Αναστάτωση και δυσφορία επικρατεί τις
τελευταίες ημέρες στο νησί της Νάξου με αφορμή την υπόθεση του Αρχιμ.
Θ.Ρ., ο οποίος βρίσκεται προφυλακισμένος με την κατηγορία της ασέλγειας
εις βάρος ανηλίκων.
Πολλοί
είναι εκείνοι που άσκησαν κριτική στον Μητροπολίτη Παροναξίας κ.
Καλλίνικο, για τον τρόπο που χειρίστηκε από την αρχή την υπόθεση του εν
λόγω Αρχιμανδρίτη όταν ακόμα υπηρετούσε στην Μητρόπολή του.
Οι φορείς της περιοχής απευθυνόμενοι προς τον Ποιμενάρχη τους, ζητούν εξηγήσεις γιατί άφησε ατιμώρητο και ανεξέλεγκτο τον εν λόγω κληρικό,
όταν ακόμα και οι ίδιοι τον είχαν καταγγείλει δημοσίως.
Επίσης πολίτες της Κωμιακής με επιστολή τους, ζητούν από τον Μητροπολίτη να δώσεις πειστικές απαντήσεις για το μεγάλο αυτό σκάνδαλο, αλλά και έγγραφα στοιχεία γι΄αυτά που έχουν γίνει.
Ο Μητροπολίτης Παροναξίας από την πλευρά του αναφέρει ότι δεν πήρε ποτέ επώνυμες, ενυπόγραφες καταγγελίες για πράξεις ποινικά ή εκκλησιαστικά κολάσιμες, κάτι που αυτόματα θα σήμαινε την παραπομπή του Αρχιμανδρίτη, αλλά αντιθέτως μάλιστα πολλοί ήταν αυτοί οι οποίοι εξέφραζαν τη διαμαρτυρία τους για ενδεχομένη αποχώρησή του από την ενορία του χωριού.
Ενώ σε άλλο σημείο τονίζει ότι «η Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας δεν γνώριζε ποιος είναι ο κληρικός πριν την άφιξή του στην Κωμιακή, ενώ η πρόσληψή του έγινε μετά από πιέσεις για τοποθέτηση μόνιμου εφημέριου στο χωριό και μετά τη φημολογούμενη μείωση ή ακόμα και κατάργηση διορισμών κληρικών.»
Ο Μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος όταν ενημερώθηκε για τη συμπεριφορά του αρχιμανδρίτη, παρ’ όλο που οι καταγγελίες ήταν έμμεσες υπόνοιες για το ήθος και την ψυχική του ισορροπία, έδωσε αμέσως εντολή να μην ξαναλειτουργήσει στην Κωμιακή και να αναζητήσει άλλη Μητρόπολη για να μετατεθεί.
«Δεν διεκδικούμε το αλάθητο των ενεργειών μας γι αυτό και (αν και δεν τυγχάνει Κληρικός της Μητροπόλεως μας) ζητάμε συγγνώμη για το συγκεκριμένο λάθος και το σκάνδαλο που δημιουργήθηκε εξ αιτίας του», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση ο κ. Καλλίνικος.
H ανακοίνωση της Ι.Μ. Παροναξίας:
Με αφορμή τον θόρυβο που πρόσφατα δημιουργήθηκε από τις βαρύτατες καταγγελίες για ανήθικες και παράνομες πράξεις Κληρικού που στο παρελθόν υπηρέτησε (για ένα περίπου χρόνο) στην Ιερά Μητρόπολή μας ανακοινώνονται τα εξής:
Από τον Σεπτέμβριο του 2008 η Ενορία της Κωμιακής Νάξου κενώθηκε μετά από μετάθεση του Εφημερίου στην Ιερά Μητρόπολη Σάμου.
Έκτοτε με πρόγραμμα συντασσόμενο από την Ιερά Μητρόπολη εξυπηρετείτο η Ενορία τις Κυριακές και τις μεγάλες εορτές, για ενάμιση περίπου χρόνο με συνεχή όμως την πίεση εκ μέρους των κατοίκων για εξεύρεση και τοποθέτηση μονίμου Εφημερίου που θα διέμενε στο χωριό ώστε να καλύπτονται χωρίς δυσκολίες όλες οι λειτουργικές ανάγκες της Ενορίας, με δεδομένη την ορεινή φύση της και τον δυσπρόσιτο χαρακτήρα της.
Στα πλαίσια αυτά εμφανίσθηκε ο εν λόγω Κληρικός που υπηρετούσε στην Ιερά Μητρόπολη Καρπενησίου και είχε πληροφορηθεί από την προκήρυξη των κενών οργανικών θέσεων στο Περιοδικό «ΕΚΚΛΗΣΙΑ» και στο Διαδίκτυο και υπέβαλε αίτηση για την πρόσληψή του.
Από τον Σεβασμιώτατο όμως Μητροπολίτη Καρπενησίου υπήρχε αρνητική απάντηση διότι όπως τόνισε στον Σεβασμιώτατο η περιοχή του έχει μεγάλες ανάγκες και του εξυπηρετούσε 4-5 ορεινά χωριά της Ευρυτανίας τους Ενοριακούς Ναούς των οποίων είχε ευπρεπίσει και εξωραΐσει.
Μετά όμως από τετράμηνη φορτική πίεση εκ μέρους του προς την Ιερά Μητρόπολη Καρπενησίου ο Μητροπολίτης υπεχώρησε και απέστειλε το απολυτήριό του.
Επειδή δεν γνώριζε ο Σεβασμιώτατος τον εν λόγω Κληρικό πριν οποιαδήποτε απόφαση τον έστειλε να τελέσει την Θεία Λειτουργία μία Κυριακή στην Κωμιακή και αυθημερόν καθώς και την επομένη δέχθηκε πολλά τηλεφωνήματα από Κωμιακίτες που ζητούσαν να τοποθετηθεί “αυτός ο παπάς που ήρθε σήμερα στην Κωμιακή γιατί λειτούργησε πολύ ωραία και ήταν εγκάρδιος με όλους”.
Παρά ταύτα αν και είχε προκηρυχθεί η θέση διορίσθηκε «προσωρινός Εφημέριος» και αφού είχε διαβιβασθεί ο ατομικός του φάκελος από την Μητρόπολη Καρπενησίου που δεν περιλάμβανε κανένα επιλήψιμο στοιχείο για κάποιο παράπτωμα.
Από τον Φεβρουάριο λοιπόν του 2010 υπήρχε μεγάλη ικανοποίηση από τους εκκλησιαζομένους γιατί “ξανάρχισε να χτυπάει η καμπάνα καθημερινά” και να τελούνται κανονικά οι Ακολουθίες.
Στην πορεία όμως άρχισαν να δημιουργούνται προβλήματα λόγω κυρίως του ορμητικού του χαρακτήρα του καθώς και της υπερδραστηριότητάς του, με βιασύνη και χωρίς να ενημερώνει συνήθως πάνω σε έργα του Ναού όπως βάψιμο τοίχων, διόρθωση και συντήρηση Ιερών Σκευών, ανακαίνιση Εξωκκλησίων κ.λ.π.
Αμέσως ο Σεβασμιώτατος τον κάλεσε να δώσει εξηγήσεις και μετά από δημοσίευμα Εφημερίδος για τα θέματα αυτά ο Σεβασμιώτατος του ζήτησε και γραπτώς να απολογηθεί.
Στην συνέχεια μεσολάβησε ένα ολιγόμηνο διάστημα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Προς το τέλος όμως του 2010 και αρχές του 2011 τα προβλήματα οξύνθηκαν εξ αφορμής της αντιπαραθέσεώς του για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Πνευματικού Κέντρου της Ενορίας.
Με αφορμή δε την ανάγνωση διαφορετικού Ευαγγελικού αναγνώσματος από το προβλεπόμενο την Κυριακή 25/01/2011 (γεγονός που καταγγέλθηκε στην Μητρόπολη) ο Σεβασμιώτατος του ζήτησε γραπτές εξηγήσεις και στις 03/02/2011 πραγματοποιήθηκε συνάντηση 6-7 κατοίκων της Κωμιακής μεταξύ των οποίων ο απερχόμενος και ο νεοεκλεγείς τότε Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Κορωνίδας.
Ο Σεβασμιώτατος άκουσε με προσοχή τις διαμαρτυρίες και καταγγελίες της Επιτροπής για την αυταρχική, αυθαίρετη και ανάρμοστη συμπεριφορά του και το αίτημα της για μετάθεσή του και δήλωσε ότι θα επιληφθεί του θέματος.
Στις καταγγελίες δεν υπήρχαν στοιχεία από τις βαρύτατες κατηγορίες που τώρα του απαγγέλθηκαν, παρά μόνο έμμεσες υπόνοιες για το ήθος και την ψυχική ισορροπία του λόγω της θυμώδους και εριστικής (ιδιαίτερα κατά το τελευταίο διάστημα) συμπεριφοράς του.
Παρά ταύτα (επειδή είχε αναρτηθεί εν τω μεταξύ και ένα κείμενο σε ιστοσελίδα εναντίον του) ο Σεβασμιώτατος του έδωσε άμεσα την εντολή όχι μόνο να μη ξαναλειτουργήσει στην Κωμιακή αλλά και να αναζητήσει άλλη Μητρόπολη εντός 15 ημερών ώστε να μετατεθεί διότι είχε πλέον υπάρξει δυσαρμονία, οξύτητα και ένταση με μεγάλο μέρος του ποιμνίου του.
Και αναφέρουμε μεγάλο μέρος διότι πρέπει να σημειωθεί ότι καθ όλο το διάστημα αυτό και ιδιαίτερα μετά την εντολή απομακρύνσεώς του, η Ιερά Μητρόπολη κατακλυζόταν από τηλεφωνήματα, ανδρών και γυναικών, (όχι ανωνύμων και αγνώστων) που διαμαρτύρονταν για την ενδεχόμενη απομάκρυνση του Ιερέα τους υποστηρίζοντας ότι ο Σεβασμιώτατος δεν θα έπρεπε να επηρεασθεί από τους κατηγόρους του και να υποχωρήσει.
Άμεσα λοιπόν (εντός του ιδίου μηνός Φεβρουαρίου) βρέθηκε η λύση της μεταθέσεώς του στην Μητρόπολη Ιλίου στην οποία και κοινοποιήθηκε πλήρης ο ατομικός του φάκελος και έτσι απολύθηκε οριστικά από 01-03-2011.
Καμία λοιπόν αδιαφορία, κάλυψη, αδράνεια η έστω καθυστέρηση δεν υπήρξε. Αντίθετα η αντίδραση της Μητροπόλεως ήταν άμεση και αποφασιστική, δεδομένου μάλιστα ότι η μετάθεση Κληρικού απαιτεί κατά τον Νόμο συγκεκριμένη διαδικασία.
Αν μάλιστα υπήρχαν επώνυμες και ενυπόγραφες καταγγελίες για πράξεις ποινικά η έστω εκκλησιαστικά κολάσιμες θα γινόταν άμεση παραπομπή του σε τακτικές ανακρίσεις και Επισκοπικό Δικαστήριο.
Το σφάλμα υπήρξε στην πρόσληψή του όχι διότι είχαμε κατηγορίες εναντίον του και τις καλύψαμε αλλά διότι δεν τον γνωρίζαμε. (Δεν είναι άλλωστε και εύκολο να γνωρίζει κανείς τους 10.000 Κληρικούς της Εκκλησίας της Ελλάδος).
Δεν διεκδικούμε το αλάθητο των ενεργειών μας γι αυτό και (αν και δεν τυγχάνει Κληρικός της Μητροπόλεως μας) ζητάμε συγγνώμη για το συγκεκριμένο λάθος και το σκάνδαλο που δημιουργήθηκε εξ αιτίας του.
Ήταν όμως αποτέλεσμα πρώτον της δικαιολογημένης μεν αλλά φορτικής πιέσεως για τοποθέτηση μονίμου Εφημερίου στην Κωμιακή, δεύτερον της εξαγγελίας από το 2010 (και λόγω της οικονομικής κρίσης) περιορισμού μέχρι και παύσεως της δυνατότητας διορισμού νέων Κληρικών και τρίτον της αγωνίας της Ιεράς Μητροπόλεως να καλύψει λειτουργικά πλήρως το ιστορικό χωριό της Κωμιακής που δεσπόζει στην ορεινή Νάξο και έχει αναδείξει μεγάλες προσωπικότητες.
KYKLADITHS
Οι φορείς της περιοχής απευθυνόμενοι προς τον Ποιμενάρχη τους, ζητούν εξηγήσεις γιατί άφησε ατιμώρητο και ανεξέλεγκτο τον εν λόγω κληρικό,
όταν ακόμα και οι ίδιοι τον είχαν καταγγείλει δημοσίως.
Επίσης πολίτες της Κωμιακής με επιστολή τους, ζητούν από τον Μητροπολίτη να δώσεις πειστικές απαντήσεις για το μεγάλο αυτό σκάνδαλο, αλλά και έγγραφα στοιχεία γι΄αυτά που έχουν γίνει.
Ο Μητροπολίτης Παροναξίας από την πλευρά του αναφέρει ότι δεν πήρε ποτέ επώνυμες, ενυπόγραφες καταγγελίες για πράξεις ποινικά ή εκκλησιαστικά κολάσιμες, κάτι που αυτόματα θα σήμαινε την παραπομπή του Αρχιμανδρίτη, αλλά αντιθέτως μάλιστα πολλοί ήταν αυτοί οι οποίοι εξέφραζαν τη διαμαρτυρία τους για ενδεχομένη αποχώρησή του από την ενορία του χωριού.
Ενώ σε άλλο σημείο τονίζει ότι «η Ιερά Μητρόπολη Παροναξίας δεν γνώριζε ποιος είναι ο κληρικός πριν την άφιξή του στην Κωμιακή, ενώ η πρόσληψή του έγινε μετά από πιέσεις για τοποθέτηση μόνιμου εφημέριου στο χωριό και μετά τη φημολογούμενη μείωση ή ακόμα και κατάργηση διορισμών κληρικών.»
Ο Μητροπολίτης Παροναξίας κ. Καλλίνικος όταν ενημερώθηκε για τη συμπεριφορά του αρχιμανδρίτη, παρ’ όλο που οι καταγγελίες ήταν έμμεσες υπόνοιες για το ήθος και την ψυχική του ισορροπία, έδωσε αμέσως εντολή να μην ξαναλειτουργήσει στην Κωμιακή και να αναζητήσει άλλη Μητρόπολη για να μετατεθεί.
«Δεν διεκδικούμε το αλάθητο των ενεργειών μας γι αυτό και (αν και δεν τυγχάνει Κληρικός της Μητροπόλεως μας) ζητάμε συγγνώμη για το συγκεκριμένο λάθος και το σκάνδαλο που δημιουργήθηκε εξ αιτίας του», αναφέρει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση ο κ. Καλλίνικος.
H ανακοίνωση της Ι.Μ. Παροναξίας:
Με αφορμή τον θόρυβο που πρόσφατα δημιουργήθηκε από τις βαρύτατες καταγγελίες για ανήθικες και παράνομες πράξεις Κληρικού που στο παρελθόν υπηρέτησε (για ένα περίπου χρόνο) στην Ιερά Μητρόπολή μας ανακοινώνονται τα εξής:
Από τον Σεπτέμβριο του 2008 η Ενορία της Κωμιακής Νάξου κενώθηκε μετά από μετάθεση του Εφημερίου στην Ιερά Μητρόπολη Σάμου.
Έκτοτε με πρόγραμμα συντασσόμενο από την Ιερά Μητρόπολη εξυπηρετείτο η Ενορία τις Κυριακές και τις μεγάλες εορτές, για ενάμιση περίπου χρόνο με συνεχή όμως την πίεση εκ μέρους των κατοίκων για εξεύρεση και τοποθέτηση μονίμου Εφημερίου που θα διέμενε στο χωριό ώστε να καλύπτονται χωρίς δυσκολίες όλες οι λειτουργικές ανάγκες της Ενορίας, με δεδομένη την ορεινή φύση της και τον δυσπρόσιτο χαρακτήρα της.
Στα πλαίσια αυτά εμφανίσθηκε ο εν λόγω Κληρικός που υπηρετούσε στην Ιερά Μητρόπολη Καρπενησίου και είχε πληροφορηθεί από την προκήρυξη των κενών οργανικών θέσεων στο Περιοδικό «ΕΚΚΛΗΣΙΑ» και στο Διαδίκτυο και υπέβαλε αίτηση για την πρόσληψή του.
Από τον Σεβασμιώτατο όμως Μητροπολίτη Καρπενησίου υπήρχε αρνητική απάντηση διότι όπως τόνισε στον Σεβασμιώτατο η περιοχή του έχει μεγάλες ανάγκες και του εξυπηρετούσε 4-5 ορεινά χωριά της Ευρυτανίας τους Ενοριακούς Ναούς των οποίων είχε ευπρεπίσει και εξωραΐσει.
Μετά όμως από τετράμηνη φορτική πίεση εκ μέρους του προς την Ιερά Μητρόπολη Καρπενησίου ο Μητροπολίτης υπεχώρησε και απέστειλε το απολυτήριό του.
Επειδή δεν γνώριζε ο Σεβασμιώτατος τον εν λόγω Κληρικό πριν οποιαδήποτε απόφαση τον έστειλε να τελέσει την Θεία Λειτουργία μία Κυριακή στην Κωμιακή και αυθημερόν καθώς και την επομένη δέχθηκε πολλά τηλεφωνήματα από Κωμιακίτες που ζητούσαν να τοποθετηθεί “αυτός ο παπάς που ήρθε σήμερα στην Κωμιακή γιατί λειτούργησε πολύ ωραία και ήταν εγκάρδιος με όλους”.
Παρά ταύτα αν και είχε προκηρυχθεί η θέση διορίσθηκε «προσωρινός Εφημέριος» και αφού είχε διαβιβασθεί ο ατομικός του φάκελος από την Μητρόπολη Καρπενησίου που δεν περιλάμβανε κανένα επιλήψιμο στοιχείο για κάποιο παράπτωμα.
Από τον Φεβρουάριο λοιπόν του 2010 υπήρχε μεγάλη ικανοποίηση από τους εκκλησιαζομένους γιατί “ξανάρχισε να χτυπάει η καμπάνα καθημερινά” και να τελούνται κανονικά οι Ακολουθίες.
Στην πορεία όμως άρχισαν να δημιουργούνται προβλήματα λόγω κυρίως του ορμητικού του χαρακτήρα του καθώς και της υπερδραστηριότητάς του, με βιασύνη και χωρίς να ενημερώνει συνήθως πάνω σε έργα του Ναού όπως βάψιμο τοίχων, διόρθωση και συντήρηση Ιερών Σκευών, ανακαίνιση Εξωκκλησίων κ.λ.π.
Αμέσως ο Σεβασμιώτατος τον κάλεσε να δώσει εξηγήσεις και μετά από δημοσίευμα Εφημερίδος για τα θέματα αυτά ο Σεβασμιώτατος του ζήτησε και γραπτώς να απολογηθεί.
Στην συνέχεια μεσολάβησε ένα ολιγόμηνο διάστημα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.
Προς το τέλος όμως του 2010 και αρχές του 2011 τα προβλήματα οξύνθηκαν εξ αφορμής της αντιπαραθέσεώς του για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του Πνευματικού Κέντρου της Ενορίας.
Με αφορμή δε την ανάγνωση διαφορετικού Ευαγγελικού αναγνώσματος από το προβλεπόμενο την Κυριακή 25/01/2011 (γεγονός που καταγγέλθηκε στην Μητρόπολη) ο Σεβασμιώτατος του ζήτησε γραπτές εξηγήσεις και στις 03/02/2011 πραγματοποιήθηκε συνάντηση 6-7 κατοίκων της Κωμιακής μεταξύ των οποίων ο απερχόμενος και ο νεοεκλεγείς τότε Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Κορωνίδας.
Ο Σεβασμιώτατος άκουσε με προσοχή τις διαμαρτυρίες και καταγγελίες της Επιτροπής για την αυταρχική, αυθαίρετη και ανάρμοστη συμπεριφορά του και το αίτημα της για μετάθεσή του και δήλωσε ότι θα επιληφθεί του θέματος.
Στις καταγγελίες δεν υπήρχαν στοιχεία από τις βαρύτατες κατηγορίες που τώρα του απαγγέλθηκαν, παρά μόνο έμμεσες υπόνοιες για το ήθος και την ψυχική ισορροπία του λόγω της θυμώδους και εριστικής (ιδιαίτερα κατά το τελευταίο διάστημα) συμπεριφοράς του.
Παρά ταύτα (επειδή είχε αναρτηθεί εν τω μεταξύ και ένα κείμενο σε ιστοσελίδα εναντίον του) ο Σεβασμιώτατος του έδωσε άμεσα την εντολή όχι μόνο να μη ξαναλειτουργήσει στην Κωμιακή αλλά και να αναζητήσει άλλη Μητρόπολη εντός 15 ημερών ώστε να μετατεθεί διότι είχε πλέον υπάρξει δυσαρμονία, οξύτητα και ένταση με μεγάλο μέρος του ποιμνίου του.
Και αναφέρουμε μεγάλο μέρος διότι πρέπει να σημειωθεί ότι καθ όλο το διάστημα αυτό και ιδιαίτερα μετά την εντολή απομακρύνσεώς του, η Ιερά Μητρόπολη κατακλυζόταν από τηλεφωνήματα, ανδρών και γυναικών, (όχι ανωνύμων και αγνώστων) που διαμαρτύρονταν για την ενδεχόμενη απομάκρυνση του Ιερέα τους υποστηρίζοντας ότι ο Σεβασμιώτατος δεν θα έπρεπε να επηρεασθεί από τους κατηγόρους του και να υποχωρήσει.
Άμεσα λοιπόν (εντός του ιδίου μηνός Φεβρουαρίου) βρέθηκε η λύση της μεταθέσεώς του στην Μητρόπολη Ιλίου στην οποία και κοινοποιήθηκε πλήρης ο ατομικός του φάκελος και έτσι απολύθηκε οριστικά από 01-03-2011.
Καμία λοιπόν αδιαφορία, κάλυψη, αδράνεια η έστω καθυστέρηση δεν υπήρξε. Αντίθετα η αντίδραση της Μητροπόλεως ήταν άμεση και αποφασιστική, δεδομένου μάλιστα ότι η μετάθεση Κληρικού απαιτεί κατά τον Νόμο συγκεκριμένη διαδικασία.
Αν μάλιστα υπήρχαν επώνυμες και ενυπόγραφες καταγγελίες για πράξεις ποινικά η έστω εκκλησιαστικά κολάσιμες θα γινόταν άμεση παραπομπή του σε τακτικές ανακρίσεις και Επισκοπικό Δικαστήριο.
Το σφάλμα υπήρξε στην πρόσληψή του όχι διότι είχαμε κατηγορίες εναντίον του και τις καλύψαμε αλλά διότι δεν τον γνωρίζαμε. (Δεν είναι άλλωστε και εύκολο να γνωρίζει κανείς τους 10.000 Κληρικούς της Εκκλησίας της Ελλάδος).
Δεν διεκδικούμε το αλάθητο των ενεργειών μας γι αυτό και (αν και δεν τυγχάνει Κληρικός της Μητροπόλεως μας) ζητάμε συγγνώμη για το συγκεκριμένο λάθος και το σκάνδαλο που δημιουργήθηκε εξ αιτίας του.
Ήταν όμως αποτέλεσμα πρώτον της δικαιολογημένης μεν αλλά φορτικής πιέσεως για τοποθέτηση μονίμου Εφημερίου στην Κωμιακή, δεύτερον της εξαγγελίας από το 2010 (και λόγω της οικονομικής κρίσης) περιορισμού μέχρι και παύσεως της δυνατότητας διορισμού νέων Κληρικών και τρίτον της αγωνίας της Ιεράς Μητροπόλεως να καλύψει λειτουργικά πλήρως το ιστορικό χωριό της Κωμιακής που δεσπόζει στην ορεινή Νάξο και έχει αναδείξει μεγάλες προσωπικότητες.
KYKLADITHS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου