Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

Όταν ο Έρικ Κλάπτον τραγουδούσε στην Τερψιθέα

Ο Eric Clapton στο Κινηματοθέατρο ΤΕΡΨΙΘΕΑ
 παίζει στην θέση του κιθαρίστα Καρακαντά
Βρισκόμαστε στις αρχές της δεκαετίας του '60, όταν σε κάθε γειτονιά του Πειραιά υπάρχουν τοπικά ερασιτεχνικά συγκροτήματα, αποτελούμενα κυρίως από μαθητές του τοπικού γυμνασίου ενώ την ίδια περίοδο εμφανίζονται και οι πρώτοι ραδιοερασιτέχνες που εξέπεμπαν τα γνωστά "πειρατικά" προγράμματα κάτω από αντίξοες συνθήκες που δημιουργούσαν τα γνωστά ραδιογωνιόμετρα της αστυνομίας που τους εντόπιζαν και προχωρούσαν σε κατασχέσεις των μηχανημάτων. 
Τα ερασιτεχνικά αυτά τοπικά συγκροτήματα, έδιναν παραστάσεις γνωστές ως "κυριακάτικα μουσικά πρωινά" σε αίθουσες κινηματοθεάτρων. Για να είναι μια τέτοια αίθουσα κατάλληλη, θα έπρεπε να διαθέτει πρωτίστως υπερυψωμένη σκηνή κάτω από την οθόνη. Κατάλληλες αίθουσες για τον σκοπό αυτό στον Πειραιά ήταν οι κινηματογράφοι Αρμονία και Δελφοί στην Καλλίπολη αλλά κυρίως ο κινηματογράφος Τερψιθέα στην ομώνυμη πλατεία.
Μερικά συγκροτήματα μέσα από αυτά τα "μουσικά πρωινά" κατάφεραν να
αποκτήσουν κοινό που τους ακολουθούσε διαρκώς σε όποια σκηνή και αν παρουσιάζονταν.
Ένα από τα ελληνικά συγκροτήματα της πρώιμης αυτής φάσης ήταν και οι αθηναίοι Juniors που αποτελούνταν από τους Αλέκο Καρακαντά (κιθάρα) τον Παρίτση (κιθάρα και φωνητικά), τον Τζίμη Νταή (κρουστά), τον Γιώργο Τσίκνη (φωνητικά), τον Λάκη Βλαβιανό (πιάνο), τον Πέτρο Κολάτο (σαξόφωνο) και τον

Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

Εισήγηση στην Επιτροπή Διαχείρισης Κοινωνικού Παντοπωλείου Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

Εισήγηση στην Επιτροπή Διαχείρισης Κοινωνικού Παντοπωλείου Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων 
 Η οικονομική και ανθρωπιστική κρίση που έχει χτυπήσει βάρβαρα την Ελληνική κοινωνία και τη κοινωνία των νησιών μας, δεν είναι κάποιου είδους τυχαία θεομηνία ή κακοτυχία. Έχει συγκεκριμένα αίτια που πηγάζουν μέσα από το βαθειά ριζωμένο καπιταλιστικό σύστημα, τις επιλογές των κυβερνήσεων να συντηρούν αυτό το σύστημα άκριτα, εξυπηρετώντας μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, την εδραιοποίηση του μονόδρομου των επιλογών της ευρωπαϊκής οικονομικής ελίτ  και φυσικά την διάχυση αυτών των πολιτικών μέσα στην κοινωνία μέσω της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η συγκρότηση και λειτουργία ενός δημοτικού κοινωνικού παντοπωλείου φαντάζει ανήμπορη να επιφέρει οποιαδήποτε αλλαγή στις ζωές των πολιτών που αντιμετωπίζουν πρόβλημα διαβίωσης μιας και δεν ακουμπά τα αίτια δημιουργίας του προβλήματος, παρά μονάχα  κοιτάζει να

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

ΑΠΑΣ ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ - ΝΑΞΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤΜΠΩΛ ΚΑΜΠ 22 /6/15 ΕΩΣ 3/7/15

ΝΑΞΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤΜΠΩΛ ΚΑΜΠ  22 /6/15 ΕΩΣ 3/7/15
ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΝΑΞΟΥ.

ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΙΣ 22 / 06 / 2015
( ΕΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗΣ 2004, 05 ,06 ΚΑΙ 07. )
ΑΠΟ ΤΙΣ 10:30 ΚΑΘΕ ΠΡΩΪ
ΕΩΣ ΤΙΣ 14:00 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ
ΕΚΤΟΣ ΣΑΒΒΑΤΟΥ - ΚΥΡΙΑΚΗΣ  

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ
6945 433256 (Γ. ΜΑΝΙΑΚΟΥΔΑΚΗΣ )
6972 027731 (Δ. ΠΡΩΤΟΝΟΤΑΡΙΟΣ )

ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ
ΤΟΥ ΑΠΑΣ ΤΑ ΦΑΝΑΡΙΑ.

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Πως παράγεται το νόμισμα – Πως λειτουργεί το Τραπεζικό σύστημα

money-1c946181Το νόμισμα έχει 2 βασικές ιδιότητες: Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ανταλλακτικό μέσο για απόκτηση αγαθών και υπηρεσιών και ως μέσο για αποταμίευση της αξίας της τρέχουσας παραγωγής του παραγωγού. Ως μέσο αποταμίευσης μπορεί να δανείζεται έναντι τόκου. Ο τόκος  είναι βασικά η αποζημίωση του δανειστή για την αναβολή της άμεσης κατανάλωσής του στο μέλλον,  σταθμισμένης με τον κίνδυνο μη επιστροφής του δανείου, της εκτιμώμενης μελλοντικής αξίας του χρήματος (πληθωρισμός) και της  προσφοράς και ζήτησης χρήματος.
Πέραν των παραπάνω το σύγχρονο νόμισμα είναι από τον νόμο υποχρεωτικά αποδεκτό μέσο διευθέτησης συναλλαγών κάθε είδους.
Το χαρτονόμισμα όπως το βιώνουμε σήμερα χωρίς αντίκρισμα σε χρυσό και εκτυπούμενο αποκλειστικά από μια Κεντρική  Τράπεζα (fiat money) δεν είναι παρθενογένεση. (Να σημειώσουμε για την ιστορία  ότι για πρώτη φορά χρησιμοποιήθηκε από την Μογγολική Αυτοκρατορία του Τζεγκινγκς Χαν και των επιγόνων του). Προέρχεται από ένα ιστορικό συνεχές που ξεκίνησε με τις πρώτες εμπορικές συναλλαγές μεταξύ και εντός ανθρωπίνων κοινοτήτων εδώ και χιλιάδες χρόνια κυρίως με την καθιέρωση της Γεωργίας που δημιουργούσε περισσεύματα προϊόντων προς ανταλλαγή.

  Η εξέλιξή του επιγραμματικά είναι:
• Χρήση ως νομισμάτων υλικών που είχαν και αυτά αξία χρήσης, επικράτηση των πολυτίμων μετάλλων –βασικά του χρυσού-, (λόγω μεγάλης αξίας σε  μικρό όγκο, αφθαρσίας, ευκολίας διαμόρφωσης σε κέρμα κτλ )  για νομισματική  χρήση (αυτό του προσέδωσε και επιπλέον αξία απ’αυτή που είχε ως αξία χρήσης)
•    Εμφάνιση αργυραμοιβών που δεχόταν (έναντι τόκου) και δάνειζαν (με μεγαλύτερο τόκο)  χρυσό.
•  Εμφάνιση αποδεικτικών κατάθεσης που λειτουργούσαν ως νομίσματα (τραπεζογραμμάτια) και ήταν ανά πάσα στιγμή εξαργυρώσιμα σε χρυσό από τον εκδότη-Τραπεζίτη (Εδώ εμφανίστηκε για πρώτη φορά και το fractional reserve banking, δες παρακάτω)
•  Ίδρυση Κεντρικής Τράπεζας (για πρώτη φορά στην Αγγλία του 17ου Αιώνα) με κύριο στόχο την δανειοδότηση του κράτους έναντι κρατικών ομολόγων και

Σάββατο 30 Μαΐου 2015

Γνωρίζετε τι σημαίνουν για την υγεία σας, οι αριθμοί στον πάτο των πλαστικών μπουκαλιών;

plastic_number_weimpact012 


Στις μέρες μας όλοι μας κυκλοφορούμε καθημερινά με ένα τουλάχιστον πλαστικό μπουκάλι νερού στο χέρι. Καταναλώνουμε δεκάδες τροφές συσκευασμένες σε διάφορα πλαστικά δοχεία και μία μόνο επίσκεψη σε ένα σουπερμάρκετ, αρκεί για να μας κάνει να καταλάβουμε το μέγεθος της εξάπλωσης του πλαστικού στη ζωή μας.
Σε αρκετές από αυτές τις πλαστικές συσκευασίες μπορεί να βρεθούν επικίνδυνες και βλαβερές ουσίες για την ανθρώπινη υγεία. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη σημασία στη σήμανση που υπάρχει στο κάτω μέρος των μπουκαλιών και των πλαστικών δοχείων. Προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο τριγωνικό σύμβολο αλλά και στον αριθμό που αναγράφεται μέσα σε αυτό. Κάθε αριθμός αντιπροσωπεύει και μία διαφορετική χημική ουσία.
Δείτε παρακάτω τι αντιπροσωπεύουν τα σύμβολα και οι αριθμοί τους :

plastic_number_1_weimpact 
1. PETE ή PET
Αυτό είναι το τερεφθαλικό πολυαιθυλένιο, επίσης γνωστό ως PETE ή ΡΕΤ. Τα περισσότερα μπουκάλια νερού και αναψυκτικών φτιάχνονται από αυτό το

Σάββατο 23 Μαΐου 2015

UP Festival 2015. Pori Beach Koufonissi 15 - 16 -17 - 18 -19 Ιουλίου




UP Festival Vol. 5
Όταν υπάρχει καλή διάθεση έστω και την ύστατη στιγμή όλα τα προβλήματα λύνονται. Ευχαριστούμε όλους εσάς για το απίστευτο ενδιαφέρον σας, την κοινότητα Κουφονησίου και όλους τους φίλους μας στο νησί που έτρεξαν μέχρι τέλους για να μείνει το Up Festival σπίτι του. Ένα μεγάλο συγγνώμη για την αναστάτωση που προκαλέσαμε στον προγραμματισμό αρκετών απο εσας.
UP Festival 2015. Pori Beach Koufonissi 15 - 16 -17 - 18 -19 Ιουλίου
Πέμπτη 16 Ιουλίου: Φοίβος Δεληβοριάς/ Σtella/ Cave Children/ Daphne And The Fuzzz/ Melorman DJ Set: KonZou
Παρασκευή 17 Ιουλίου: Vodka Juniors/ Bazooka/ My Drunken Haze/ Whereswilder DJ Set: Matina Sous Peau
Σάββατο 18 Ιουλίου: Παύλος Παυλίδης & B-Movies/ Moa Bones/ No Clear Mind/ Sillyboy DJ Set: Λατερνατιβ
Pre/ After Events: Τετάρτη 15 Ιουλίου Irene Skylakaki (unplugged), Kυριακή 19 Ιουλίου Xaxakes (unplugged), DJ Set: Konstantinos Dagritzikos
Warm UP party: 13 Ιουνίου at Six Dogs
Artwork: Bob Studio
Υπό την αιγίδα κοινότητας Κουφονησίου.

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Οι συμφωνίες TRIPS, TTP, και TTIP - Η παγκοσμιοποίηση των πνευματικών δικαιωμάτων, είναι όλα προαποφασισμένα

 Η συμφωνία TRIPS (βλ. Αναφορές/Παραπομπές [1]) εισήγαγε τη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας στο διεθνές εμπορικό σύστημα για πρώτη φορά (το 1994) και παραμένει η πιο ολοκληρωμένη διεθνής συμφωνία για την πνευματική ιδιοκτησία μέχρι σήμερα.
[σημείωση: ο αγγλικός όρος Intellectual Property όντως μεταφράζεται ως “Πνευματική Ιδιοκτησία”. Το θέμα είναι αν μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε μορφή ιδιοκτησίας πάνω σε άυλα αγαθά, όπως είναι οι πνευματικές δημιουργίες. Ο σωστός όρος θα ήταν πνευματικά δικαιώματα. Δυστυχώς έχει επικρατήσει ο όρος Πνευματική Ιδιοκτησία και αυτό για ευνόητους λόγους. Η σύνδεση της “ιδιοκτησίας” με τον πολιτισμό και την κουλτούρα ήταν και η πρώτη μεγάλη “επιτυχία” της μονοπωλιακής βιομηχανίας εκμετάλλευσης των πνευματικών δικαιωμάτων και μέχρι σήμερα αποτελεί το “μεγάλο λογικό/νομικό αγκάθι” στην προσπάθεια της εκλογίκευσης και μεταρρύθμισης των πνευματικών δικαιωμάτων.]
Η πρώτη “αντίδραση” στην TRIPS ήρθε από τις αναπτυσσόμενες χώρες το 2001 με την Διακήρυξη της Ντόχα. Βασική αιτία για αυτήν την αντίδραση ήταν οι πατέντες/πνευματικά δικαιώματα πάνω στα φάρμακα. Είναι η πρώτη φορά που άρχισε να διαφαίνεται σε διεθνές επίπεδο το πόσο παράλογη είναι η εφαρμογή των πατεντών, (οι αναπτυσσόμενες χώρες το ονόμασαν: “οι ανεπτυγμένες χώρες επιμένουν σε μια υπερβολικά στενή ανάγνωση της συμφωνίας.”).
Το βασικό ερώτημα που τέθηκε από αυτές τις χώρες, ήταν ένας από τους στόχους

Κίνδυνος για τους Ευρωπαϊκούς Φυσικούς Πόρους - Η Επιτροπή Προσπαθεί να Αποδυναμώσει τους Νόμους Προστασίας της Φύσης

                                           Μια Ευρωπαϊκή Κρίση με Τοπικές Προεκτάσεις Σε όλη την Ευρώπη, γινόμαστε μάρτυρες μιας συνεχούς ...