεις, να σιωπήσεις, να κανιβαλίσεις, να συνηγορήσεις, να μαραζώσεις ή να παραδοθείς. Αλλά δεν μπορείς να ξεχνάς. Γιατί σε κάθε γωνία που στρίβεις, σε κάθε πόρτα που κλείνεις, σε κάθε πλάτη που κολλάς σε τοίχους, υπάρχει κάτι που καραδοκεί: Μια εικόνα. Ούτε παρελθόν, ούτε μέλλον. Παρόν. Αυτό κάνουν, και το κάνουν καλά, βρίσκονται παντού.,
Οι δρόμοι δεν είναι καμβάς, είναι πληγή. Τους περπατάνε κάθε μέρα έξυπνοι, χαζοί, πλούσιοι, φτωχοί, ευτυχισμένοι, μοναχικοί, ερωτευμένοι, μίζεροι, χαιρέκακοι. Άνθρωποι. Άνθρωποι. Στους δρόμους κάποιοι άλλοι κοιμούνται, μένουν μόνιμα ή πεθαίνουν. Πίσω από το Πολυτεχνείο, κυρίως πεθαίνουν. Δεν

Ναξιακά Αγλαοσθένους -του Χρήστου Β. Σιδερή

                     Το Σάββατο 21 Μαρτίου 2015 στις 20:00  

                   στο Πολιτιστικό Κέντρο ‘’Ιάκωβος Καμπανέλλης‘’

              στη Γρόττα Νάξου θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου 
                     
                          ‘’Ναξιακά Αγλαοσθένους’’ 
(η ιστορία της Νάξου από την παλαιολιθική ως τη ρωμαϊκή εποχή) 
                            του Χρήστου Β. Σιδερή . 
Στο βιβλίο αυτό καταγράφονται για πρώτη φορά σε μια έκδοση όλα τα ιστορικά στοιχεία & οι αναφορές για την Νάξο , οι αρχαιολογικοί τόποι του νησιού αλλά και τα αρχαιολογικά ευρήματα ανά τον κόσμο που έχουν βρεθεί και είτε είχαν κατασκευαστεί από Νάξιους τεχνίτες είτε από Ναξιακό μάρμαρο . Η εποχή που εξετάζει το βιβλίο είναι από την Παλαιολιθική ως τη Ρωμαϊκή εποχή . Το ΝΑΞΙΑΚΑ ΑΓΛΑΟΣΘΕΝΟΥΣ είναι μια έρευνα που έλειπε από την ιστορία της Νάξου .
   
Ο Χρήστος Β. Σιδερής γεννήθηκε στην Αθήνα το 1968 , ωστόσο οι πατρογραμμική του καταγωγή είναι από την Κόρωνο Νάξου . Σπούδασε οικονομικά και κοινωνική ανθρωπολογία στο Τ.Ε.Ι. Πάτρας και στη Πάντειο Σχολή αντίστοιχα . Έχει βραβευτεί σε λογοτεχνικούς διαγωνισμούς (Ά βραβείο στο διαγωνισμό του ‘’ Να η ευκαιρία’’ για νέους λογοτέχνες για το μυθιστόρημα ‘’Εφτά Ημέρες Ψέματα ) σε δημοσιογραφικούς διαγωνισμούς (Β’ βραβείο σε διαγωνισμό της εφημερίδας ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ με σειρά άρθρων ) και φοιτητικούς διαγωνισμούς (Ά βραβείο ΕΒΕΑ στον πανελλήνιο φοιτητικό διαγωνισμό δοκιμίου με θέμα την παγκοσμιοποίηση ) 

Δύο μυθιστορήματα του έχουν εκδοθεί 
(‘’ΕΦΤΑ ΗΜΕΡΕΣ ΨΕΜΑΤΑ’’ 2002 – Ελληνικά Γράμματα & ‘’Ο ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ’’ 2005 – Τυφλόμυγα ) 
ενώ συμμετείχε σε δύο συλλογές διηγημάτων των εκδόσεων ΑΜΟΝΙ  μαζί με άλλους συγγραφείς . 
Το 2008 εγκαταστάθηκε στη Νάξο όπου και άρχισε τη συγγραφή του παρόντος. 
Το ΝΑΞΙΑΚΑ ΑΓΛΑΟΣΘΕΝΟΥΣ είναι το πρώτο του ιστορικό βιβλίο .

Κίνδυνος για τους Ευρωπαϊκούς Φυσικούς Πόρους - Η Επιτροπή Προσπαθεί να Αποδυναμώσει τους Νόμους Προστασίας της Φύσης

                                           Μια Ευρωπαϊκή Κρίση με Τοπικές Προεκτάσεις Σε όλη την Ευρώπη, γινόμαστε μάρτυρες μιας συνεχούς ...